  • 1. Data: 2006-04-19 19:38:57
    Temat: WKU - przerwałem studia i czychają na mnie :(
    Od: Micha-ł <m...@T...pl>

    Moja sytuacja w skrócie wygląda tak:
    Mam 27 lat i kategorię A. Przerwałem studia w zeszłym roku z
    przyczyn osobistych. Miałem zamiar kontynuować je w przyszłym
    roku (od września). Jednak w międzyczasie (w tym miesiącu)
    otrzymałem pisemko z WKU (list zwykły! kilu wcześniejszych
    poleconych nie odebrałem) iż mam zgłosić się celem uregulowania
    mojego stosunku do zasadniczej służby wojskowej - w przeciwnym
    razie sprawa zostanie skierowana na drogę sądową... Obecnie nie
    studiuję (a to że mam zamiar po wakacjach zapewne nie ma
    znaczenia) i zastanawiam się jakie mam wyjścia z tej sytuacji?
    Zapisać się szybko do jakiejś prywatnej szkoły (czy mogą to
    zignorować i mnie powołać do wojska?)? Napisać podanie z prośbą o
    przeniesienie do rezerwy? A może podanie o służbę zastępczą?
    Nieco nadziei (złudnej?) budzi we mnie to iż w pisemku nie
    zostałem powołany do odbycia służby wojskowej, a jedynie wezwany
    celem uregulowania stosuku do niej...
    Będę wdzięczny za wszelkie rady.

    --
    Pozdrawiam,
    Micha-ł

  • 2. Data: 2006-04-19 20:02:46
    Temat: Re: WKU - przerwałem studia i czychają na mnie :(
    Od: "DS" <s...@t...wp.pl>

    Użytkownik "Micha-ł" <m...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pisemku nie zostałem powołany do odbycia służby wojskowej, a jedynie
    > wezwany celem uregulowania stosuku do niej...

    Z tego co się orientuję, to jakoś na przełomie 2001/02 rocznik 1979
    przeniesiono do rezerwy. Jestem o tym przekonany, bo ja we wrześniu 2001
    poszedłem do wojska, a kilka miesięcy później kumple z rocznika już oblewali
    zmianę przepisów.

  • 3. Data: 2006-04-19 22:04:52
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    DS <s...@t...wp.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "Micha-ł" <m...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co się orientuję, to jakoś na przełomie 2001/02 rocznik 1979
    > przeniesiono do rezerwy.

    jeśli obie powyzsze informacje są prawdziwe, to się sprawą w ogóle dla
    pewności nie zajmuj jeszcze przez półtora roku.
    Jeśli juz was przeniesli do rezerwy to ścigać Cie juz nie będą, ale na
    wszelki wypadek pokazałbym się w WKU dopiero po zakończeniu roku
    kalendarzowego, w którym kończysz 28 lat

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2006-04-20 01:02:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Micha-ł wrote:
> [...]
    > w pisemku nie zostałem powołany do odbycia służby wojskowej, a jedynie
    > wezwany celem uregulowania stosuku do niej...

    zwykle jak kogoś chcą wziąć to wysyłają polecony z napisem w celu
    odbioru karty poboru.

    w celu uregulowania to pewnie, albo nie wiedzą co się z tobą dzieje i
    chcieliby zobaczyć jakieś zaświadczenie z uczelni.

    mi jak przenosili do rezerwy napisali w celu przeniesienia do rezerwy.
    Ale ja byłem u nich rodzynek pod specjalnym nadzorem.
    Trochę im zdrowia zszarpałem.

  • 5. Data: 2006-04-20 09:25:41
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

> [...]
    > przeniesiono do rezerwy. Jestem o tym przekonany, bo ja we wrześniu 2001
    > poszedłem do wojska, a kilka miesięcy później kumple z rocznika już

    Owszem było tak, ale nie przenieśli całego rocznika, tylko wybrańców,
    reszta w buty ;)

  • 6. Data: 2006-04-20 09:28:19
    Od: "BaRMaN" <b...@s...info.nospam>

    witam,

    >pokazałbym się w WKU dopiero po zakończeniu roku kalendarzowego,
    > w którym kończysz 28 lat

    z tego co sie orientuje - w chwili obecnej nie obowiazuje juz regula 28 lat.
    mowa jest o 18 m-cach od chwili mozliwosci powolania delikwenta i nie
    uczynienia tego.
    sam mam przeboje od roku - powinienem miec D z powodu astmy a mam A... nawet
    nie skomentuje co sadze o wojsku ...

    pozdrawiam
    Blazej

  • 7. Data: 2006-04-20 14:04:40
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > sam mam przeboje od roku - powinienem miec D z powodu astmy a mam A...
    > nawet nie skomentuje co sadze o wojsku ...

    Dodaj do tego moczenie nocne (kilka wizyt u psychiatry w ramach
    potwierdzenia problemu) i jakies problemy ortopedyczne - wyciagnij cala
    historie wszystkich zlaman, zwichniec i skrecen, ktore w zyciu miales. Jak
    pekla Ci kiedys torebka stawowa to tym lepiej. W ostatecznosci zglos sie do
    lekarza z "bardzo bolacymi Cie nerkami".

    Pozdrawiam,

    Tiger