  • 1. Data: 2004-03-18 21:07:33
    Temat: Sprzedaż swojego programu na Allegro
    Od: "Papa" <j...@g...pl>

    Witam grupowiczów!
    Jestem studentem, zrobiłem pewien program komputerowy i chciałbym go
    sprzedawać na Allegro (po ok. 10zł za "sztukę", kilka "sztuk" dziennie).
    Jakie podatki musiałbym płacić? Czy musiałbym zakładać działalność
    gospodarczą? Nie mam żadnych innych dochodów, więc musiałbym płacić ok 700zł
    miesięcznie na ZUS, więc taka możliwość zupełnie odpada. Mój tata pracuje,
    jego pracodawca płaci ZUS, więc gdyby on założył działalność jednoosobową,
    musiałby płacić za ZUS tylko ok. 150zł miesięcznie (chyba ubezpieczenie
    zdrowotne). Czy by była możliwość, żebym mógł mu przekazać prawa autorskie
    do programu, i sprzedawać "za niego", żeby to on płacił podatek?
    Czy jest możliwe sprzedawanie tego programu jako "umowy o dzieło" albo
    "umowy zlecenia"?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-19 10:19:19
    Temat: Re: Sprzedaż swojego programu na Allegro
    Od: "Papa" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Papa" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do programu, i sprzedawać "za niego", żeby to on płacił podatek?
    > Czy jest możliwe sprzedawanie tego programu jako "umowy o dzieło" albo

    Znalazłem ciekawą rzecz:
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTQxMSZrPTEy
    Ustawa o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom szkół. Zobaczyłem, że moje
    miasto jest "zagrożone szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym". Tylko
    najważniejsza rzecz. W treści ustawy jest napisane, że z ZUSu są zwolnieni
    Absolwenci szkół ponadgimnazjalnych i którzy założą działalność gospodarczą
    w czasie do roku od zakończenia szkoły. Jestem studentem I-szego roku, mniej
    niż rok temu skończyłem ogólniak, czy więc jestem "absolwentem"?