  • 31. Data: 2013-08-19 21:20:28
    Temat: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dzięki wszystkim za rady.
    Sprawa została już rozwiązana mniej więcej polubownie.
    Część pokrywa organizator, a część zamawiający imprezę.
    Jest tu trochę winy po stronie organizatora (kierujący spływem mógł
    zabrać np. jeszcze jednego pomocnika) i trochę po stronie uczestnika
    spływu (wszyscy słyszeli, ale jeden nie?).
    Na przyszłość będziemy wiedzieć, żeby uczestnikom spływu ogłosić jasno i
    wyraźnie, że każdy odpowiada sam za rozwalony kajak, zgubiony kapok, czy
    połamane wiosło. Wtedy będą lepiej uważać.
    Jest też opcja, żeby zamówić sprzęt z ubezpieczeniem coś a'la
    samochodowe AC, ale wychodzi na to, że taniej by wyszło raz za czas
    kupić jeden kajak dodatkowo ;-)
    Spływ to ma być relaks i nie ma co tego zbytnio krępować regulaminami,
    bo to nie kompania karna.
    Jacek

  • 32. Data: 2013-08-19 21:26:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Na przyszłość będziemy wiedzieć, żeby uczestnikom spływu ogłosić jasno i
    > wyraźnie, że każdy odpowiada sam za rozwalony kajak, zgubiony kapok, czy
    > połamane wiosło. Wtedy będą lepiej uważać.

    to ja robie w tył zwrot i płyńcie sobie dalej sami.

  • 33. Data: 2013-08-19 21:32:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 21:26, witek pisze:

    > to ja robie w tył zwrot i płyńcie sobie dalej sami.

    Ktoś Ci broni kupić sobie ubezpieczenie?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2013-08-19 21:55:18
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-19 12:15, Liwiusz pisze:

    > Mógł, nie mógł, to jednak napłynął na przeszkodę. A skoro napłynął, to
    > odpowiada za szkodę.

    Może nurt rzeki go zniósł?
    Ja tu widzę jedno wielkie oszustwo.

    --
    animka

  • 35. Data: 2013-08-19 22:06:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ktoś Ci broni kupić sobie ubezpieczenie?

    idziesz na kurs prawa jazdy, a instruktor na dzien dobry ci mowi, ze
    bedziesz odpowiedzialny za rozwalony samochod.

    co robisz? kupujesz sobie ubezpieczenie czy kazesz sie pocalowac w
    cztery litery?

    wiec niby dlaczego mialbym kupowac ubezpieczenie?
    ryzyko uszkodzenia kajaka jest wliczone w ten sport bo na tym to polega.
    chyba, ze rozwalisz go umyślnie.

    to nie wyprawa stateczkiem po leniwej rzecze

  • 36. Data: 2013-08-19 22:13:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 22:06, witek pisze:

    > idziesz na kurs prawa jazdy, a instruktor na dzien dobry ci mowi, ze
    > bedziesz odpowiedzialny za rozwalony samochod.

    Przykład z dupy, ale zasadniczo będziesz odpowiedzialny.

    Lepsza analogia - wypożyczasz rower i odpowiadasz za powstałe szkody.

    > co robisz? kupujesz sobie ubezpieczenie czy kazesz sie pocalowac w
    > cztery litery?

    Generalnie człowiek uczy się jeździć jak jest młody i głupi. Ja, jak
    pamiętam, żadnej umowy nie podpisywałem. Zatem domyślnie za wyrządzone
    przez siebie szkody się odpowiada.

    > wiec niby dlaczego mialbym kupowac ubezpieczenie?
    > ryzyko uszkodzenia kajaka jest wliczone w ten sport bo na tym to polega.

    Taaa. A ryzyko uszkodzenia komuś samochodu w wypadku też jest wliczone w
    ten "sport", więc po co ubezpieczać.

    > chyba, ze rozwalisz go umyślnie.

    Nie tylko za umyślne szkody człowiek odpowiada.

    > to nie wyprawa stateczkiem po leniwej rzecze

    Otóż to. I ryzyko większe.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-08-19 22:19:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.08.2013 21:20, Jacek pisze:

    > Na przyszłość będziemy wiedzieć, żeby uczestnikom spływu ogłosić jasno i
    > wyraźnie, że każdy odpowiada sam za rozwalony kajak, zgubiony kapok, czy
    > połamane wiosło. Wtedy będą lepiej uważać.

    Albo stwierdzą "wypchaj się taką imprezą".

  • 38. Data: 2013-08-19 22:20:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.08.2013 17:00, Budzik pisze:

    > OC na zniszczenie kajaka?

    Czego nie rozumiesz w koncepcji ubezpieczenia od Odpowiedzialności
    Cywilnej? (podkreślenie wielkimi literami celowe)

  • 39. Data: 2013-08-19 22:23:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 22:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Czego nie rozumiesz w koncepcji ubezpieczenia od Odpowiedzialności
    > Cywilnej? (podkreślenie wielkimi literami celowe)

    1. Prawidłowo - ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

    2. ubezpieczenie OC nic tu nie zmienia - albo odpowiada organizator,
    albo uczestnik, bez względu na fakt, czy organizator ma OC, czy nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2013-08-19 22:27:52
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-19 21:55, animka pisze:

    > Może nurt rzeki go zniósł?
    Spływ kajakowy rekreacyjny ma to do siebie, że się płynie z nurtem.

    > Ja tu widzę jedno wielkie oszustwo.
    A gdzie widzisz i dlaczego wielkie, bo ja nie dostrzegam?
    Jacek