  • 31. Data: 2005-12-21 07:18:18
    Temat: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:doa1nc$d11$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1) Przez około 70 lat tam narciarze jeździli i ani Byrcynowi, ani
    > nikomu innemu to nie przeszkadzało.

    Z tego 50 lat przypada na wojnę i okupacje gdy nie było warunków do
    załatwiania takich spraw. A resztę czasu pewnie zabrał proces.
    Zresztą właściciel mógł zmienić zdanie i trzeba to uszanować. Choć o
    jakiej zmianie zdania tu mówić skoro nikt go wcześniej o nic nie pytał? A
    to może go najbardziej boleć.

    > tyle że Byrcyn nie dostanie z tego grosza, a sąsiedzi go ciupagami
    > rozniosą, bo też nie dostaną.

    A władze będą na ten lincz spkojnie patrzeć?

    > Byrcynowi nic nie ubędzie z tego tytułu, że ktoś
    > sobie na nartach pojeździ po tym polu.

    Pozostaw to ocenie p.Byrcyna.

    > 4) Z informacji prasowych wynika, że chcieli mu godziwie płacić, ale
    > on się nie zgadza

    Jako właściciel ma do tego prawo i tłumaczyć się z tego nie musi.

  • 32. Data: 2005-12-21 07:42:13
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Hikikomori San napisał/a:
    >Ratraki
    >i armatki to halas i uciazliwosc (odglos armatki w srodku nocy to
    >rozkosz dla ucha).
    Jest jeszcze jedna możliwa uciążliwość. :-)
    Kierowcy ratraków mogli dojeżdżać do trasy np. obok samego domu Bycyna,
    bo tak im było wygodniej. A takie praktyki w końcu mogą zeźlić każdego.
    Niestety w Polsce wśród np. operatorów sprzętu budowlanego wykształciła
    się maniera dojeżdżania na miejsce pracy, tak jak to im odpowiada i
    technicznie mogą a nie tak, jak jest poprowadzona droga.

  • 33. Data: 2005-12-21 12:03:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Alek [alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl] napisał:

> [...]
    > Zresztą właściciel mógł zmienić zdanie i trzeba to uszanować. Choć o
    > jakiej zmianie zdania tu mówić skoro nikt go wcześniej o nic nie

    Nie wykluczam takiej możliwości.

    > A władze będą na ten lincz spokojnie patrzeć?

    Pewnie nie. Próbowałeś kiedyś powstrzymać górali z ciupagami przed
    linczem? Wiesz, to bitny naród. Nawet wystawienie patrolu może nie
    pomóc.

    > Pozostaw to ocenie p.Byrcyna.

    Nie, to akurat obiektywny fakt. Dalszą konsekwencja tej konstatacji
    jest zastosowanie art. 5 kc: "Nie można czynić ze swego prawa użytku,
    który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego
    prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub
    zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie
    korzysta z ochrony."

    Choć oczywiście nie można a'priori założyć, że społeczno-gospodarczym
    przeznaczeniem tych łąk jest jeżdżenie po nich na nartach, to w każdym
    razie Byrcyn, choć jest ich właścicielem niekoniecznie w
    nieskończoność bedzie mógł blokować organizacje nartostrady.

    > Jako właściciel ma do tego prawo i tłumaczyć się z tego nie musi.

    W świetle powyższego cytatu uważam, że nie do końca masz rację.

  • 34. Data: 2005-12-21 14:13:06
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > razie Byrcyn, choć jest ich właścicielem niekoniecznie w
    > nieskończoność bedzie mógł blokować organizacje nartostrady.

    Wydaje mi się, że zdecydowanie nie można założyć,że przeznaczeniem tych
    łąk jest jezdzenie po nich na czymkolwiek,co zresztą sam po części
    przyznajesz i w tym konteksćie dalsza część Twojej wypowiedzi jest
    nielogiczna.

  • 35. Data: 2005-12-21 16:09:02
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nikomu innemu to nie przeszkadzało. Wszyscy byli generalnie
    > zadowoleni.
    >
    > 2) Kolejka nie będzie jeździć w zimie. Latem też na siebie zarobi,
    > tyle że Byrcyn nie dostanie z tego grosza, a sąsiedzi go ciupagami
    > rozniosą, bo też nie dostaną.
    >
    > 3) O ile od przeprowadzenia przez Twój dom rury jego architektura może
    > nieco ucierpieć, to Byrcynowi nic nie ubędzie z tego tytułu, że ktoś
    > sobie na nartach pojeździ po tym polu.
    >
    > 4) Z informacji prasowych wynika, że chcieli mu godziwie płacić, ale
    > on się nie zgadza nie wykluczam, ze informacje są mało rzetelne.

    no sorry, ale on chyba ma prawo nie chciec zeby tam bylo colwiek, nie
    ??? przeciez to jego, to on sobie to moze ogrodzic i juz, a wy sie
    czepiacie, ze nie chce zeby ktos tam nartami jezdzil

    sg

  • 36. Data: 2005-12-21 16:39:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pav [n...@z...pl] napisał:
> [...]
    > łąk jest jezdzenie po nich na czymkolwiek,co zresztą sam po części
    > przyznajesz i w tym konteksćie dalsza część Twojej wypowiedzi jest

    Dalsza część mojej wypowiedzi jest jak najbardziej logiczna pod
    warunkiem, że zauważysz, iż w przeciwieństwie do niektórych nie uważam
    się za nieomylnego. Stąd moje założenie, że jeśli mam rację, to będzie
    miał przywołany przeze mnie przepis zastosowanie. A co do
    społeczno-gospodarczego przeznaczenia tego pastwisko, to trzeba by
    było zajrzeć do planu zagospodarowania terenu, bo generalnie on
    określa tę okoliczność.

  • 37. Data: 2005-12-21 16:40:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    sg [a...@s...org.pl_WITHOUT] napisał:

> [...]
    > ??? przeciez to jego, to on sobie to moze ogrodzic i juz, a wy sie
    > czepiacie, ze nie chce zeby ktos tam nartami jezdzil

    W świetle art. 5 kc niekoniecznie ma takie prawo.

  • 38. Data: 2005-12-21 17:31:03
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub
    > zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie

    Wypowiadasz się w sprawie, którą jakoś już ocenił sąd. Najwyraźniej
    ocenił, że w tym przypadku zastosowania to nie ma.

  • 39. Data: 2005-12-22 00:06:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Szawurski [x...@x...pl] napisał:

    > Wypowiadasz się w sprawie, którą jakoś już ocenił sąd. Najwyraźniej
    > ocenił, że w tym przypadku zastosowania to nie ma.

    Sąd nie oceniał sposobu korzystania z prawa własności, tylko sam fakt
    naruszenia własności. Oczywiście, że naruszenie własności jest
    bezsporne w tym wypadku, bo działka jest Byrcyna i bez jego lub sądu
    zgody PKL nie może sobie tam nartostrad budować. Potrzebny jest moim
    zdaniem ruch Starosty polegający na wywłaszczeniu do prawa służebności
    wykorzystania w miesiącach zimowych za odpowiednią opłatą. Tego PKL
    zrobić nie może, bo ustawa nie przewiduje takiej możliwości.

  • 40. Data: 2005-12-22 14:25:09
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    W artykule news:dobgb9$bk0$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > razie Byrcyn, choć jest ich właścicielem niekoniecznie w
    > nieskończoność bedzie mógł blokować organizacje nartostrady.

    Jeszcze tylko tak swoje trzy grosze dorzucę

    "Zgodnie z art. 143 k.c., społeczno-gospodarczego przeznaczenia gruntu nie
    wyznacza sposób, w jaki z gruntu dotychczas korzystano, ale sposób, w jaki
    właściciel faktycznie i potencjalnie zgodnie z przepisami prawa i planem
    zagospodarowania przestrzennego może zgodnie ze swoją wolą z gruntu
    korzystać. Wymieniony przepis traktuje zatem o społeczno-gospodarczym
    przeznaczeniu gruntu w rozumieniu abstrakcyjnym, co oznacza, że odwołanie
    się do społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości należy rozumieć
    jako wskazanie na uprawnienie właściciela do nieskrępowanego korzystania z
    tej nieruchomości w zakresie - a więc także na wysokość i głębokość - z
    reguły dostępnym (potencjalnie możliwym do wykorzystania) właścicielowi, w
    granicach zakreślonych przez prawo."

    --
    z pozdrowieniami Seweryn