  • 1. Data: 2004-03-18 21:44:42
    Temat: Re: tymczasowe aresztowanie - pilne!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:910cb1f1.0403171907.18c82bd7@posting.google.com

    > 1. Jak dlugo sad moze zwlekac z wyslaniem postanowienia o zastosowaniu
    > tego srodka zapobiegawczego? (zalezy mi na jak najszybszym odwolaniu
    > sie od tego postanowienia).

    Postanowienie to wręczono synowi podczas rozprawy (dokładnie po). Bez tego
    nikt by go nie przyjął do aresztu. Na to nie ma siły ludzkiej. Żaden
    areszt nie przyjmie zatrzymanego bez takiego postanowienia.

    > 2. Czy bez tego dokumentu, moge skierowac pismo do sadu o zmiane tego
    > srodka zapobiegawczego, na inny?

    Można, ale trudno polemizować z argumentami organów ścigania nie znając
    ich, a Tobie nikt ich nie udostępni. W tej sytuacji pozostaje Ci wynajęcie
    adwokata, który zapozna się z aktami i ewentualnie napisze taki wniosek.
    Zamiennie może go napisać syn. Tylko widząc bodaj uzasadnienie do
    tymczasowego aresztu można podjąć sensowną polemikę zmierzającą do
    uchylenia aresztu.

    > 3. Czy tymczasowe aresztowanie jest jednocznaczne z tym, ze sad
    > zastosuje kare pozbawienia wolnosci powyzej jedego roku?

    Nie. Nie ma takiego bezpośredniego przełożenia, choć zazwyczaj sąd nakłada
    areszt za ciężkie przestępstwa, za które też później często dostaje się
    wyrok bez tzw. zawiasów. Osobiście w bójkę nie bardzo wierzę, chyba że
    używali przy tym jakiś niebezpiecznych narzędzi, albo że w jej wyniku ktoś
    został bardzo mocno pokiereszowany.

    > 4. Jak czesto przysluguja widzenia z tymczasowo aresztowanym w
    > areszcie?

    Tak często, jak często uzyskasz zgodę. Ale to nie przysługuje, tylko dobra
    wola udzielającego zezwolenie. Równie dobrze może uznać, że nie wyrazi
    zgody z uwagi na dobro postępowania i ciężko będzie z nim wygrać.