  • 41. Data: 2013-08-19 22:32:44
    Temat: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.08.2013 22:23, Liwiusz pisze:

    > 2. ubezpieczenie OC nic tu nie zmienia - albo odpowiada organizator,
    > albo uczestnik, bez względu na fakt, czy organizator ma OC, czy nie ma.

    Profesjonalny organizator wypożyczający sprzęt ma własne ubezpieczenie i
    nie obciąża uczestników za przypadkowe uszkodzenia. To nieprofesjonalne
    podejście. Powinno być to też wyraźnie w umowie zaznaczone.

  • 42. Data: 2013-08-19 22:37:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.08.2013 22:27, Jacek pisze:

    > A gdzie widzisz i dlaczego wielkie, bo ja nie dostrzegam?

    Animka to taka durna trollica. Oszustwo nie, ale kompromitująca
    niekompetencja organizatora - oczywiście. Nie dochował należytej
    staranności, nie zapewnił właściwej komunikacji z ludźmi być może ledwie
    początkującymi (tudzież nie znającymi danej rzeki). W przypadku tego
    twojego "kompromisowego" rozwiązania nigdy więcej z takiego partackiego
    organizatora bym nie korzystał. Płace - wymagam. Organizator bierze
    pieniądze za to, żeby korzystający z jego usług nie musieli się martwić
    o głupie detale na każdym kroku. Co następne? Osobny rachunek za pranie
    tapicerki w autokarze, bo uczestnicy się w upale intensywnie spocili?

  • 43. Data: 2013-08-19 22:38:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 22:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Profesjonalny organizator wypożyczający sprzęt ma własne ubezpieczenie i
    > nie obciąża uczestników za przypadkowe uszkodzenia. To nieprofesjonalne
    > podejście. Powinno być to też wyraźnie w umowie zaznaczone.

    Własne ubezpieczenie chroni przed szkodami wyrządzonymi przez
    ubezpieczonego. Jeśli za szkodę miałby być odpowiedzialny uczestnik, to
    on musiałby być ubezpieczony, czy to w ramach swojego ubezpieczenia, czy
    to w ramach dodatkowych klauzul w OC organizatora.

    Czyli wracamy do punktu wyjścia - uczestnik albo sobie kupi
    ubezpieczenie, , albo zapłaci organizatorowi za nie, albo będzie ponosił
    sam odpowiedzialność. Może jeszcze obrazić się na cały świat i "nie
    popłynąć".

    Poza tym skąd założenie, że mamy do czynienia z profesjonalnym
    organizatorem? To raczej wygląda na jakieś pospolite ruszenie.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2013-08-19 22:39:04
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

    tja... jak wsiadasz to taksowki to kierowca powinien miec extra AC, bo nuz
    sie znajdzie jakis frajer ktory potnie siedzenia :D

    LeszQ idac tfoim tokiem rozumowania, jak opierdole w taxi siedzenia z
    tapicerki to bedzie w porzasiu i moge sie niczym nie martwic??

    LoL :D

    LeszQ jestes moim boszkiem :-D

  • 45. Data: 2013-08-19 22:39:15
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Płynie grupa spływem kajakowym. Kajaki z wypożyczalni, jest wynajęty
    > przewodnik i jest ratownik. Impreza odbywała się na zamówienie - określono
    > terminy, trasy, posiłki, noclegi itp. O przypadku uszkodzenia

    ja pierdole, macie problemy. Uzytkownik kajaka ktoremu pieniek wyjebal
    dziure w obudowie powiniem kazac spierdalac osobie ktora wnosi roszczenia.

    I tyle.

    a wy sie spuszczacie nad sprawa jakby to bylo nie wiadomo co.

    przychylam sie do zdania innych, ze ten kolo od dziury powinien rozsuplac
    sakiewke i rzucic poszkodowanemu pare srebrnikow

  • 47. Data: 2013-08-20 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Taaa. A ryzyko uszkodzenia komuś samochodu w wypadku też jest wliczone w
    > ten "sport", więc po co ubezpieczać.

    Mówisz o OBOWIAZKOWYM OC?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 46. Data: 2013-08-20 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@a...as napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a wy sie spuszczacie nad sprawa jakby to bylo nie wiadomo co.

    pomijając fakt, ze w koncu nie wiem, kto według Ciebie miałby płacic to tak
    bardziej ogólnie:
    czy w ten niegrzeczny sposób chciałes powiedziec, ze na grupie dyskusyjnej
    nie podoba ci sie dyskusja w której ludzie mają rózne poglady?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 48. Data: 2013-08-20 00:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Zapętliłem się w Twoich negacjach.

    Sprawa jest prosta - wpływanie na przeszkode to standard i od tego nic
    kajakowi sie stac nie powinno.

    > Czy jest pożądane, czy nie, to jednak za szkodę odpowiada ten, co
    > najechał.

    Jeżeli w hotelu usiadziesz na kibel i ten odpadnie ze sciany to tez?

    > Chyba że uszkodzenie było wynikiem wady/wcześniejszego uszkodzenia
    > kajaka - ale to wypadałoby udowodnić.

    Wydawałoby sie, ze to raczej organizator powinien udowodnic, ze szkoda
    wynikła na skutek uzytkowania niezgodnego z regułami.
    Albo przynajmniej powinien miec ku temu jakies podejrzenia, zeby w ogóle
    zaczynac taka dyskusje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 51. Data: 2013-08-20 00:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Na przyszłość będziemy wiedzieć, żeby uczestnikom spływu ogłosić jasno i
    > wyraźnie, że każdy odpowiada sam za rozwalony kajak, zgubiony kapok, czy
    > połamane wiosło. Wtedy będą lepiej uważać.

    Na przyszłosc korzystajcie z takich miejsc gdzie nie ma takich problemów.
    Byłem na kilkunastu spływach, kazdy po kilka dni i tylko raz zgubione
    wiosło było problemem.
    Najczesciej organizatorzy nawet kapoków nie liczą, bo wiadomo, ze w danym
    rejonie wszyscy sie znaja, kapoki opisane wiec finalnie i tak wszystko
    trafi tam gdzie ma. no chyba, ze ktos do domu łyknie.

    Jakby co - na pojezierzu drawkim moge polecic kilku organizatorów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 49. Data: 2013-08-20 00:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Profesjonalny organizator wypożyczający sprzęt ma własne ubezpieczenie i
    > nie obciąża uczestników za przypadkowe uszkodzenia. To nieprofesjonalne
    > podejście. Powinno być to też wyraźnie w umowie zaznaczone.

    Albo po prostu wlicza w koszty, ze raz na jakis czas jeden na kilkuset
    uzytkowników moze cos tam uszkodzic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć