  • 21. Data: 2005-12-20 19:15:22
    Temat: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 20 gru o godzinie 16:07, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wykluczam takiej ewentualności. Trzeba by było znać szczegóły.
    > Choć z drugiej strony pozostałym góralom jakoś te opłaty wystarczają.

    W kwestii "pozostałym góralom opłaty wystarczają":
    - tak dla przykładu rzucę bardzo przyziemnym tematem
    gros ludzi zarabia netto niecałe 600zł - są tacy którzy sie "ustawili" albo
    są znajomymi królika i zarabiają po 7000zł. Zarówno jednym jak i drugim "to
    wystarcza". Jeżeli Ty miałbyś okazję zarabiać np 15000zł - - odpuściłbyś ta
    okazję czy starał się załapać?
    Sądzisz że Ci co zarabiają te przykładowe 600 niechcieliby zarabiać więcej?

    Realia i twarde negocjowanie - to jest sztuka oraz wiedza nt wartości danej
    rzeczy któą zamierza się sprzedać, wydzierżawić etc.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 22. Data: 2005-12-20 21:01:24
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-20 11:49 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Moim zdaniem Starostwo powinno przystąpić do procedury wywłaszczenia.
    > Grunt w mojej ocenie spełnia odpowiednie przesłanki, choć wcale to nie
    > jest oczywiste. Ale nie może całe miasto cierpieć przez warcholstwo
    > jednej osoby, która tylko i wyłącznie dla zaspokojenia własnej
    > próżności i pieniactwa blokuje rozwój regionu. Przy czym w tym wypadku
    > niekoniecznie musiało by się to łączyć z pozbawienie prawa własności,
    > a jedynie z ustanowieniem odpowiedniej służebności na rzecz Gminy,
    > która to gmina w okresie zimowym udostępniała by działkę pod

    Tylko skąd wiadomo, że "rozwój regionu" polega na jeździe narciarzy, a
    nie np. na dzikiej przyrodzie i lasach bez turystów palących papierosy i
    rzucających śmieci? Może za 20 lat się okaże, że jednak warto było
    zostawić wszystko naturze? (a może nie...)
    Tylko dlatego jest tak lepiej, bo narciarzy jest więcej (są głośniejsi)
    niż miłośników przyrody?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 23. Data: 2005-12-20 21:12:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Wojtek Szweicer wrote:

> [...]
    > zostawić wszystko naturze? (a może nie...)
    > Tylko dlatego jest tak lepiej, bo narciarzy jest więcej (są głośniejsi)

    Tutaj rozwoj regionu to znaczy "naplyw turystow i gotowki, aby
    spolecznosc lokalna mogla zyc z uslug turystycznych a nie np. z pasania
    owieczek"

    --
    *
    *|\

  • 24. Data: 2005-12-20 21:19:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wojtek Szweicer [w...@p...onet.pl] napisał:

    > Tylko skąd wiadomo, że "rozwój regionu" polega na jeździe narciarzy,
    > nie np. na dzikiej przyrodzie i lasach bez turystów palących
    papierosy i
    > rzucających śmieci?

    Pewnie z planu zagospodarowania terenu, gdzie w miejscu tych działek
    nie napisano, że tam ma być Park Narodowy, tylko tereny
    sportowo-rekreacyjne.

  • 25. Data: 2005-12-20 21:20:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur Ch. [s...@r...pbz] napisał:

    Trudno odmówić Ci racji, ale idąc tym tokiem rozumowania zastanów się,
    jak tu wybudować autostradę?

  • 26. Data: 2005-12-20 21:37:43
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Artur Ch. [s...@r...pbz] napisał:
    >
    > Trudno odmówić Ci racji, ale idąc tym tokiem rozumowania zastanów się,
    > jak tu wybudować autostradę?

    autostrady są akurat explicite wymienione w (jako drogi publiczne) w
    pierwszym punkcie wymienionego przepis

  • 27. Data: 2005-12-20 22:27:17
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-20 22:19 Robert Tomasik napisał(a):

    > papierosy i

    > Pewnie z planu zagospodarowania terenu, gdzie w miejscu tych działek
    > nie napisano, że tam ma być Park Narodowy, tylko tereny
    > sportowo-rekreacyjne.

    To może taniej zmienić plany?
    Wiem, czepiam się. Chodzi mi tylko o to, że o takich sprawach trzeba
    myśleć wcześniej. Nie buduje się kolejki (choćby była przedwojenna) tam,
    gdzie się nie da jeździć na nartach. Jeżeli ktoś przodkowi Byrcyna tę
    działkę sprzedał lub nie odkupił zawczasu, to niech teraz nie płacze i
    nie używa argumentów "niech ten burak ustąpi, bo się kolejka zmarnuje".
    To niech idzie na złom.
    Jutro się okaże, że koło mnie robią basen i muszą przez mój dom puścić
    rurę. A jak nie chcę, to się basen marnuje i trzeba zamknąć.
    I żeby było jasne: czym innym jest droga czy autostrada, która musi iść
    w danym miejscu, a czym innym zjazdy na nartach.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 28. Data: 2005-12-20 22:48:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    iść
    > w danym miejscu, a czym innym zjazdy na nartach.

    Generalnie się z Tobą zgadzam, choć:

    1) Przez około 70 lat tam narciarze jeździli i ani Byrcynowi, ani
    nikomu innemu to nie przeszkadzało. Wszyscy byli generalnie
    zadowoleni.

    2) Kolejka nie będzie jeździć w zimie. Latem też na siebie zarobi,
    tyle że Byrcyn nie dostanie z tego grosza, a sąsiedzi go ciupagami
    rozniosą, bo też nie dostaną.

    3) O ile od przeprowadzenia przez Twój dom rury jego architektura może
    nieco ucierpieć, to Byrcynowi nic nie ubędzie z tego tytułu, że ktoś
    sobie na nartach pojeździ po tym polu.

    4) Z informacji prasowych wynika, że chcieli mu godziwie płacić, ale
    on się nie zgadza nie wykluczam, ze informacje są mało rzetelne.

  • 29. Data: 2005-12-20 22:52:34
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

> [...]
    >
    > 4) Z informacji prasowych wynika, że chcieli mu godziwie płacić, ale
    > on się nie zgadza nie wykluczam, ze informacje są mało rzetelne.

    Hm. Grupa nazywa się pl.soc.prawo, a tu widzę coś o narciarstwie i
    kolejkach górskich :-)

  • 30. Data: 2005-12-20 23:11:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > 1) Przez około 70 lat tam narciarze jeździli i ani Byrcynowi, ani
    > nikomu innemu to nie przeszkadzało. Wszyscy byli generalnie
    > zadowoleni.

    Probleme jest to, ze zapomina sie o tym, iz Byrcyn nakazal zdemontowac
    armatki wodne i nie zyczy sobie ratrakow. Tak bylo 70 lat temu. Ratraki
    i armatki to halas i uciazliwosc (odglos armatki w srodku nocy to
    rozkosz dla ucha). I na to byrcyn dostal wyrok sadu - rozebrac armatki.
    PKL czy kto tam tym zarzadza rozebrali armatki, bo co mieli zrobic.
    Skutkiem - na niektorych czesciach brak sztucznego sniegu. PKL podnosi
    raban w zwiazku z tym, ze jak nie ma sniegu to oni zamykaja kolejke z
    winy Byrcyna ;)))) Ot tak to powoli zaczyna wygladac... (choc media moga
    klamac na roznych poziomach i to moze byc tylko moja wylowiona wersja
    wydarzen)

    --
    *
    *|\