  • 1. Data: 2003-12-26 15:50:48
    Temat: Prawa osoby zameldowanej + dla kogo alimenty!?
    Od: "burzuj" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam 2 pytania do Was:

    1)jezeli mieszkam z matka od urodzenia pod jednym dachem w bloku w
    mieszkaniu wlasnosciowym /ojciec niezyje od kilku lat/- to czy mam jakies
    prawa do tego lokalu w sensie jakiegos udzialu w majatku itp?

    2)czy jezli kobieta chce sie rozwiesc z mezem ktory pracuje i zarabia a ona
    nie pracuje i ma dziecko ktore oczywiscie chce zatrzymac przy sobie to jaki
    bedzie prawdpodobny scenariusz takiej historii? Czy sad przyzna jej dziecko
    a maz bedzie placil alimenty czy jak?
    Dodam ze mieszkaja w mieszkaniu ktore nalezy do rodzicow.

    Bede wdzieczny za pomoc w tej sprawie
    burzuj

  • 2. Data: 2003-12-27 08:50:39
    Temat: Re: Prawa osoby zameldowanej + dla kogo alimenty!?
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    > 1)jezeli mieszkam z matka od urodzenia pod jednym dachem w bloku w
    > mieszkaniu wlasnosciowym /ojciec niezyje od kilku lat/- to czy mam jakies
    > prawa do tego lokalu w sensie jakiegos udzialu w majatku itp?

    Kodeks cywilny, rozdzial dotyczacy spadku mowi o tym. Mozesz byc
    spadkobierca po rodzicach, chyba ze matka cie wydziedziczy, lub zapisze w
    testamencie wszystko innej osobie, ale wtedy mozesz miec prawo do zachowku.
    Chyba ze wczesniej sprzeda lub daruje komus to mieszkanie. Jesli mieszkanie
    kupili rodzice, a ojciec zmarl, to masz po nim czesc tego mieszkania w
    spadku tj 1/4, matka ma 3/4

> [...]
    dziecko
    > a maz bedzie placil alimenty czy jak?
    > Dodam ze mieszkaja w mieszkaniu ktore nalezy do rodzicow.

    Tak przewaznie jest, nie znam przypadkow odmiennych, jesli matka nie jest
    narkomanka, pijaczka, lub nie ma wyroku do odsiadki, to dziecko zostanie
    przy niej, a maz bedzie placicl i to spore alimenty na dziecko by zapewnic
    mu podstawowe potrzeby zyciowe, bo matka jest bezrobotna. A co do
    zamieszkiwania to odrebna sprawa , sad moze a nie musi wskazac gdzie beda
    mieszkac po rozwodzie

  • 3. Data: 2003-12-27 10:14:54
    Od: Dredd<...@...pl>

    > masz po nim czesc tego mieszkania w
    > spadku tj 1/4, matka ma 3/4

    Co do zasady zgoda choć oczywiście te ułamki będą aktualne tylko
    wówczas kiedy nie ma innych spadkobierców (poza matką i synem)

    -> http://usenet.pomocprawna.info