  • 1. Data: 2005-03-03 07:31:14
    Temat: znęcanie się psychiczne i fizyczne- zeznania dzieci
    Od: "Urticae" <u...@p...onet.pl>

    Przy okazji rozprawy rozwodowej, zostałem oskarżony przez żonę a w konsekwencji
    tego przez prokuratora o to, że się nad nią znęcałem psychiczne i fizycznie.
    Podczas rozprawy sądowej, dzieci zeznawały na moją korzyść. Sąd sprawę umorzył,
    doszło jednak do rozprawy apelacyjnej w wyniku czego sprawa cofnięta została do
    pierwszej instancji i będzie prowadzona od początku. Czy jest szansa na to żeby
    zeznania dzieci złożone uprzednio przed sądem włączyć do aktualnie prowadzonej
    sprawy? Nie muszę dodawać, że stawanie przed sądem i świadczenie de facto
    przeciwko matce to dla nich wyjątkowo trudne przeżycie. Dzieci są w wieku 12 i
    17 lat.

  • 2. Data: 2005-03-03 12:20:43
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Ja wiem, że to brzmi strasznie, ale nie ma takiej możliwości. Będą
    powtórnie słuchane...:-) Oczywiście co do zasady

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 3. Data: 2005-03-03 12:49:44
    Od: "Urticae" <u...@p...onet.pl>

    > Ja wiem, że to brzmi strasznie, ale nie ma takiej możliwości. Będą
    > powtórnie słuchane...:-) Oczywiście co do zasady

    Co oznacza "Oczywiście co do zasady" Czt to że mogą być wyjądki od tej zasady?
    Jeśli nie to zrozumiały jest tępy upór prokuratora mojej byłej. Liczą że
    dzieciaki się złamią a to jedyni naoczni świadkowie.

  • 4. Data: 2005-03-03 13:33:18
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Zasada jest taka, że po przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania
    należy przeprowadzić normalnie, pełne postępowanie dowodowe. Po prostu
    tak jest, gdyż na przykład mogły być błędy co do tego postępowania
    dowodowego, nadto sąd się musi zetknąć ze świadkami bezpośrednio. Nadto
    w tej sprawie dzieci mogą odmówić zeznań.

    Protokoły można odczytać tylko wtedy gdy świadek nie pamięta albo
    zeznaje odmiennie niż poprzednio, ale i tak potem musi się wypowiedzieć
    co do tych przytoczonych zeznań.

    Napisałem co do zasady, bo protokoły zeznań przytacza się bez słuchania
    świadka, gdy ten zmarł, nie można się z nim skontaktować, zwariował,
    itp. Po prostu z grzeczności tak to ująłem:-)

    Są takie wyjątki jak świadek anonimowy, zeznawanie na odległość,
    przesłuchiwanie dzieci do 15 lat tylko raz gdy chodzi o przestępstwa
    seksualne.

    To może tyle na początek

    --
    Roman Gładysz