  • 1. Data: 2004-03-18 23:34:27
    Temat: Praca a zwolnienia
    Od: bsl <c...@t...pl>

    Witam w lutym podpisalem znowu umowe o prace do konca roku ale zaczely
    chodzic sluchy ze beda zwalniac ... Czy pracodawca moze zarzadac zebym
    sie sam zwolnil "na moja prosbe"??
    Czy w takim przypadku dostaje odprawe ??
    Jezeli zostane zwolniony w tradycyjny sposob ze mnie zwalniaja za
    porozumieniem stron "nie na moja prosbe" jaka dostane odprawe ile %
    wynagrodzenia ...

    ps pracuje juz 2 lata jest to moja pierwsza praca

  • 2. Data: 2004-03-19 01:10:47
    Temat: Re: Praca a zwolnienia
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Uzytkownik "bsl" <c...@t...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam w lutym podpisalem znowu umowe o prace do konca roku ale zaczely
    > chodzic sluchy ze beda zwalniac ... Czy pracodawca moze zarzadac zebym
    > sie sam zwolnil "na moja prosbe"??

    Moze zadac lub prosic, ale pracownik nie ma obowiazku prosic o
    zwolnienie z pracy. Byloby to nierozsadne, jezeli nie masz "na oku"
    nowego pracodawcy.

    > Czy w takim przypadku dostaje odprawe ??

    Nie.

    > Jezeli zostane zwolniony w tradycyjny sposob ze mnie zwalniaja za
    > porozumieniem stron "nie na moja prosbe" jaka dostane odprawe ile %
    > wynagrodzenia ...

    Tez nie bedzie odprawy, jezeli w umowie o prace jest klauzula o
    mozliwosci wczesniejszego rozwiazania umowy o prace na czas okreslony za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    Porozumienie stron to porozumienie stron i nie ma znaczenia, która
    strona byla inicjatorem.

    > ps pracuje juz 2 lata jest to moja pierwsza praca

    Jezeli rozwiazanie umowy o prace nastapi za wypowiedzeniem przez
    pracodawce i bedzie podana przyczyna: zmiany organizacyjne czy
    likwidacja stanowiska pracy itp., to odprawa 1-miesieczna.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-19 01:25:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]

    strona byla inicjatorem.

    > ps pracuje juz 2 lata jest to moja pierwsza praca

    Jezeli firma zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a rozwiazanie umowy o
    prace nastapi za wypowiedzeniem przez pracodawce i bedzie podana
    przyczyna: zmiany organizacyjne czy likwidacja stanowiska pracy itp., to
    odprawa 1-miesieczna.

    Przepraszam za poprzednia niepelna odpowiedz, która anulowalam.

    Pozdrawiam

    wa