  • 1. Data: 2005-01-23 15:15:10
    Temat: jak wyegzekwowac widywanie dziecka!!!!!!
    Od: "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl>

    witam

    Mam dosec powazny problem moja obecna (brak rozwodu mieszkamy oddzielnie)
    zona zabrania mi widywania dziecka ( wiek 2 latka). W byłym mieszkaniu mam
    pozmieniane zamki, nie moge wejsc mimo ze jestem zameldowany (nie chce
    wchodzic z policją ze wzgledu na dzieci!!!!) Gdy ją uprzedzam o checi
    widzenia lub zabraniu dziecka, to ucieka do tesciów.

    Prosze o pomoc w jaki sposób moge ja zmusic do widzen i mozliwości zabrania
    dziecka do siebie, wiem ze jest mozliwość sadowna prosze o przyklad pisma i
    ewentualne podpowiedzi kazda nawet najdrobniejsza będzie cenna!!!!!!
    Z góry dziękuje

    z powazaniem
    Jakub

  • 2. Data: 2005-01-23 15:25:43
    Temat: Re: jak wyegzekwowac widywanie dziecka!!!!!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jakub wrote:

> [...]
    > zona zabrania mi widywania dziecka ( wiek 2 latka). W byłym mieszkaniu mam
    > pozmieniane zamki, nie moge wejsc mimo ze jestem zameldowany (nie chce

    Meldunek nie rodzi skutków prawnych. Żaden myślący policjant nie pomoże
    Ci w wejściu tylko na podstawie meldunku. Ważny jest tytuł prawny do
    miekszania, ale i z tym jest pewne zamieszanie (zdaje się kodeks
    rodzinny i opiekuńczy daje mężowi prawo do zamieszkiwania w lokalu).

> [...]
    > dziecka do siebie, wiem ze jest mozliwość sadowna prosze o przyklad pisma i
    > ewentualne podpowiedzi kazda nawet najdrobniejsza będzie cenna!!!!!!

    Był niedawno wątek o tym - ogólnie bez rozwodu i wyroku sądu w sprawie
    opieki/wydywania (a nawet i z takim wyrokiem) trudno cokolwiek (w pełni
    legalnie) zrobić.

    A sądy mają naturalną(?) tendencję automatycznego przynawania większych
    praw matce.

  • 3. Data: 2005-01-23 22:27:41
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > (zdaje się kodeks
    > rodzinny i opiekuńczy daje mężowi prawo do zamieszkiwania w lokalu).

    Tak. Od przedprzedwczoraj. Właśnie zmieniło się prawo.
    Jeśli oczywiście żona ma prawo do tego lokalu.

    > Był niedawno wątek o tym - ogólnie bez rozwodu i wyroku sądu w sprawie
    > opieki/wydywania (a nawet i z takim wyrokiem) trudno cokolwiek (w pełni
    > legalnie) zrobić.
    Podczas sprawy rozwodowej można tymczasowo ustalić kontakty z dzieckiem.
    Sądy nie lubią ograniczać praw rodzicielskich, więc nie powinno być z
    tym żadnych problemów.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-01-24 00:55:07
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Jakub" <fatboy.xxl@wp..niespam.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Mam dosec powazny problem moja obecna (brak rozwodu mieszkamy oddzielnie)

    nie musi byc orzekany rozwod by ustalic kontakty maloletniego z rodzicem w
    tej chwili masz takie same prawa jak matka do dziecka a , ze jest tak jak
    jest wiec zdrowym bedzie jak zwrocisz sie do sadu rodzinnego o ustalenie
    tych kontaktow oczywiscie dokladnie podajac swoje propozycje , jak maja one
    wygladac np. co druga sobote , w jakich godzinach , przemiennie swieta w
    roku parzystym np. u ciebie w nieparzystym u niej itd.itd.

    > Prosze o pomoc w jaki sposób moge ja zmusic

    z opisu sytuacji najlepszym bedzie uregulowanie prawne tej sytuacji zmusic
    raczej nie mozna do niczego

    do widzen i mozliwości zabrania
    > dziecka do siebie, wiem ze jest mozliwość sadowna prosze o przyklad pisma

    j.w dokladnie opisac we wniosku swoje propozycje
    wnioskodawc to Ty dokladny adres podac swoj i dane
    uczestnik to Pani mama rowniez dokladne dane i adres
    wnosze o ustalenie kontaktow z maloletnim/mi
    i jak wyzej napisalam podac swoje propozycje dokladnie , w 2 egz . zlozyc do
    sadu dol. akty urodzenia dzieci

    > ewentualne podpowiedzi kazda nawet najdrobniejsza będzie cenna!!!!!!

    jezeli chodzi o egzekucje kontaktow na podst. tyt. wyk. nie jest to proste
    lecz proponuje wniesc taki wniosek do sadu rodzinnego dla miejsca pobytu
    maloletnich dzieci jesli nie bedzie w dalszym ciagu mozliwosci pozytywnego
    zalatwienia z uczestniczka tego problemu podamy dalsze wskazowki gdy sie o
    to zwrocisz na grupe ...

    pozdrawiam
    Sandra

  • 5. Data: 2005-01-24 01:05:47
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Mam dosec powazny problem moja obecna (brak rozwodu mieszkamy oddzielnie)
    > zona zabrania mi widywania dziecka ( wiek 2 latka).
    [...]

    Możesz:

    - wystąpić do sądu o ustalenie kontaktów z dzieckiem, a potem w przypadku
    utrudniania kontaktów o ich egzekucję,
    - zabrać dziecko do siebie (w dowolny sposób), natychmiast powiadomić żonę i
    policję o miejscu przebywania dziecka, wystąpić do sądu o ustalenie miejsca
    przebywania dziecka przy ojcu.

    Pierwszy sposób oznacza długą rozłąkę z dzieckiem i nie zapewnia sukcesu,
    drugi natomiast daje trochę większe szanse, ale też nie zapewnia sukcesu.
    Możesz też wrócić do mieszkania pod nieobecność żony, nawet rozwiercając
    zamki.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-01-24 02:32:48
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - zabrać dziecko do siebie (w dowolny sposób), natychmiast powiadomić żonę
    > policję o miejscu przebywania dziecka, wystąpić do sądu o ustalenie

    wszystko fajnie :)

> [...]
    > Możesz też wrócić do mieszkania pod nieobecność żony, nawet rozwiercając

    fajnie :) jeszcze powinno byc uzupelnienie dot. psychiki dziecka jak ono to
    zniesie? , jestem za pokojowym rozwiazaniem " dobro dziecka jest
    najważniejsze " " kochasz - nie krzywdz" "walcz nie używając przemocy"

    Kochani rodzice dziecko nie jest rzeczą kiedyś kogoś znienawidzi za swój los
    , nauczcie się kochać zaowocuje to pozniej mimo , ze w danej chwili swiat
    runal Wam na głowę . Czytając niektore wypowiedzi moża wyczuć jak mało
    wiecie o cierpieniu , żalu małego dziecka.Jak to małe serduszko pęka gdy
    rodzice wyrywaja je sobie z rąk :(

    dobranoc
    Sandra
    Sandra

  • 7. Data: 2005-01-24 08:05:48
    Od: "ah" <a...@m...com.pl>

    www.wstroneojca.pl

  • 8. Data: 2005-01-24 08:12:05
    Od: "ah" <a...@m...com.pl>

    a raczej
    www.wstroneojca.ngo.pl

  • 9. Data: 2005-01-24 10:36:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > fajnie :) jeszcze powinno byc uzupelnienie dot. psychiki dziecka jak ono
    > zniesie? , jestem za pokojowym rozwiazaniem " dobro dziecka jest
    > najważniejsze " " kochasz - nie krzywdz" "walcz nie używając przemocy"

    z gory zakldasz ze dziecko woli matke, przeciez ojciec nie bedzie nakladac
    kominarki i porywac dziecka
    co nie?

    P.

  • 10. Data: 2005-01-24 18:37:14
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > z gory zakldasz ze dziecko woli matke,

    nic nie zakladam , dziecko zawsze kocha jednego i drugiego , chodzi mi tylko
    o rozsadek by ono nie musialo wybierac miedzy mama i tata ...

    przeciez ojciec nie bedzie nakladac
    > kominarki i porywac dziecka
    > co nie?
    wlasnie chodzi o to by nie uzywac sily bo to nic nie da ...

    Sandra