    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Date: Tue, 20 Dec 2005 23:48:01 +0100

    Wojtek Szweicer [w...@p...onet.pl] napisał:

    > To może taniej zmienić plany?
    > Wiem, czepiam się. Chodzi mi tylko o to, że o takich sprawach trzeba
    > myśleć wcześniej. Nie buduje się kolejki (choćby była przedwojenna)
    tam,
    > gdzie się nie da jeździć na nartach. Jeżeli ktoś przodkowi Byrcyna

    > działkę sprzedał lub nie odkupił zawczasu, to niech teraz nie płacze
    > nie używa argumentów "niech ten burak ustąpi, bo się kolejka
    zmarnuje".
    > To niech idzie na złom.
    > Jutro się okaże, że koło mnie robią basen i muszą przez mój dom
    puścić
    > rurę. A jak nie chcę, to się basen marnuje i trzeba zamknąć.
    > I żeby było jasne: czym innym jest droga czy autostrada, która musi
    iść
    > w danym miejscu, a czym innym zjazdy na nartach.

    Generalnie się z Tobą zgadzam, choć:

    1) Przez około 70 lat tam narciarze jeździli i ani Byrcynowi, ani
    nikomu innemu to nie przeszkadzało. Wszyscy byli generalnie
    zadowoleni.

    2) Kolejka nie będzie jeździć w zimie. Latem też na siebie zarobi,
    tyle że Byrcyn nie dostanie z tego grosza, a sąsiedzi go ciupagami
    rozniosą, bo też nie dostaną.

    3) O ile od przeprowadzenia przez Twój dom rury jego architektura może
    nieco ucierpieć, to Byrcynowi nic nie ubędzie z tego tytułu, że ktoś
    sobie na nartach pojeździ po tym polu.

    4) Z informacji prasowych wynika, że chcieli mu godziwie płacić, ale
    on się nie zgadza nie wykluczam, ze informacje są mało rzetelne.