  • 11. Data: 2005-01-23 21:30:39
    Temat: Re: Użytkowanie infrastruktury bez zezwolenia.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:ct0v7e$pv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Generalnie, zglaszasz policji kradziez, a potem zabawa w sady.

    A co ewentualnie ukradli. B co do zasady kradziez polega na zabraniu w clu
    przywłaszczenia cudzej rzeczy. Z tego, co wiemy, to kabel leży tam, gdzie
    leżał.

  • 12. Data: 2005-01-23 21:45:09
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A co ewentualnie ukradli. B co do zasady kradziez polega na zabraniu w clu
    > przywłaszczenia cudzej rzeczy. Z tego, co wiemy, to kabel leży tam, gdzie
    > leżał.

    ale nie byl wlasnoscia osoby ktora zaczela go wykrozystywac. Prosty
    przyklad jakbys zostawil samochod i ktosby sie do niego wlamal i zaczal
    go uzywac i odstawial za kazdym razem na poprzednie miesce to co bys
    zrobil ?

    --
    VoMi7

  • 13. Data: 2005-01-23 21:46:21
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Tak.

    NIE

    Wg rozporzedzenia mistra infrastruktury pasmo 2.4GHz jest pasmem
    publicznym. Jezli chce sie uniknac problemow w takim razie trzeba
    zabezpieczyc sie przed nieuprawnionym dostepem.

    --
    VoMi7

  • 14. Data: 2005-01-23 22:06:33
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    > A co ewentualnie ukradli. B co do zasady kradziez polega na zabraniu w clu
    > przywłaszczenia cudzej rzeczy. Z tego, co wiemy, to kabel leży tam, gdzie
    > leżał.

    Znam podobny przypak i zostalo to bodajze nazwane jako "kradziez medium
    transmisyjnego".

    Ajron.

  • 15. Data: 2005-01-23 22:45:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VoMi7" <v...@N...altanet.pl> napisał w wiadomości

    > ale nie byl wlasnoscia osoby ktora zaczela go wykrozystywac.

    Ale to nie kradzież, tylko użytkowanie cudzej rzeczy. Artykuł podałem
    wcześniej.

    > Prosty przyklad jakbys zostawil samochod i ktosby sie do
    > niego wlamal i zaczal go uzywac i odstawial za kazdym razem
    > na poprzednie miesce to co bys zrobil ?

    Krótkotrwałe użycie pojazdu mechanicznego - też nie kradzież. Choć przecież
    tu sprawca zabiera rzecz. Nasi sparwcy rzeczy nie ruszają. po prostu sobie
    jej używają. Nie twierdze, że top bezkarne, ale to nie kradzież.

  • 16. Data: 2005-01-23 22:46:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znam podobny przypak i zostalo to bodajze nazwane jako "kradziez medium
    > transmisyjnego".

    Przez kogo tak zostało nazwane? Przez sąd w wyroku? A cóż to jest owo
    mityczne medium i na jakiej podstawie ktoś to za rzecz ruchomą uważa?
    Zresztą prawo nasze nie zna przestępstwa polegającego na kradzieży medium
    transmisyjnego.

  • 17. Data: 2005-01-23 22:59:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    VoMi7 napisał(a):

    > Wg rozporzedzenia mistra infrastruktury pasmo 2.4GHz jest pasmem
    > publicznym. Jezli chce sie uniknac problemow w takim razie trzeba
    > zabezpieczyc sie przed nieuprawnionym dostepem.

    Upss.. Nie pisałem o korzystaniu z pasma, a z usługi. Niemniej sam się
    zaskoczyłem, bo okazało się że z projektu PT wypadło parę punktów. W
    obecnej chwili MOŻNA to byłoby podciągnąć jedynie w tym przypadku, gdy
    abonent płaci za transfer (np. nowe neostrady).

    M.

  • 18. Data: 2005-01-24 02:51:26
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 23.01.2005 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

> [...]
    > obecnej chwili MOŻNA to byłoby podciągnąć jedynie w tym przypadku, gdy
    > abonent płaci za transfer (np. nowe neostrady).

    Czyli jesli abonent nie i za ilosc przeslanych danych, a jedynie stala
    oplate za lacze internetowe a potem udostepnia to w eterze, to swobodnie
    mozna z tego korzystac? Nie ma podstawy prawnej ktora by to ograniczala?
    Pytam bo firma o ktorej pisalem kilka dni temu rozwiazala ze mna umowe w
    trybie natychmiastowym podajac za przyczyne rozsylanie wirusow w sieci
    lokalnej - co jest notabene absurdalne, zwazywszy na to ze uzytkuje
    linuxa, w sieci lokalnej nie ma zadnego serwera DC/FTP a dowodow nie chca
    przedstawic. Zwazywszy ze jestem na etapie wykonywania projektu i nie moge
    sobie pozwolic na odciecie od sieci, a wszelkie proby negocjacji spelzly
    na niczym, zmienilem tedy adres IP i korzystam chwilowo dalej, usilujac
    znalesc wyjscie z sytuacji.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 19. Data: 2005-01-24 06:53:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > sobie pozwolic na odciecie od sieci, a wszelkie proby negocjacji spelzly
    > na niczym, zmienilem tedy adres IP i korzystam chwilowo dalej, usilujac

    Tu bardziej myślałem o prawie karnym niz cywilnym. Oczywiście można tu
    sie posiłkować założeniem kradzieży jako takiej (art 285), zakładając,
    że ustawodawca nie wie, co to tak naprawdę są impulsy (liczy się szkoda
    jako taka) lub 287 (wpływasz na przesyłanie informacji _I_ uzyskujesz
    korzyść majątkowa), chociaż obie możliwości są nieco naciagane.

    Wydaje mi się, że zawsze usługowawca może też wystąpić do sądu o
    odszkodowanie z tytułu bezumownego korzystania z usługi

    M.

  • 20. Data: 2005-01-24 14:52:58
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    > Przez kogo tak zostało nazwane? Przez sąd w wyroku? A cóż to jest owo
    > mityczne medium i na jakiej podstawie ktoś to za rzecz ruchomą uważa?

    Poszukaj w necie o przestepstwach komputerowych, jest tam tego troche i w
    niektorych przypadkach jest to nazywane wlasnie jako kradzież lub nawet
    kradzież z włamaniem i podciagane jest to pod Art. 267 kk

    Ajron.