  • 1. Data: 2005-03-03 08:34:13
    Temat: Wartosc dzialki
    Od: ATZ_Rzeszow <a...@g...pl>

    Witajcie

    Staram sie wespol z krewnymi o wpis do ksiag wieczystych dzialki nabytej
    dawno temu przez dziadka. Dostalismy z sadu pismo o ustalenie wartosci
    dzialki.

    W jaki sposob ja ustalic? Majac dane: lokalizacja, wielkosc, 'zawartosc'
    (troche lasu, pastwiska, itp.).

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2005-03-03 09:00:35
    Temat: Re: Wartosc dzialki
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    ATZ_Rzeszow napisał
> [...]
    > wartosci
    > dzialki.
    >
    > W jaki sposob ja ustalic? Majac dane: lokalizacja, wielkosc,

    Usiadz wygodnie w fotelu i wyobraz sobie sytuacje, ze chcesz ta
    dzialke komus sprzedac. Za ile bys to zrobil? Jesli wymyslisz jakas
    kwote, to podaj sadowi taka wlasnie wartosc :) (wskazowka - nie musisz
    byc zanadto nadgorliwy ;)) Jednym slowem oszacuj ta wartosc sam, tylko
    tak, zeby byla w miare wiarygodna (przykladowo jesli ma 1ha
    powierzchni, to raczej sad nie uwierzy ze jest warta np 500 zl)
    Sad wzywa o podanie wartosci nieruchomosci, gdyz jest to warunek
    konieczny do naliczenia oplaty sadowej od wpisu wlasnosci w Twojej
    sprawie. Wysokosc tej oplaty to ok 1% wartosci dzialki.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-03-03 09:52:57
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d06k25$sgi$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): MałGosia z adresu <g...@o...pl> napisał(a):

    > byc zanadto nadgorliwy ;)) Jednym slowem oszacuj ta wartosc sam, tylko
    > tak, zeby byla w miare wiarygodna (przykladowo jesli ma 1ha
    > powierzchni, to raczej sad nie uwierzy ze jest warta np 500 zl)

    a ile tak adziałka 1ha ma być warta? ja właśnie wyobrażam sobie, że ok 500

    to oczywiście zależy od terenu, ale skoro jest problem z wyceną, to
    zakładam, że jest to miejsce, gdzie raczej nie sypią się oferty kupna
    czyli 500 zł byłoby chyba w sam raz

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-03-03 15:21:41
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    plusz napisał
    > a ile tak adziałka 1ha ma być warta? ja właśnie wyobrażam sobie, że
    > ok 500 zł

    Hmm.. naprawde mozna kupic hektar ziemi w jakiejsc czesci Polski za
    500 zł? Chocby hektar dzialki rolnej? Serio pytam.

    pozdrawiam
    Gosia