  • 11. Data: 2004-03-19 13:05:59
    Temat: Re: Windows OEM, czy musi być faktura
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miecho napisał:
    [..]
    > płytka, książeczka, naklejka z cd-key (czyli licencja). Czy to wystarczy??? A

    Wystarczy oryginalny egzemplarz programu.

    > czy nie jest potrzebna faktura czy tez rachunek który wiązałby ten system z tą
    > częścią komputerową z którą został zakupiony? I czy wogóle system OEM-owy może

    Nie.

    > być dalej odsprzedany osobie trzeciej? To pytanie również dotyczy win 2000 i xp.

    Może być.

    > A w przypadku wersji win 2000 prof [box]- też na allegro- czy wystarczy
    > wszystko co dostało się od microsoftu (płytka, książeczka, naklejka cd-key
    > (licencja)), czy też jest potrzebny dowód zakupu. Czy w przypadku wersji box
    > nie ma ograniczeń co do ilości odsprzedaży?

    Nie ma, tak samo jak w wersji "OEM"

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 12. Data: 2004-03-19 13:49:43
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "michaljonca" <m...@a...pw.edu.pl> wrote in message
    > wit.
    >
    > tez sie tym interesowalem i doszedlem do informacji, ze co prawda OEM
    mozna
    > kupic np. z myszka, ale po zainstalowaniu system zostaje przypisany do
    plyty
    > glownej
    > zeby kupic uzywany OEM, musisz kupic go z plyta glowna komputera, na
    ktorym
    > zostal pierwotnie zainstalowany.

    Ściślej z komputerem.
    Ale na allegro są też wersje OEM, które nie były jeszcze w ogóle
    instalowane. O tym mowa.

  • 13. Data: 2004-03-19 13:50:44
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> wrote in message
    > Użytkownik "michaljonca" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:c3dg7a$din$1@atlantis.news.tpi.pl

    > W win98 *nie ma możliwości* sprawdzenia na jakiej
    > płycie głównej odbyła się pierwsza instalacja. To
    > wyłącznie dotyczy systemów które trzeba aktywować.
    > (np. winXP Home)

    sprawa techniczna, a sprawa przestrzegania licencji to dwie różne rzeczy.

  • 14. Data: 2004-03-19 13:53:13
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c3etal$d4b$1@news.onet.pl...

    [bzdury ciach]

    mówiłem, że nie wytrzyma i się odezwie.

  • 15. Data: 2004-03-19 13:57:54
    Temat: Re: Windows OEM, czy musi by? faktura
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > OK, ale co to jest oryginalny egzemplarz? Czym sie charakteryzuje?

    Tym, że został wprowadzony do obrotu przez twórcę lub upoważnionego
    przez niego (np. licencjobiorcę)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 16. Data: 2004-03-19 14:11:23
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    poilkj wrote:
    > "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    >
    > [bzdury ciach]
    >
    > mówiłem, że nie wytrzyma i się odezwie.

    szkoda, że nie załozyłem się o piwo :-).
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 17. Data: 2004-03-19 14:20:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c3etal$d4b$1@news.onet.pl> Arek napisa?(a):

  • 18. Data: 2004-03-19 14:22:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Ja z takim pytaniem Panie Arnoldzie. Czy naklejkę z kluczem i książeczkę
    > traktuje pan jako części składowe czy też przynależności płyty z programem?

    Nie mówiłem o płycie z programem, lecz o egzemplarzu programu. Nie musi
    się on znajdować na płycie.
    To są dodatki do niego.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 19. Data: 2004-03-19 14:24:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > OK, ale jak taki egzemplarz odroznic od egzemplarza z nielegalnej
    > tloczni z podrobiona okladka?

    Nie wiem jak. Pewnie w najlepiej podrobionych sami producenci mieliby
    kłopoty w ocenie.
    Tu chroni jedynie kupowanie z wiarygodnego źródła.

    > Bo IMHO faktura stanowi pewien dowod, a przynajmniej scedowanie
    > odpowiedzialnosci za pirata na sprzedawce.

    Doprawdy? Przed czym Cię ma niby chronić? Co najwyżej możesz się
    wybronić przed świadomym kupowaniem pirata.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2004-03-19 14:36:39
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:
    > Użytkownik miecho napisał:
    > [..]
    >
    > Wystarczy oryginalny egzemplarz programu.

    [ciach]