  • 1. Data: 2003-12-26 21:16:27
    Temat: Windows XP OEM
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Dostalem od kolegi z niemiec Windowsa XP professional OEM wersja DE. To jest
    sama plytka ( oczywiscie z bardzo ladnym hologramikiem ) i naklejka na
    opakowaniu, taka do przyklejenia na komputer. Nie przyda mi sie ona, czy
    wiec moglbym komus ja sprzedac i ten ktos moglby tego windowsa legalnie
    uzytkowac?
    Z gory dzieki za odpowiedzii i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-12-26 21:27:49
    Temat: Re: Windows XP OEM
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    > opakowaniu, taka do przyklejenia na komputer. Nie przyda mi sie ona, czy
    > wiec moglbym komus ja sprzedac i ten ktos moglby tego windowsa legalnie
    > uzytkowac?

    Aby uzytkowac wersjie OEM musisz miec sprzet z ktorym kupiles te wersje OEM
    i jest ona wazna tylko z tym sprzetem. Oczywiscie musi byc jeszcze dokument
    zakupu.
    Nie wiem jak jest z odsprzedaza wersji OEM ....

    TOlky.

  • 3. Data: 2003-12-26 21:28:47
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzytkowac?
    > Z gory dzieki za odpowiedzii i pozdrawiam.

    tak, nosnik + nalepka starcza, ale musialby perfekt znac niemiecki bo jezyka
    zmienic nie mozesz

    Radek.

  • 4. Data: 2003-12-26 21:31:20
    Od: "woo-cash" <w...@t...pl>

> [...]
    > sama plytka ( oczywiscie z bardzo ladnym hologramikiem ) i naklejka na
    > opakowaniu, taka do przyklejenia na komputer.

    Jeśli to OEM, to jesli dostaeś ją bez sprzętu, do którego była dodatkiem, to
    nawet Ty nie masz licencji na ten program. Naklejka nic nie zmienia i nic
    nie zmienia, że płyta jest oryginalna.

    > wiec moglbym komus ja sprzedac i ten ktos moglby tego windowsa legalnie
    > uzytkowac?

    Patrz wyżej. Jeśli nie masz sprzętu i faktury na niego, to sam już jesteś w
    posiadaniu nielegalnej kopii, więc raczej tymbardziej nie możesz tego
    sprzedać (co najwyżej "na czarno", w cenie pirata, choć oczywiście ja Ci
    tego nie napisałem ;->).

    Pozdrawiam,
    Woo.

    -------------
    - Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
    -------------
    http://woo.prv.pl
    Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

  • 5. Data: 2003-12-27 08:51:06
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "woo-cash" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadaniu nielegalnej kopii, więc raczej tymbardziej nie możesz tego
    > sprzedać (co najwyżej "na czarno", w cenie pirata, choć oczywiście ja Ci

    No to szkoda :( Najwyzej bede mogl poszpanowac przed kolegami ta fajna
    plytka z hologramem ;).

    Dzieki i pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-12-27 12:40:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    woo-cash rzecze:
    > Patrz wyżej. Jeśli nie masz sprzętu i faktury na niego, to sam już jesteś w
    > posiadaniu nielegalnej kopii, więc raczej tymbardziej nie możesz tego

    Przestań pierdolić bo narażasz gościa na straty.
    Ma w pełni legalną kopię programu i może ją legalnie używać.
    Tylko po kiego komu w Polsce niemiecki system :(

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 7. Data: 2003-12-27 13:44:51
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bsjuja$9uu$2@inews.gazeta.pl

    > Przestań pierdolić bo narażasz gościa na straty.
    > Arek

    Badz laskaw zastosowac to rade sam do siebie.

    Dla niezorientowanych - sygnaturka (lub lepiej archiwum grupy, arek tzn
    arnold buzdygan zazwyczaj daje rady odwrotne niz wszyscy inni, no ale
    przeciez on wie najlepiej i zna sie na wszystkim.)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, UWAGA - czy bedziesz pobity

    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) za pisanie na news? Przeczytaj:
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/

  • 8. Data: 2003-12-27 16:31:16
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:

    > Dla niezorientowanych - sygnaturka (lub lepiej archiwum grupy, arek tzn
    > arnold buzdygan zazwyczaj daje rady odwrotne niz wszyscy inni, no ale
    > przeciez on wie najlepiej i zna sie na wszystkim.)

    LOL, pieknie to wyglada jak wy sie kochacie ;)

    BTW:
    Sam post na ktory Mr B. sie wypowiada tez precyzja nie grzeszy bo:

    - o ile sprzet jest wymagany to faktura juz nie [co jest powtarzane przez
    wielu z uporem maniaka]. Po pierwsze nie ma sie obowiazku udowadniania ze
    nie jest sie wielbladem, po drugie OEM mozna nabyc przez cesje praw
    [razem ze sprzetem] od osoby fizycznej a ta faktury raczej nie wystawi.
    W tym wypadku zazwyczaj nie ma nawet wymogu umowy pisemnej do celow
    dowodowych - uzywany sprzet jest niedogi, zazwyczaj tanszy niz 2000 zl.
    - nazwyanie OEMa bez sprzetu "nielegalna kopia" a odsprzedaz piractwem jest
    IMO grubym przegieciem. Odmowa udzielenia licencji przez licencjonodawce
    w zadnym razie nie warunkuje nielegalnosci kopi w zanczeniu
    karnistycznym.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 9. Data: 2003-12-27 16:47:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michal Bien rzecze:
    > - o ile sprzet jest wymagany to faktura juz nie [co jest powtarzane przez

    Póki co prawo w Polsce stanowi Sejm a nie M$.
    I żaden sprzęt nie jest w nim wymagany, liczy się tylko czy kopia jest wprowadzona
    do obrotu przez upoważnionego i tyle.

    Dlaczego ludzie tak łatwo dają sobie wciskać makaran na uszy !?

    zdumiony
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 10. Data: 2003-12-27 17:23:36
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

> [...]
    > wprowadzona do obrotu przez upoważnionego i tyle.
    >
    > Dlaczego ludzie tak łatwo dają sobie wciskać makaran na uszy !?

    A dlaczego uwazasz ze nie jest tak jak MS napisal ? Przytoczyles gdzie w
    poprzednim watku ze do udzielenia licencji musi byc spelnioneprzynajmniej
    jeden z kilku warunkow. I jednym z nich jest to ze mamy prawo wowczas do
    cytuje Twoje slowa: "trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu
    komputerowego".
    No wiec w kazdej umowie licencyjnej MS (uporczywie negowanej przez Ciebie)
    jest zapis ze mozesz sobie zrobic kopie tego programu. Inna sprawa jest ile
    tych kopi mozna zrobic, ale tego w ustawie nie napisano (a bynajmniej nie
    przytoczyles tego) I podawanie jakichkolwiek liczb odnosnie kopi bedzie juz
    moim zdaniem interpetacja ustawy "pod siebie". Od biedy mozna by pod
    windowsy podciagnac drugi z przytoczonych przez Ciebie punktow :
    tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    Jak zapewne wiesz to windzie mozesz sobie co nieco pozmieniac bo nie widze
    abys przytoczyl jakies slowo odnosnie kodu zrodlowego.

    Serdecznie pozdrawiam

    Marcin