  • 41. Data: 2005-12-22 16:03:35
    Temat: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke??? [długie]
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-20 23:48 Robert Tomasik napisał(a):
    > 1) Przez około 70 lat tam narciarze jeździli i ani Byrcynowi, ani
    > nikomu innemu to nie przeszkadzało. Wszyscy byli generalnie
    > zadowoleni.

    A dzisiaj mu zaczęło przeszkadzać. Ma prawo.

    > 2) Kolejka nie będzie jeździć w zimie. Latem też na siebie zarobi,
    > tyle że Byrcyn nie dostanie z tego grosza, a sąsiedzi go ciupagami
    > rozniosą, bo też nie dostaną.

    Tego nie rozumiem. Jaki jest związek ze sprawą?

    > 3) O ile od przeprowadzenia przez Twój dom rury jego architektura może
    > nieco ucierpieć, to Byrcynowi nic nie ubędzie z tego tytułu, że ktoś
    > sobie na nartach pojeździ po tym polu.

    Tylko że jemu nie przeszkadzają narciarze tylko maszyny!

    "Gąsienica-Byrcyn uważa, że celem PKL jest wywołanie wrażenia, że to
    tylko on robi na złość narciarzom. Jak deklaruje, nigdy nie zabraniał im
    jazdy po swoich działkach. Gotów jest też do rozmów z PKL.
    Ale osiągnięcie kompromisu nie będzie łatwe, bo Wojciech
    Gąsienica-Byrcyn, były dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego i wielki
    obrońca górskiej przyrody, nadal stanowczo nie chce widzieć maszyn na
    swoim gruncie." http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3079601.html

    "Byrcyn zaskarżył koleje o bezprawne umieszczenie na swoich działkach,
    które przecinają stok narciarski, rurociągu do sztucznego naśnieżania.
    Wczoraj PKL przyznały się, że nie wpłacono dotąd na konto Byrcyna zwrotu
    kosztów sądowych. - Oczywiście natychmiast zapłaciliśmy. Aż nam głupio,
    bo uparcie twierdziliśmy, że wyrok został wykonany. Wydawało nam się, że
    pan Byrcyn jest uparty jak kozioł - mówi Paweł Murzyn, dyrektor ds.
    technicznych PKL.

    Murzyn odwiedził wczoraj rodzinę Byrcynów. - Chciałem pokazać, że
    traktujemy go poważnie i mamy szacunek dla jego stanowiska - wyjaśnił.
    Do tej pory Byrcynowie zgadzali się jedynie na przejazd narciarzy po ich
    działkach. Murzynowi udało się ich przekonać, że to nie wystarczy.
    Nieutwardzona trasa ze zbyt małą ilością śniegu mogła być niebezpieczna.
    Wreszcie usłyszał, że Byrcynowie zgodzą się na wjazd ratraków. - Chcą
    się zgodzić także na armatki. Musimy jednak ustalić miejsca, gdzie
    możemy je ustawić, bo przeszkadza im hałas pracujących maszyn -
    relacjonował Murzyn."
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3079677.ht
    ml
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 42. Data: 2005-12-22 16:33:39
    Temat: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiadomości

    > Jego. Ale to nie podwórko pod oknem więc życia jako takiego mu to nie
    > utrudnia.

    Sama "nartostrada" przebiega przez jego teren. Ale narciarze nie jeździli
    jedynie "nartostradą", bo nie była wyznaczona, ani oddzielona właśnie od
    ogrodu Byrcynów, tylko rozjeżdżali się po całym terenie. I podjeżdżali pod
    dom, pod oknem załatwiali swoje potrzeby fizjologiczne, przejeżdżali po
    klombach tratując i niszcząc zimujące rośliny, siadywali dla wypicia piwa na
    niskim, drewnianym, dekoracyjnym raczej, płotku okalającym ogród krzywiąc go
    i łamiąc sztachety. Byrcynowie występowali wielokrotnie do PKL o
    sfinansowanie, dość długiego jednak, ogrodzenia, które by pozwoliło na
    bezkonfiktowe użytkowanie ich własnego pola przez narciarzy i oddzieliło
    "nartostradę" od ogrodu zapewniając spokój i bezpieczeństwo mieszkańców
    domu. Inwestycja kosztowna, ale PKL nie kwapiły się do jej sfinansowania
    użytkując nadal prywatne tereny jedynie za czynsz dzierżawny z roku na rok
    obiecując rozwiązanie sprawy.
    Wobec takiej postawy Byrcynowie zakazali dalszego użytkowania terenu w ten
    sposób.
    Więc PKL zaproponowały wykupienie tych terenów (na to pieniądze by były) -
    co niczego w sposobie użytkowania by i tak nie zmieniło i wszystkie
    uciążliwości pozostałyby nadal odczuwalne przez właścicieli, tyle, że nie
    mieliby już prawa do protestowania.
    I sprawa trafiła do sądu, który wydał wyrok korzystny dla właścicieli,
    przyznając im tym samym rację. A problem można było załatwić już dawno, lata
    temu, stawiając ogrodzenie, a nie głosząc, że należy odebrać prawa do terenu
    właścicielom. Teraz cała Polska krzyczy, jaki to Byrcyn zajadły w uporze -
    on jedynie broni spokoju swojego domu, do czego ma pełne prawo i wreszcie ma
    dość sporów z PKL.
    A handlarze spod Gubałówki jako winnego pokazują Byrcyna, bo tak najłatwiej,
    a nie PKL - nie chcą sie narażać, bo PKL cofnie im prawo do stawiania budek
    na swoim terenie i gdzie będą handlować?
    Piszę bo bronię Byrcynów, a sprawę znam z bliska.
    WSm

  • 43. Data: 2005-12-22 16:47:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wojtek Szweicer [w...@p...onet.pl] napisał:

    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3079677.ht
    ml

    Po prostu kolejny raz media podały niesprawdzone informacje i tyle.