  • 1. Data: 2006-04-19 17:51:21
    Temat: TPSA - kara za nie podlaczenie.
    Od: e...@g...com

    Witam!

    Czytalem niedawno a "Angorze" krotki artykul z (chyba) "Gazety
    Pomorskiej" o czlowieku, ktoremu TPSA musi placic kare za nie
    podlaczenie do sieci. Kara to miesiecznie 42 zl (wysokosc abonamentu
    standardowego). TPSA tlumaczyla sie "brakiem mozliwosci technicznych",
    a ma 18 miesiecy na podlaczenie telefonu. Czy ktos wie na jakiej
    podstawie prawnej mozna takiego roszczenia dochodzic?

    Sam po przeprowadzce chcialem zachowac numer i przeniesc telefon, ale
    "brak warunkow technicznych". TPSA ZOBOWIAZALA sie w aneksie do umowy o
    podlaczenie telefonu (i SDI) do pazdziernika 2004r. Do dzisiaj (19
    kwietnia 2006) nie kiwneli nawet palcem. Ostatnio przybyl ktos z TPSA,
    wrecz z zadaniem podpisania zgody na pociagniecie swiatlowodu przez
    kilka moich dzialek (dokladnie 4). Oczywiscie nie wyrazilem zgody,
    facet nawet nie chcial mi dac umowy do przeczytania. Wsciekly odjechal.

    Mam juz dosc TPSA i chce sie im dobrac do skory. Pomozecie? :-)

  • 2. Data: 2006-04-19 18:35:38
    Temat: Re: TPSA - kara za nie podlaczenie.
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Czytalem niedawno a "Angorze" krotki artykul z (chyba) "Gazety
    ktory numer? czytam Angore i nie pamietam tego artykulu

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 3. Data: 2006-04-19 18:38:06
    Od: e...@g...com

    Czytalem niedawno, ale to byl chyba numer z zeszlego roku. W kazdym
    razie nie bylo tam wiele wiecej informacji ponad te, ktore podalem w
    swoim poscie

  • 4. Data: 2006-04-19 19:10:09
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > kilka moich dzialek (dokladnie 4). Oczywiscie nie wyrazilem zgody,
    > facet nawet nie chcial mi dac umowy do przeczytania. Wsciekly odjechal.

    To czego ty oczekujesz, miej pretensje do siebie nie pozwoliles im polozyc
    swiatlowodu to ciagle masz "brak warunkow technicznych".
    --
    gg

  • 5. Data: 2006-04-19 19:36:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    e...@g...com napisał(a):

    > standardowego). TPSA tlumaczyla sie "brakiem mozliwosci technicznych",
    > a ma 18 miesiecy na podlaczenie telefonu. Czy ktos wie na jakiej
    > podstawie prawnej mozna takiego roszczenia dochodzic?

    Art. 105 ust.4 Prawa telekomunikacyjnego:

    4. Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:

    1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub

    2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu
    rozpoczęcia świadczenia tych usług

    - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi
    końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30
    określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez
    tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej płatnej okresowo.

    M.

  • 6. Data: 2006-04-19 20:44:26
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    e...@g...com wrote:
> [...]
    > kilka moich dzialek (dokladnie 4). Oczywiscie nie wyrazilem zgody,
    > facet nawet nie chcial mi dac umowy do przeczytania. Wsciekly odjechal.

    A nie masz przypadkiem na swoim terenie jakichś ich drutów? Jeśli tak,
    to sprawdzonym pismem jest (cyt. z pamięci):

    "W związku z brakiem możliwości technicznych [...] Jednocześnie domagam
    się usunięcia, w ciągu miesiąca, należących do TPSA sprzętów instalacji
    leżących na terenie mojej nieruchomości. W przypadku niezastosowania się
    do żądania zlecę usunięcie w/w sprzętów, czego kosztami obciążę TPSA."

    Możliwości techniczne przed upływem miesiąca się niespodziewanie
    znalazły. Ale i tak kable musieli zabrać :-)

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-04-19 22:17:42
    Od: e...@g...com

    Wielkie dzieki! Juz smaruje do nich pismo :-))))

  • 8. Data: 2006-04-19 22:19:12
    Od: e...@g...com

    Wlasnie mam chyba z 10 slupow na swoim terenie. One byly postawione w
    czasach PRL, nie wiem jakie umowy wtedy obowiazywaly, ale postrasze
    ich. Wlasciwie to mi juz nie zalezy na ich telefonie, chce im tylko
    dokopac :-)

  • 9. Data: 2006-04-19 22:20:45
    Od: e...@g...com

    Tylko, ze ten swiatlowod nie obejmowal mojej miejscowosci. Poza tym
    dlaczego ktos ma kopac w moim polu nie dajac mi w zamian nic. A
    zachowanie czlowieka od nich bylo wysoce niestosowne. Myslal, ze trafil
    na naiwnego wiesniaka, ktory podpisze wszystko bez czytania.

  • 10. Data: 2006-04-19 22:30:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    e...@g...com wrote:
> [...]
    > czasach PRL, nie wiem jakie umowy wtedy obowiazywaly, ale postrasze
    > ich. Wlasciwie to mi juz nie zalezy na ich telefonie, chce im tylko

    I ty chciałeś od nich tylko 42zł miesięcznie? Zaoferuj im dzierżawę
    gruntu pod te słupy, powinieneś spokojnie wyciągnąć czterocyfrową kwotę.