  • 1. Data: 2004-03-18 23:07:50
    Temat: Windows OEM, czy musi być faktura
    Od: "miecho" <w...@w...pl>

    Witam.
    Trochę czytałem w różnych postach o OEM-ach, ale nadal mam wątpliwości. A
    niestety na stronach microsoftu nic o tym nie znalazłem (a przynajmniej jasno
    wytłumaczone).

    Na Allegro jest wiele ofert sprzedaży np. windows 98 SE OEM + pamięć (dysk,
    myszka, karta sieciowa itp.). Oczywiście wszyscy zapewniają że jest oryginalna
    płytka, książeczka, naklejka z cd-key (czyli licencja). Czy to wystarczy??? A
    czy nie jest potrzebna faktura czy tez rachunek który wiązałby ten system z tą
    częścią komputerową z którą został zakupiony? I czy wogóle system OEM-owy może
    być dalej odsprzedany osobie trzeciej? To pytanie również dotyczy win 2000 i xp.

    A w przypadku wersji win 2000 prof [box]- też na allegro- czy wystarczy
    wszystko co dostało się od microsoftu (płytka, książeczka, naklejka cd-key
    (licencja)), czy też jest potrzebny dowód zakupu. Czy w przypadku wersji box
    nie ma ograniczeń co do ilości odsprzedaży?

    Potrzebuję systemu do firmy i nie będę ukrywał że cena jest dla mnie ważna.
    Muszę kupić jeszcze kilka progamów i dlatego chciałbym kupić coś w 100%
    legalnego na allegro.

    Będę wdzięczny za pomoc w tym temacie.
    Pozdr, miecho.

  • 2. Data: 2004-03-18 23:36:08
    Temat: Re: Windows OEM, czy musi być faktura
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    [ciach]

    O co zakład, że zaraz pojawi się tu Arnold ze swoją teorią?
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-03-19 00:44:20
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> wrote in message
    > [ciach]
    >
    > O co zakład, że zaraz pojawi się tu Arnold ze swoją teorią?

    wygrałeś

  • 4. Data: 2004-03-19 00:54:03
    Od: "michaljonca" <m...@a...pw.edu.pl>

    wit.

    tez sie tym interesowalem i doszedlem do informacji, ze co prawda OEM mozna
    kupic np. z myszka, ale po zainstalowaniu system zostaje przypisany do plyty
    glownej
    zeby kupic uzywany OEM, musisz kupic go z plyta glowna komputera, na ktorym
    zostal pierwotnie zainstalowany.

    michal.

  • 5. Data: 2004-03-19 05:20:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > zeby kupic uzywany OEM, musisz kupic go z plyta glowna komputera, na ktorym
    > zostal pierwotnie zainstalowany.

    Tak samo jak kupujesz skaner, to uzywanie go bez oryginalnego kabla
    zasilajacego jest przestepstwem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-03-19 06:34:23
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "michaljonca" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:c3dg7a$din$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > przypisany do plyty glownej
    > zeby kupic uzywany OEM, musisz kupic go z plyta glowna komputera, na

    W win98 *nie ma możliwości* sprawdzenia na jakiej
    płycie głównej odbyła się pierwsza instalacja. To
    wyłącznie dotyczy systemów które trzeba aktywować.
    (np. winXP Home)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Samochód przede mną potrącił przechodnia,

  • 7. Data: 2004-03-19 07:52:28
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

> [...]
    plyty
    > glownej
    > zeby kupic uzywany OEM, musisz kupic go z plyta glowna komputera, na

    WinXP "technicznie" zostaje przypisany do płyty głównej,
    "teoretycznie" wg. licencji, nawet wg. Microsoft -> OEM jest
    przypisany do komputera, nie płyty głównej.

    --
    Krzysztof Gil, e-mail: k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne

  • 8. Data: 2004-03-19 07:55:49
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Tak samo jak kupujesz skaner, to uzywanie go bez oryginalnego kabla
    > zasilajacego jest przestepstwem.

    Aluzja słuszna :)
    jednak sam przykład mało fortunny, ze zględu na kolosalne różnice
    pomiędzy towarem (przedmiotem) a "licencją".

    Gdyby producent skanera wymyślił to co wymyśla w licencjach MS,
    nie miałby szans -> jednak dla MS udaje się bronić większości z licencji.

  • 9. Data: 2004-03-19 10:39:38
    Od: "miecho" <w...@w...pl>

    Witam.

    Na stronie microsoftu znalazłem:

    1. "Czy prawa do licencji OEM są zbywalne?

    Licencje OEM są zbywalne, transferowalne, jeśli oprogramowanie nie
    zostało odłączone od komputera, na którym było oryginalnie zainstalowane i jest
    przekazane lub odsprzedane łącznie z zestawem komputerowym. Media programu,
    podręczniki oraz świadectwo autentyczności muszą być przeniesione razem z
    systemem i aplikacjami. Pierwotny użytkownik nie może zatrzymać kopii
    oprogramowania."

    2. "Czy to prawda, ze zmieniły się zasady sprzedaży aplikacji w wersji OEM?

    Tak. Od 2 kwietnia obowiązują nowe zasady sprzedaży produktów w wersji
    OEM. Aplikacje w wersji OEM mogą być sprzedawane jedynie z całkowicie
    zmontowanym systemem komputerowym.
    Całkowicie zmontowany system komputerowy powinien składać się przynajmniej z
    procesora, płyty głównej, twardego dysku, zasilacza i obudowy.
    Nowa umowa jest dostępna na stronie
    www.microsoft.com/poland/oem"

    więcej takich cudów:
    http://support.microsoft.com/directory/worldwide/pl/
    oem.htm
    lub trochę szerzej:
    http://support.microsoft.com/directory/worldwide/pl/
    informacje_licencje.htm

    Po tej lekturze to chyba większość polskich użytkowników używa "nielegalnych"
    wersji!????

    Pozdr, miecho.

  • 10. Data: 2004-03-19 12:49:08
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "miecho" napisał:
> [...]
    całkowicie
    > zmontowanym systemem komputerowym.

    > Po tej lekturze to chyba większość polskich użytkowników używa

    Windows to nie jest aplikacja tylko system operacyjny.
    Pelna wersja licencji OEM jest tu:
    http://www.technologia.net.pl/partner/oem/dokumenty/
    Licencja_OEM.pdf
    Pkt. 4.1 dotyczy Windows, 4.2 - aplikacji (cytowany wyzej).
    Wiec jesli chodzi o Windows OEM, jak w temacie, to:
    wyłącznie pod warunkiem, że jest ona rozprowadzana albo razem z całkowicie
    zmontowanym systemem komputerowym, albo ze składnikiem sprzętu
    komputerowego, niebędącym urządzeniem peryferyjnym (tj. składnik ten ma być
    integralną częścią komputera, na którym zostanie zainstalowana jednostka
    oprogramowania).