  • 1. Data: 2004-05-07 10:44:32
    Temat: Zatrzymywanie pojazdow.
    Od: "anonymous" <a...@c...com>

    Witam wszystkich.

    Mieszkam w strefie nadgranicznej i od jakiegos czasu widuje patrole Urzedu
    Celnego zatrzymujace samochody do kontroli. Do tej pory odbywalo to sie
    wspolnie z patrolami Policji, ale obecnie celnicy zatrzymuja samochody sami,
    czy maja do tego prawo, nie tyle do kontrolowania ile do zatrzymywania
    pojazdow.
    W tej chwili mamy tyle slozb (Policja, SG, Inspekcja Transportu Drogowego,
    chyba nawet Straz Miejska) uprawninych do kontrolowania i zatrzymywania
    pojazdow ze nie bardzo wiem kto co i gdzie moze kontrolowac.
    Czy znacie jakies linki gdzie mozna to sprawdzic, albo wiecie kto moze
    zatrzymywac pojazdy i co ma prawo sprawdzac.
    I jeszcze jedno czy niemiecka Policja albo BGS (odpowiednik naszej Sltrazy
    Granicznej), moga legiymowac, zatrzymywac, kontrolowac na terenie naszego
    kraju.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-07 11:13:20
    Temat: Re: Zatrzymywanie pojazdow.
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    anonymous wyskrobał(a):
> [...]
    > Czy znacie jakies linki gdzie mozna to sprawdzic, albo wiecie kto moze
    > zatrzymywac pojazdy i co ma prawo sprawdzac.

    Kodeks celny:

    Art. 277(1) § 1. W celu ustalenia zgodności z przepisami prawa,
    przywozu towaru na polski obszar celny lub wywozu z tego obszaru, organ
    celny może w szczególności:

    1) kontrolować dokumenty i dane handlowe, w tym także sporządzone z
    zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych,
    2) ustalać tożsamość osób,
    3) dokonywać oględzin towarów,
    4) kontrolować księgowość,
    5) badać towary i pobierać ich próbki,
    6) przeprowadzać rewizję celną,
    7) zatrzymywać i kontrolować środki transportu,
    8) przeszukiwać osoby i pomieszczenia.

    > I jeszcze jedno czy niemiecka Policja albo BGS (odpowiednik naszej Sltrazy
    > Granicznej), moga legiymowac, zatrzymywac, kontrolowac na terenie naszego
    > kraju.

    Nie, Polska to Polska, a nie Niemcy.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-05-07 14:57:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "anonymous" <a...@c...com> napisał:

    >W tej chwili mamy tyle slozb (Policja, SG, Inspekcja Transportu Drogowego,
    >chyba nawet Straz Miejska) uprawninych do kontrolowania i zatrzymywania
    >pojazdow ze nie bardzo wiem kto co i gdzie moze kontrolowac.
    Nie każdy pojazd (ITD tylko o DMC powyżej 3,5 t., SM tylko w jednym
    przypadku) resztę czytaj "kontrola drogowa" na mojej stronie

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 4. Data: 2004-05-07 20:08:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "anonymous" <a...@c...com> napisał w wiadomości

    > W tej chwili mamy tyle slozb (Policja, SG, Inspekcja Transportu Drogowego,
    > chyba nawet Straz Miejska) uprawninych do kontrolowania i zatrzymywania
    > pojazdow ze nie bardzo wiem kto co i gdzie moze kontrolowac.

    Daltego ja proponuję nieustannie aby wszystkie służby mundurowe do jednego
    worka:

    POLICJA - wydział ochrony transportu (dawniej SOK, Straż ochrony lotniska)
    POLICJA - wydział miejski (d. straż miejska)
    POLICJA - wydział celny (d. celnik)
    POLICJA - wydział graniczny (d. SG)
    POLICJA - wydział kryminalny
    POLICJA - wydział ruchu drogowego (drogówka + dotychczasowa Inspekcja Tr.Dr)
    POLICJA - departament ochrony mienia (tu wsadziłbym dotychczasowe firmy
    ochroniarskie)

    Pozdrawiam
    Krzysztof 'kw1618'

  • 5. Data: 2004-05-07 21:11:33
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    tu juz przesadziles!!

    pozdro
    xmarcel

  • 6. Data: 2004-05-08 08:00:09
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[spamwstawka].interia.pl> wrote:

> [...]
    > POLICJA - wydział kryminalny
    > POLICJA - wydział ruchu drogowego (drogówka + dotychczasowa Inspekcja Tr.Dr)

    A nie jest tak np w Czechach i na Slowacji?
    Slowacki pogranicznik mial zawsze na naszyce napisane "Policia".

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 7. Data: 2004-05-09 11:35:40
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    niebacznie popelnil news:v1Smc.40946$O9.31561@news.chello.at:

> [...]
    > Inspekcja Tr.Dr) POLICJA - departament ochrony mienia (tu
    > wsadziłbym dotychczasowe firmy ochroniarskie)
    Oprócz ostatniego (a dlaczego mam płacić na to podatki?)
    popieram w całej rpozciągłości i na płaszczyznach porozumienia
    szerokich z głębią poparcia.

    Już gdy powstawały "policje" celne i skarbowa się zastanawiałem
    a na jaką cholerę nam takie rozmywanie odpowiedzialności i uprawnień.
    Hamerykańskich filmów o szeryfach się za dużo naoglądali
    czy za mało wojennych o zamieszaniu pomiędzy służbami wywiadowczymi
    wrażego okupanta?

    --
    pozdro
    poreba