  • 1. Data: 2013-08-18 21:41:57
    Temat: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Płynie grupa spływem kajakowym. Kajaki z wypożyczalni, jest wynajęty
    przewodnik i jest ratownik. Impreza odbywała się na zamówienie -
    określono terminy, trasy, posiłki, noclegi itp. O przypadku uszkodzenia
    sprzętu nie było ani słowa. Przed spływem był krótki instruktaż ustny -
    między innymi, że należy stosować się do poleceń prowadzących spływ.
    Podczas spływu jeden z uczestników płynie prawą stroną, a prowadzący
    kazał płynąć lewą, tamten trafia kajakiem na pniak i robi się dziura na
    15 cm. Pechowiec twierdzi, że nie słyszał tego, co mówił prowadzący -
    grupa była rozciągnięta na kilkadziesiąt metrów. Chyba miał prawo nie
    słyszeć.
    Potem robi się dyskusja, kto płaci za naprawę kajaka. Ubezpieczenie NW
    tego nie dotyczy, kajaki były ubezpieczone tylko od kradzieży. Firma od
    spływu żąda kilku stówek za uszkodzenie, ten który płynął pechowym
    kajakiem płacić nie ma zamiaru.
    Jak to widzicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-08-18 21:49:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-18 21:41, Jacek pisze:
> [...]
    > tego nie dotyczy, kajaki były ubezpieczone tylko od kradzieży. Firma od
    > spływu żąda kilku stówek za uszkodzenie, ten który płynął pechowym

    Kto wynajął ten kajak?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-08-18 22:07:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > tego nie dotyczy, kajaki były ubezpieczone tylko od kradzieży. Firma od
    > spływu żąda kilku stówek za uszkodzenie, ten który płynął pechowym

    A jakby płynął po lewej i uszkodził to coś by to zmieniło?
    Ktoś wynajął i ten ktoś za uszkodzenie zapłaci.

    Chyba, że potrafisz udowodnić że najazd na taki pień normalnie uszkodzić
    go nie powinien a przyczyną jest jakaś wada kajaka.

  • 4. Data: 2013-08-18 22:39:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > przewodnik i jest ratownik. Impreza odbywała się na zamówienie -
    > określono terminy, trasy, posiłki, noclegi itp. O przypadku

    nie podpisaliście żadnej umowy najmu? :)

    bo jak znam życie to tam powinny być warunki odpowiedzialności.
    ewentualnie w regulaminie wypożyczalni, któy pewnei wisi na scianie w tejże.

    tak realnie to domniemywam, że ktoś kto pospisał umowę podpisał że zapoznał
    sie z regulaminem i że jego warunki zaakceptował.

    a zasady moga być różniaste od wypożyczalnia ma polisę i sobie pokrywa
    uszkodzenia z ubezpieczenia do klient odpowiada w 100% materialnie za
    wyporzyczony sprzęt, a jak sie chce zabezpieczyć to powinien sie sam
    ubezpieczyć od O.C.

  • 5. Data: 2013-08-19 01:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > tego nie dotyczy, kajaki były ubezpieczone tylko od kradzieży. Firma od
    > spływu żąda kilku stówek za uszkodzenie, ten który płynął pechowym

    A cóż to za firma kajakowa?
    Daj znać ku przestrdze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 6. Data: 2013-08-19 01:11:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail s...@o...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > A cóż to za firma kajakowa?
    > Daj znać ku przestrdze.

    a czemu przestrodze...

    może też warto wiedzieć kto organizuje spływ nie ustalajać lub nie mając
    pojecia o warunkach wynajmu kajaków :) Ku przestrodze...

    Bo jeśli organizator nie przewiduje takiej sytuacji to....

  • 7. Data: 2013-08-19 03:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a czemu przestrodze...

    Ano temu, ze:
    - co oni mają za kajaki ze przy kontakcie z drzewem powstają dziury?
    - co oni mają za ofertę, ze za te dziurę ma płacic klient?

    Ja rozumiem, gdyby ktos celowo młotkiem ale podczas spływu...

    Kiedys na spływie zdarzyło sie, ze jedna osoba wróciła z kajakiem z dziurą,
    bo dostała kajak starego typu - słowo nie padło o kasie. Ba, organizatorowi
    należała sie bura i tylko szef tej firmy uratował sytuację.

    > może też warto wiedzieć kto organizuje spływ nie ustalajać lub nie mając
    > pojecia o warunkach wynajmu kajaków :) Ku przestrodze...
    >
    > Bo jeśli organizator nie przewiduje takiej sytuacji to....

    Ale przeciez wiadomo, jak wyglądają takie spływy.
    Nawet jak ktos z ramienia firmy organizuje to wiadomo, ze nie jest
    specjalistą.
    Specjalista jest ten co wynajmuje. I to on powinien przewidzieć.
    Oczywiscie mozna prezentowac inne podejscie do tego biznesu i jak
    najbardziej szanuję to.

    Ale osobiscie takich firm bede unikał, dlatego pytam kto to i gdzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 8. Data: 2013-08-19 08:27:31
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    .pl...

    >Jak to widzicie?

    Kto jest właścicielem nieoznakowanego pniaka ? :)

  • 9. Data: 2013-08-19 10:23:19
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-19 08:27, Nostradamus pisze:
    > Kto jest właścicielem nieoznakowanego pniaka ? :)
    No to widzę, że są trzy, a nawet cztery odmienne podejścia.
    Co do procedury załatwiania spływu to złożono zamówienie imprezy w
    firmie, która organizuje takie spływy. Firma, jak się okazuje nie ma
    własnych kajaków tylko wynajmuje je z wypożyczalni. Co do regulaminu
    wypożyczalni, to może istotnie gdzieś on wisi, ale na pewno nie tam,
    gdzie ta grupa miała imprezę, bo kajaki dowieziono w ustalone miejsce.
    Nikt nie ma zamiaru się szarpać o dziurę w kajaku, bo to nie był
    pierwszy spływ ani zapewne nie ostatni (z tego powodu nie będę robił ani
    reklamy ani antyreklamy i nie napiszę, gdzie to było).
    Sprawy ucieczki kajaka z prądem, zgubienia wioseł, czy kapoków i inne
    były uzgodnione, ale nikt nie przypuszczał, że pniak zrobi dziurę w
    kajaku z laminatu szklano-epoksydowego (może był brzozowy?).
    Zapewne gdzie w Wawie są spece w krawatach, którzy potrafią przewidzieć
    wszystkie możliwe i niemożliwe sytuacje, ale oni raczej nie zajmują się
    takimi prozaicznymi sprawami, jak spływ kajakowy.
    Jacek

  • 10. Data: 2013-08-19 11:16:42
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkie możliwe i niemożliwe sytuacje, ale oni raczej nie zajmują się
    > takimi prozaicznymi sprawami, jak spływ kajakowy.

    Ja pierdole, co za ludzie.

    Chyba niektorych pogięło i to ostro.

    Powstala szkoda? Powstala - wiec nalezy zaplacic za szkode.

    Wystepuja obowiazek naprawienia szkody i tyle.

    Zalozmy, ze jestem znajomym autora watku i pozyczam auto od niego (bez
    uzgodnienia warunkow). Powstaje szkoda: wgniecenie drzwi, kasacja przodu z
    mojej winy itp.

    I co? Oddaje kluczyki i sprawa zalatwiona?

    Nie wierze, ze autor watku przejdzie nad tym do porzadku dziennego, da mi
    spokoj lub sam zaplaci za szkody (nie majac AC).

    Widze, ze wciaz popularne jest - kogos wyruchac i sie zwinac bez
    konsekwencji.

    Wlasnie dlatego na parkingach ludzie wyrzadzajacy szkode spierdalaja w
    podskokokach bo im szkoda 10% z wlasnego OC. Nie wazne ze ktos ma np.
    2000pln do wydania z powodu wgniecionych drzwi albo 400zl za malowania
    elementu.

    Drogi autorze wątku: wystap do kajaka o odszkodowanie za to ze sie zrobil z
    chujowych materialow i zostala wyjebana dziura. Pozwalbym rowniez pieniek z
    powodztwa cywilnego.