  • 1. Data: 2005-03-03 07:18:18
    Temat: Odliczenia za internet
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Witam
    Mam podpisane (z jednym providerem) 2 umowy.
    Jedną w moim miejscu zameldowania, drugą w wynajmowanej kawalerce.

    Jak wygląda możliwość "wykorzystania ulgi podatkowej na wydatki ponoszone z
    tytułu używania sieci internet w lokalu (budynku) będącym miejscem
    zamieszkania"? Ile można odliczyć?
    Czy przysługuje mi to jedynie na adres zameldowania (jedną umowę)? Wiadomym
    jest, że chciałbym jak najwięcej (jak ono ze mnie) wycisnąć z Państwa :))

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2005-03-03 15:14:55
    Temat: Re: Odliczenia za internet
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > Wiadomym
    > jest, że chciałbym jak najwięcej (jak ono ze mnie) wycisnąć z Państwa :))

    nie wiem ile placisz ale:
    srednio oplata taka wynosi 50zl + 22% = 61zl x 12 miesiecy = 732zl
    granica gorna to 760zl wiec wykorzystujesz wsyztsko.. prawie, pytanie czy o
    te 30zl chce ci sie sumowac druga umowe :)
    pozdr

  • 3. Data: 2005-03-03 18:55:13
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <r...@S...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem ile placisz ale:

    Płacę 129zł brutto miesiecznie za każdą z umów.

    > srednio oplata taka wynosi 50zl + 22% = 61zl x 12 miesiecy = 732zl

    129zł x 12 = 1548zł

    > granica gorna to 760zl wiec wykorzystujesz wsyztsko..

    Coś mi jeszcze zostaje :)

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2005-03-03 22:38:50
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Płacę 129zł brutto miesiecznie za każdą z umów.

    > 129zł x 12 = 1548zł

    > Coś mi jeszcze zostaje :)

    lepiej olej rozmyslania o wykorzystaniu 30zl :)
    a zrob cesje jednej z umow na kogos z rodziny, domownika wtedy on bedzie
    mogl odzyskac caly VAT
    pozdr

  • 5. Data: 2005-03-04 06:24:30
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

> [...]

    aha

    > a zrob cesje jednej z umow na kogos z rodziny, domownika wtedy on bedzie
    > mogl odzyskac caly VAT

    Dobry pomysł :)

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 6. Data: 2005-03-04 06:31:26
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <r...@S...pl> napisał w wiadomości

    > a zrob cesje jednej z umow na kogos z rodziny, domownika wtedy on bedzie
    > mogl odzyskac caly VAT

    Sęk w tym, że drugą z umów mam podpisaną na adres wynajmowanej kawalerki - gdzie
    oczywista nie jestem zameldowany. Odliczenie przysługuje (z tego co mi wiadomo)
    na adres zameldowania a nie zamieszkania, tak?
    Jeśli więc przepiszę umowę na kogoś zameldowanego gdzie ja (mój dom rodzinny) -
    stracę możliwość odliczenia umowy na siebie.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 7. Data: 2005-03-04 17:49:52
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Negatyw <n...@n...o2.pl> wrote:

    > oczywista nie jestem zameldowany. Odliczenie przys?uguje (z tego co mi
    > wiadomo) na adres zameldowania a nie zamieszkania, tak?

    Nie. Na zamieszkania.

    w.

  • 8. Data: 2005-03-04 20:05:12
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Na zamieszkania.

    Czyli i tak pozostaje możliwość odliczenia na jedną z umów. Nie mogę przecież
    mieszkać w 2 miejscach jednocześnie, co? :) Urząd Skarbowy od razu by mnie
    ścignął.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 9. Data: 2005-03-04 20:54:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Negatyw napisał(a):

    > Czyli i tak pozostaje możliwość odliczenia na jedną z umów. Nie mogę przecież
    > mieszkać w 2 miejscach jednocześnie, co? :) Urząd Skarbowy od razu by mnie
    > ścignął.

    Oczywiście, że możesz. W ciągu roku podatkowego, a nie jednocześnie. Ale
    w niczym nie zmienia to sytuacji, że maksymalnie możesz odliczyć 19 %
    wydatków, ale nie większych niż 760 zł rocznie

    M.

  • 10. Data: 2005-03-04 20:55:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Negatyw napisał(a):

> [...]

    Oczywiście, że możesz. W ciągu roku podatkowego, a nie jednocześnie. Ale
    w niczym nie zmienia to sytuacji, że maksymalnie możesz odliczyć
    wydatki, ale nie większe niż 760 zł rocznie

    M.