  • 1. Data: 2005-03-03 06:49:51
    Temat: zasiedzenie - wpis sądowy
    Od: "Tomek" <T...@w...pl>

    Szanowni Listowicze,

    Rzecz dotyczy zasiedzenia. Mam problem z koniecznością uiszczenia przez
    klientów dość wysokiego wpisu sądowego w postępowaniu o zasiedzenie udziału
    w nieruchomości przez trzech współwłaścicieli (ojciec i dwoje dzieci)
    przeciwko czwartemu (osoba obca). Rozważałem następujące opcje:

    1) wystąpienie przez wnioskodawców z wnioskami o zasiedzenie po 2 m.kw.
    udziału przez każdego z nich (niewielki wpis), a w przypadku jeśli
    zasiedzenie 2 m.kw. zostanie potwierdzone wyrokiem sądu wystąpienie z
    wnioskami o zasiedzenie reszty i tym razem opłacenie całości wpisu,

    2) wystąpienie przez tylko jednego z wnioskodawców o zasiedzenie
    przysługującej mu części udziału w nieruchomości, a w przypadku stwierdzenia
    przez sąd zasiedzenia wystąpienie przez pozostałych wnioskodawców z
    identycznymi wnioskami co do pozostałej do zasiedzenia części udziału w
    nieruchomości.

    Czy ktoś z Was widzi jakieś przeszkody dla wdrożenia któregoś z powyższych
    rozwiązań. Prawdę powiedziawszy skłaniałbym się do wyjścia nr.1 bo wydaje mi
    się bardziej realne i dla mnie jest bardziej korzystne (uczestnikiem jest
    każdy z zainteresowanych uzyskaniem zasiedzenia). Może ktoś ma inne pomysły
    na uzyskanie postanowienia dającego zasadę co do uznania zasiedzenia w tym
    postępowaniu przy minimalnych kosztach (zwolnienie z kosztów nie wchodzi w
    grę)? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi,

    Tomek Sz.