  • 1. Data: 2005-01-23 12:19:20
    Temat: Legalność programu
    Od: "Krzysztof Łobodziński" <k...@o...pl>

    Witam!
    Jakiś czas temu z moim przyjacielem napisaliśmy program, początkowo nie
    planowaliśmy czerpać z niego zysków, ale potem wystawiliśmy na Allegro. Sprzedał
    się nieźle, więc postanowiliśmy nad nim trochę popracować, udoskonalić, i
    ponownie wystawić. Zajęło to parę miesięcy, a kiedy przyszło do wystawienia,
    okazało się że Allegro odrzuca naszą aukcję jako niezgodną z regulaminem, i
    listą przedmiotów zakazanych. Domyślam się że chodzi im o punkt:

    13. Urządzenia (narzędzia i oprogramowanie), które pomagają w naruszaniu praw
    autorskich / własności intelektualnej.

    A teraz pokażę może nasz program: http://wwww.sciagacz.wirtualnie.pl (nie robię
    tu kryptoreklamy, tylko chcę żebyście mogli zapoznać się z istotą działania
    programu). Tak miała wyglądać nasza aukcja. Wyraźnie napisaliśmy, że nie
    bierzemy odpowiedzialności za użycie, i odradzamy używanie programu do
    plagiatowania - chociaż zdajemy sobie sprawę że można go tak użyć, no ale
    przecież nie sugerujemy takiego użycia.

    Pytanie moje brzmi, czy w odniesieniu do powyższej aukcji i opisu programu,
    jesteście w stanie mi powiedzieć czy możemy ten program sprzedawać - to znaczy
    czy nie łamie on przepisów prawa, np. ustawy o ochronie praw autorskich.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Krzysztof Łobodziński

  • 2. Data: 2005-01-23 12:20:39
    Temat: Re: Legalność programu
    Od: "Krzysztof Łobodziński" <k...@o...pl>

    Przepraszam, poprawny adres to: http://sciagacz.wirtualnie.pl

  • 3. Data: 2005-01-23 13:31:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przepraszam, poprawny adres to: http://sciagacz.wirtualnie.pl

    tak na marginesie masz zalozona DG ? bo jezeli nei to nawet z nimi nie
    walcz bo ja bym
    kontratak od donosu zaczal.

    P.

  • 4. Data: 2005-01-23 14:01:23
    Od: "Krzysztof Łobodziński" <k...@o...pl>

    > tak na marginesie masz zalozona DG ? bo jezeli nei to nawet z nimi nie
    > walcz bo ja bym
    > kontratak od donosu zaczal.
    Nie, ale czy to jest przeszkoda żeby sprzedawać swój program na Allegro?
    Dlaczego?

    Pzdr.

  • 5. Data: 2005-01-23 14:19:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie, ale czy to jest przeszkoda żeby sprzedawać swój program na Allegro?
    > Dlaczego?

    no to teraz pozostaje isc do kosciola.

    nie wazne gdzie sprzedajesz wazne w jakich ilosciach i czy regularnie to
    samo.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-23 14:41:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof Łobodziński wrote:
> [...]
    > listą przedmiotów zakazanych. Domyślam się że chodzi im o punkt:
    >
    > 13. Urządzenia (narzędzia i oprogramowanie), które pomagają w naruszaniu praw

    Spytaj się, bo IMHO multiwyszukiwarka nie 'pomaga w naruszaniu praw
    autorskich' bardziej, niż nóż kuchenny 'pomaga w zabijaniu ludzi'.

    Jeśli faktycznie mieli na myśli punkt 13, to są głupi i mają wszy jak
    ruskie czołgi ;)

    Co do samego sprzedawania, to - jeśli chcesz działać w 100% legalnie a
    nie chcesz zakłądać działalności gospodraczej (pisownia zamierzona ;) )
    - powinieneś wytwarzać indywidualne kopie programu dla każdego
    użytkownika, podpisywać na to umowę o dzieło no i oczywiście względnić
    uzyskany ogromny ;) dochód w rocznym rozliczeniu podatkowym.

    Nie dam tylko głowy, czy musisz latać z zaliczką na podatek przy okazji
    każdego dzieła, czy wystarczy jak sprawdzisz w rocznym, czy musisz
    dopłacić, czy tylko mniejszy zwrot dostaniesz.

  • 7. Data: 2005-01-23 15:49:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > użytkownika, podpisywać na to umowę o dzieło no i oczywiście względnić
    > uzyskany ogromny ;) dochód w rocznym rozliczeniu podatkowym.

    ale kazda kopia musi byc skompilowna z jakims tam innym bajerkiem (inne
    dane osoby dla ktorej jest program)

    P.

  • 8. Data: 2005-01-23 17:18:21
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Przemek R. wrote:

    > ale kazda kopia musi byc skompilowna z jakims tam innym bajerkiem (inne
    > dane osoby dla ktorej jest program)

    Czyli muzyk sprzedający swoje płyty też *MUSI*
    zarejestrować działalność gospodarczą? ;-)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 9. Data: 2005-01-23 18:52:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 23 stycznia 2005 15:41, gdy Andrzej Lawa napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Jeśli faktycznie mieli na myśli punkt 13, to są głupi i mają wszy jak
    > ruskie czołgi ;)

    Nie tylko są, a do tego są monopolistą. Mozna tam znaleźć wiele
    przestępczych aukcji, które mają gdzieś. Utrudniają za to maksymalnie
    sprzedaż Wolnego Oprogramowania. Nie dość, że trzeba klepać jakieś chore
    regułki, nie dość, że trzeba sprzedawać nadmiarowe płytki, to ostatnio
    zabronili reklamowania takich aukcji w ich systemach promocji.

    To po prostu paskudny monopolista narzucający dowolne warunki. Bo niestety
    konkurencja taka jak aukcje24.pl czy swistak.pl są praktycznie nie używane.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2005-01-23 21:29:22
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli muzyk sprzedający swoje płyty też *MUSI*
    > zarejestrować działalność gospodarczą? ;-)

    A widzialas kiedys, zeby muzyk sprzedawal swoje plyty ?
    Przewaznie robi to kto inny kto ma jaks tam dzialalnosc i placi podatek,
    muzyk ma jakas tam umowe i tez placi podatek itd.
    Podatek to rzecz swieta i kazdy kto zarabia cos musi oddac czesc tego co
    zarobil (nie liczac szczegolnych przypadkow).

    Ajron.