  • 1. Data: 2013-08-16 11:34:39
    Temat: Wynajem garażu a odszkodowanie za uszkodzenie samochodu.
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    Witam,
    mój ojciec wynajął garaż jednej pani. Po 2-3 miesiacach pani zadzwoniła z
    pytaniem czy ma OC garażu, bo powstała szkoda w wyniku odpadnięcia kawałka
    sufitu i został uszkodzony dach samochodu. Najemczyni nie wpuściła ojca do
    garażu na żadne oględziny uszkodzonego auta ani garażu. Teraz wzywa go do
    zapłaty 3500 zł za malowanie dachu w samochodzie. Czy ma na to jakąś
    podstawę prawną?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2013-08-16 12:02:43
    Temat: Re: Wynajem gara?u a odszkodowanie za uszkodzenie samochodu.
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.08.2013 11:34, wromek pisze:
    > Witam,
    > m?j ojciec wynaj?? gara? jednej pani. Po 2-3 miesiacach pani zadzwoni?a z
    > pytaniem czy ma OC gara?u, bo powsta?a szkoda w wyniku odpadni?cia kawa?ka
    > sufitu i zosta? uszkodzony dach samochodu. Najemczyni nie wpu?ci?a ojca do
    > gara?u na ?adne ogl?dziny uszkodzonego auta ani gara?u. Teraz wzywa go do
    > zap?aty 3500 z? za malowanie dachu w samochodzie. Czy ma na to jak??
    > podstaw? prawn??

    To zależy od tego, czy ma jakiś dowód na to że stało się to co się
    stało. Jeżeli ma - to może mieć podstawy. Jeżeli nie, a niewpuszczenie
    na oględziny by na to wskazywało, to raczej kiepskie.

    p. m.

  • 3. Data: 2013-08-16 12:06:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > garażu na żadne oględziny uszkodzonego auta ani garażu. Teraz wzywa go do
    > zapłaty 3500 zł za malowanie dachu w samochodzie. Czy ma na to jakąś

    Skoro nie wpuściła na oględziny (świadkowie? dowody?) to podstawy pewnie
    nie ma. Gdybym mógł udokumentować uniemożliwienie z jej strony dokonania
    oględzin, to bym się poważnie zastanawiał nad złożeniem zawiadomienia o
    próbie wyłudzenia.

    PS: ustaw sobie kodowanie.

  • 4. Data: 2013-08-16 18:11:17
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > PS: ustaw sobie kodowanie.
    >
    > --

    ps. lecz sie ;)

  • 5. Data: 2013-08-16 18:22:37
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > garażu na żadne oględziny uszkodzonego auta ani garażu. Teraz wzywa go do
    > zapłaty 3500 zł za malowanie dachu w samochodzie. Czy ma na to jakąś

    Malowanie elementu to 250-400zl max. W tego typu sytuacji kobiecina nie moze
    zglosic "szkody", naprawic i zadac wyplacenia kasy wzuetej z sufitu.

    Ja w identycznej sytuacji to:

    a) kazalbym spierdalac takiej paniusi,

    b) dokonal ogledzin auta / garazu

    b) wezwalbym policje celem spisania protokolu zaistnienia szkody

    c) tak czy siak kazalbym spierdalac paniusi

    d) jesli ciezko byloby sie wykpic ze szkody (a dach bylby nie ruszony) i
    wystarczyloby malowanie to wskazalbym paniusi konkretny zaklad celem
    usuniecia szkody i rozliczylbym sie indywidualnie z tym warsztatem.

    e) na podstawie czego paniusia *zonda* te 3.5k? dowody? ekspertyza?
    kosztorys?

    Wezwijcie paniusie do niezwlocznego dostarczenia tych materialow,
    maksymalnie w ciagu 7 dni od otrzymania listu (poleconego / ZPO)

    mysle, ze paniusia mogla miec nienaprawione uszkodzenia i teraz szuka
    jelenia ktory jej za to zaplaci

    tak czy siak, mysle ze czeka was jebanie sie - bez sadu sie nie obejdzie.

  • 6. Data: 2013-08-17 10:46:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Aug 2013, asasa wrote:

    > b) wezwalbym policje celem spisania protokolu zaistnienia szkody

    W sprawie formalnej - policja nie jest "od spraw cywilnych"
    i całkiem legalnie spuściłaby takie wezwanie na drzewo.
    Oczywiscie co innego, jakby bylo zgłoszenie podejrzenia
    wyłudzenia, ze względu na niewiarygodny zarzut oraz odmowę
    weryfikacji dowodów :>

    Bynajmniej nie żartuję - wyskoczenie z żądaniem przyjazdu
    do przypadku w którym prawo nie zostało naruszone (a jedynie
    jest spór cywilny) nie jest uzasadnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-08-17 10:52:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Aug 2013, wromek wrote:

    > Najemczyni nie wpuściła ojca do
    > garażu na żadne oględziny uszkodzonego auta ani garażu.

    Jest taki przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 6.
    Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie,
    która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
    ---

    Czyli paniusia powinna przedstawić DOWODY przebiegu zdarzenia,
    za które chce odszkodowanie.
    Czy macie jakieś dowody na to, że odmówiła oględzin?

    Resztę kwestii chyba już poruszono :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-08-17 11:21:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > W sprawie formalnej - policja nie jest "od spraw cywilnych"
    > i całkiem legalnie spuściłaby takie wezwanie na drzewo.

    W kwestii formalnej - po co dokarmiasz tego anonimowego trolla?

  • 9. Data: 2013-08-17 20:31:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > W kwestii formalnej - po co dokarmiasz tego anonimowego trolla?

    Bo jeszcze jeden z drugim kiedyś przeczyta i spróbuje policji
    głowę zawracać.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-08-18 23:48:15
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > W sprawie formalnej - policja nie jest "od spraw cywilnych"
    > i całkiem legalnie spuściłaby takie wezwanie na drzewo.

    Prawdopodobnie tak było bo paniusia coś wspominała, że policja była lub
    miała być ale co zrobiła, jakie wnioski wyciągnęła to już nie jest określone
    w piśmie od jej adwokata.

    > Oczywiscie co innego, jakby bylo zgłoszenie podejrzenia
    > wyłudzenia, ze względu na niewiarygodny zarzut oraz odmowę
    > weryfikacji dowodów :>

    Dzięki - pomyślimy.