  • 1. Data: 2004-05-07 09:34:25
    Temat: Utata statusu bezrobotnego cd...
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    W związku z utratą statusu bezrobotnego na wskutek "zapomnienia" złożenia
    autorafu w wyznaczonym terminie, o którym pisałem wczoraj, byłem dziś w PUP
    z pytaniem co robić. Przyjmujący mnie pan stwierdził co następuje. Przez
    okres 3 m-cy nie mogę się ponownie zarejestrować (to już wiedziałem).
    Poinformował mnie również, że przez okres 1 miesiąca od daty niestawienia
    się, mam opłacone ubezpieczenie. Na moje pytanie co dalej stwierdził, że
    muszę się ubezpieczyć we własnym zakresie. Tak więc udałem się do domu celem
    obdzwonienia różnych instytucji. Pierwszy telefon oczywiście do ZUS.
    "przemiła" pani, niekompetentna i obrażona na cały świat, że musi pracować
    po kilku "bełkotach" stwierdziła, że ona to wogóle nic nie wie i musze
    zadzwonić do NFZ. Tam już bardziej miła pani stwierdziła, że owszem mogę się
    ubezpieczyć i wynosi to 199zł miesięcznie (potem oczywiście do ZUSu trzeba
    się udać). Pytanie najbardziej istotne. Czy te 199zł istotnie jest na
    miesiąc ? Przecież to jest jawne złodziejstwo. Wiem, że należało pamiętać o
    magicznej dacie podpisywania się, ale żeby w taki sposób traktować osobę
    bezrobotną dla której 200zł/mc to jest naprawdę kupa kasy.
    A co w przypadku jak bym wyladował w szpitalu ? Po zakończonym leczenia
    szpital wystawi rachunek. Tyle tylko, że ja nie bedę go w stanie zapłacić bo
    i niby z czego ? Mieszkam w mieszkaniu brata, w sumie wartościowych rzeczy
    mam może za 1000zł, nie mieszkam z rodzicami choć u nich jestem zameldowany.
    Czy oni w razie czego byli by zobowiązani do zapłacenia takiego rachunku ? A
    może prosto ze szpitala do więzienia ?
    Czy ma ktoś może jakieś porady,
    Wiedziałem, że Polska to kraj złodziejski, z chorym prawem i astronomicznymi
    "haraczami" ale nie sądziłem, że aż tak.
    A może po prostu pozostać dwa miesiące nieubezpieczonym i mieć nadzieją, że
    nic się nie stanie.
    Jaki kodeks zacząć studiować ? Konstytucje ? Książeczkę do nabożeństwa, czy
    jeszcze co innego ?
    Pozdrawiam
    załamany bezrobotny Krzysztof D.

    PS Wydaje mi się, że w ten sposób znacznie zaniża się stopę bezrobocia. (w
    końcy już nim nie jestem) Jak by nie było takich sytuacji jak ta to pewnie
    bezrobocie sięgnęło by 25-30% albo i lepiej.

  • 2. Data: 2004-05-07 09:54:07
    Temat: Re: Utata statusu bezrobotnego cd...
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    jestes bezrobotyny nic nie masz do roboty to jak mozna "zapomniec" o tym ze
    trzeba sie zglosic do UP ?

    pomysl ze jak byles "bezrobotny" to to 199zl placili podatnicy za Ciebie...

    masz nauczkzeby "nie zapominac"

    nie nalezysz przypadkiem do tej grupy nierobotnych ?

    http://polityka.onet.pl/162,1161603,1,RA,artykul.htm

    Michal

  • 3. Data: 2004-05-07 10:11:39
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c7fl7p$8lq$1@news.onet.pl...

    No niestety nic nie poradzisz na to :(
    Trzeba bylo sie zglosic w wlasciwym terminie, lub jezeli nie mogles to udac
    sie do lekarza po zwolnienie L4.

    A czy jest sens sie ubezpieczac? Znajac zycie, to wydasz na darmo tylko
    398zł.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2004-05-07 11:08:16
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Dilbercik" <j...@t...mam> napisał w wiadomości
    > jestes bezrobotyny nic nie masz do roboty to jak mozna "zapomniec" o tym
    ze
    > trzeba sie zglosic do UP ?
    Nie wszyscy bezrobotni siedzą z założonymi rękoma i czekają na cud. Akurat
    jako bezrobotny nie narzekam na nadmiar wolnego czasu. Mam wystarczająco
    dużo zajęć aby w natłoku spraw umknęła mi data "stawki". Poza tym studiuję
    wieczorowo. Istotną sprawą jest fakt, że miałem wypadek, wskutek czego
    musiano mi amputować część palca wskazującego prawej dłoni, co chwilowo nie
    pozwala mi podjąc pracy.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-07 11:42:19
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    zajec? czy pracy na czarno ?

    przykro mi ze względu na wypadek... i zdrowia życzę!

    --
    Michal

  • 6. Data: 2004-05-07 11:49:46
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    > zajec? czy pracy na czarno ?

    Na czarno jeszcze nigdy nie pracowałem :-)

    > przykro mi ze względu na wypadek... i zdrowia życzę!

    Dziękuję bardzo. Są i dobre strony wypadku. Mam nieco więcej czasu który
    obecnie wykozystuje do ułożenia jakiegoś sensownego biznes planu, ponieważ
    już od dawna zamierzam otworzyć własna działaność. (branża informatyczna bo
    taką studiuję) Nie jest to jednak łatwe biorąc pod uwagę brak większych
    środków finansowych i zawiłość polskiego prawa, ale jakoś trzeba zacząć. Nie
    mam zamiaru otwierać działalności na miesiąc i potem bankrutować, więc
    niezbedne analizy i sytuacje awaryjne muszą być opracowane w szczegółach.
    Mam nadzieję, że już nie zdaży mi się zapomnieć o jakiejś dacie, chodź w
    szkole nigdy nie lubiałem historii :-). Prawdę mówiąc zadko zdaża mi się o
    czymś zapomnieć.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-05-07 19:01:48
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Dilbercik" <j...@t...mam> napisał w wiadomości
    > jestes bezrobotyny nic nie masz do roboty to jak mozna "zapomniec" o tym
    ze
    > trzeba sie zglosic do UP ?

    I po co to gadanie? Nic nie wnosisz do sprawy.

  • 8. Data: 2004-05-07 21:24:25
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c7fqmo$rke$1@news.onet.pl...

    > Poza tym studiuję
    > wieczorowo.

    Zapytaj w uczelni. Być może przysługuje Ci ubezpieczenie zdrowotne jako
    studentowi. Gdyby to były studia dzienne to sprawa byłaby pewna.

    Pozdrawiam

    wa

  • 9. Data: 2004-05-07 23:20:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dilbercik wrote:
> [...]
    >
    > masz nauczkzeby "nie zapominac"
    >
    > nie nalezysz przypadkiem do tej grupy nierobotnych ?

    Zmień sobie ksywkę na Dogbert albo lepiej PHB :-(