  • 41. Data: 2024-04-03 01:53:19
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mają jak na każdej rozbiegówce. Czyli sąd stwierdzi.

    To ciągle o tym samym? Jeśli tak to prawdę mówiąc nie widziałem
    rozbiegówki z zębami.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2024-04-03 06:00:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To ciągle o tym samym? Jeśli tak to prawdę mówiąc nie widziałem
    > rozbiegówki z zębami.

    Bo rzadko ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł. W oryginale nie było
    nawet komu ustąpić, bo z tamtej strony była linia ciągła, więc nie ma
    się co jakiegoś sensu doszukiwać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-04-03 08:48:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To ciągle o tym samym? Jeśli tak to prawdę mówiąc nie widziałem
    > rozbiegówki z zębami.

    Gdzie Ty tam widzisz rozbiegówkę? I co to w ogóle zmienia?

  • 44. Data: 2024-04-03 09:06:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-03, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Gdzie Ty tam widzisz rozbiegówkę? I co to w ogóle zmienia?

    Ja nie widzę. Szrek widzi.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2024-04-03 11:03:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.04.2024 o 06:00, Shrek pisze:

    > Bo rzadko ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł.

    Wystarczy, że to nie jest rozbiegówka. O ile w ogóle istnieje coś
    takiego jak rozbiegówka i nie-rozbiegówka. Jak dla mnie zwykłe
    skrzyżowanie, masz ustąp, więc ustępujesz. A że nie masz 'stop', bo
    wiadomo że zamiast 'ustąp' możesz mieć 'stop', to niekiedy nie musisz
    ustępować. I tyle. Doprawdy nie widzę tu żadnej absoulutnie kwestii.

    > W oryginale nie było
    > nawet komu ustąpić, bo z tamtej strony była linia ciągła, więc nie ma
    > się co jakiegoś sensu doszukiwać.

    Wiele szukać nie trzeba, niech śnieg zasypie tę ciągłą a zęby nie.

  • 46. Data: 2024-04-03 17:23:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2024 o 11:03, io pisze:

    > Wystarczy, że to nie jest rozbiegówka.

    No ale jest.

    > O ile w ogóle istnieje coś
    > takiego jak rozbiegówka i nie-rozbiegówka.

    Istnieje.

    > Jak dla mnie zwykłe
    > skrzyżowanie, masz ustąp, więc ustępujesz.

    No właśnie nie - nie po to stosuje się bezkolizyjne węzły żeby na wlocie
    trzeba było się zatrzymywać jak coś główną jedzie, bo skad wiadomo że
    nagle nie wjedzie na pas rozbiegowy.

    > Doprawdy nie widzę tu żadnej absoulutnie kwestii.

    Poza tym że jest to wezeł w założeniu bezkolizyjny, więc nie - to niema
    tak działać.

    > Wiele szukać nie trzeba, niech śnieg zasypie tę ciągłą a zęby nie.

    Jak ciągłą zasypieto i zęby i po to jest znak pionowy - żeby jakiś mądry
    inaczej nie stwierdził że skoro główna jest po lewej to on ma
    pierwszenstwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2024-04-03 17:25:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2024 o 08:48, io pisze:

    > Gdzie Ty tam widzisz rozbiegówkę? I co to w ogóle zmienia?

    Zmienia to, że węzły nazywamy bezkolizyjnymi, gdyż nie następuje na nich
    zwykłe przecinanie się kierunków ruchu a właśnie zmiany kierunków przez
    zmiany pasów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2024-04-03 17:33:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nie widzę. Szrek widzi.

    Konkretnie to jest to pas przeplatania. Ale pierwotnie co to miało być
    to pewne nawet projektant nie widział - coś mu się namalowało i się
    więcej nad tym nie zastanawiał, bo zapewne dostrzegłby że jest to
    _absolutnie_ bez sensu, bo nie ma komu ustąpić. Więc dyskusja co autor
    miał na myśli jest o tyle bez sensu że autor chyba jednak po prostu nie
    myślał tworząc to dzieło:

    https://www.google.pl/maps/@52.2598243,20.9504033,3a
    ,49.7y,218.16h,89.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXwXFQluGMD
    0ke0EQLD3Wkg!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656?en
    try=ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-04-03 20:42:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja nie widzę. Szrek widzi.

    Pierwotnie (w dyskusji na *.samochody) chodziło o rozbiegówkę, ale czy
    rozbiegówka jest w ogóle czymś innym skoro się przed nią 'ustąp' stawia?
    Czy w ogóle musi się go stawiać? Bo teza była, że z powodu możliwości
    zasypania pasów śniegiem, co nie wydaje się prawdziwe, mogą dwie drogi
    zupełnie równorzędne stykać się z sobą, czyli jednak dając 'ustąp'
    chcemy by rozbiegówka była podrzędna nie tylko gdy jest śnieg. Ale też
    .. przecież nie jest podrzędna cała a tylko wjazd na główną, jak się
    wjechało to już się jedzie główną. Gdzieś się ten wjazd kończy. I jak
    przed wjazdem był nakaz kierunku to po wjechaniu już nie obowiązuje,
    czyli to co tutaj. Jeszcze inna sprawa, że jak jest wjazd i zaraz zjazd
    to bezpieczniej potraktować oba jako jedno skrzyżowanie bo konkretnego
    miejsca gdzie się wjazd kończy nie ma.

  • 50. Data: 2024-04-04 01:40:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    ,49.7y,218.16h,89.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXwXFQluGMD
    0ke0EQLD3Wkg!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656?en

    No właśnie m.in. o to chodzi. Nie ma co spekulować co miał na myśli, a
    stan faktyczny jest taki, że dla mnie nie jest to pas rozbiegowy a dużo
    bardziej skrzyżowanie (doprowadzenie drogi podporządkowanej do głownej).

    --
    Marcin