  • 1. Data: 2024-03-25 11:15:02
    Temat: Filmy online
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Jak to do końca z tym jest? Na krzywy ryj obejrzałem najnowszego Avatara
    i Matrixa, czy może mnie ktoś spróbować pociągnąć do odpowiedzialności
    karnej? Niby wiadomo że polskie prawo nie zabrania oglądania czy
    kopiowania na użytek własny, ale czy na-pewno mogę się czuć bezkarnie?
    Bo jaki sens mają płatne serwisy tego typu?

  • 2. Data: 2024-03-25 15:52:21
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 11:15, Trybun pisze:
> [...]
    > kopiowania na użytek własny, ale czy na-pewno mogę się czuć bezkarnie?
    > Bo jaki sens mają płatne serwisy tego typu?

    Jeśli oglądasz w serwisie, który po prostu wyświetla ten film, to nie
    Twoja sprawa, kto za to płaci. najczęściej to jest opłacane z reklam,
    które są Ci prezentowane.

    Problemy były wówczas, gdy serwisy z jednej strony pozwalały na
    ściągnięcie filmiku, a z drugiej stronie wykorzystywały Twoją maszynę do
    udostępniania. Tak w uproszczeniu działał przykładowo eMule. Tu oglądać
    mogłeś, ale już naruszałeś prawo udostępniając.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-03-25 16:25:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > udostępniania. Tak w uproszczeniu działał przykładowo eMule. Tu oglądać
    > mogłeś, ale już naruszałeś prawo udostępniając.

    No właśnie nie naruszał ponieważ:
    1. nie udostępniał całych utworów
    2. w pewnym sensie udostępniał tylko kolegom

  • 4. Data: 2024-03-25 19:35:05
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > do udostępniania. Tak w uproszczeniu działał przykładowo eMule. Tu
    > oglądać mogłeś, ale już naruszałeś prawo udostępniając.

    Nie ma żadnych reklam, Nie ma możliwości udostępniania bo nie to komp a
    satelitarny tuner TV. I nie w tym rzecz bo i na kompie można oglądać bez
    reklam,  a w legalności całego interesu. Bo jakoś nie dociera dla mnie
    że np Netflix który jest dość ograniczonym medium a każe sobie płacić
    abonament, podobnie CDA, a tu w innych serwisach za darmo jest
    praktycznie wszystko od kinowych hitów do kina kategorii 4. Można
    powiedzieć że frajerzy ci co za to płacą?

  • 5. Data: 2024-03-25 22:18:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 19:35, Trybun pisze:
    > Można powiedzieć że frajerzy ci co za to płacą?

    Ja generalnie nie korzystam z płatnych platform. Tylko wyszukuję filmy
    Yandexem. Google z uporem proponuje YouTube, a na tej platformie obecnie
    trudno jakiś film obejrzeć, bo albo zablokowany, albo się okazuje, że
    jakiś skrót, albo upierdliwie się reklamy wyświetlają, jak się na
    komórce ogląda.

    Natomiast płatne platformy mają jeszcze tę zaletę, że podpowiadają
    ciekawe filmy. Nie problem znaleźć za darmo film, jak znasz tytuł. Ale
    ja nie śledzę światowej kinematografii. Najczęściej o fajnym filmie
    dowiaduję się od znajomego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-03-25 23:58:47
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.03.2024 o 16:25, io pisze:

    > No właśnie nie naruszał ponieważ:
    > 1. nie udostępniał całych utworów

    Połowy też nie wolno.

    > 2. w pewnym sensie udostępniał tylko kolegom

    To nie udostępniał czy w pewnym sensie jednak udostępniał?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2024-03-26 00:47:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-25, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No właśnie nie naruszał ponieważ:
    > 1. nie udostępniał całych utworów

    Nawet pojedyńczej klatki nie wolno udostępniać (rozpowszechniać) poza
    wyjątkami przewidzianymi w ustawie.

    > 2. w pewnym sensie udostępniał tylko kolegom

    W żadnym sensie nie jest to dozwolony uzytek osobisty w zakresue
    związków osobistych.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-03-26 06:24:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja generalnie nie korzystam z płatnych platform. Tylko wyszukuję filmy
    > Yandexem.

    No proszę - spec od cyberbezpieczeństwa wyszukuje filmy na kacapskiej
    przeglądarce która w dupie prawa autorskie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-03-26 09:04:35
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > ciekawe filmy. Nie problem znaleźć za darmo film, jak znasz tytuł. Ale
    > ja nie śledzę światowej kinematografii. Najczęściej o fajnym filmie

    Ale jak to widzisz, kto przy zdrowych zmysłach w Polsce subskrybuje
    płatne serwisy filmowe skoro zupełnie legalnie(?) można korzystać z
    darmowej alternatywy?
    A u mnie w tunerze tak sprawa wygląda że ma on zainstalowany system
    OpenAtv, który zawiera odtwarzacz wideo w którym z kolei są wgrane
    serwisy z darmowym wideo. Z reguły wystarcza kliknąć pilotem, wybrać
    parametry filmu i można oglądać.

  • 10. Data: 2024-03-26 11:06:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.03.2024 o 06:24, Shrek pisze:

    > No proszę - spec od cyberbezpieczeństwa wyszukuje filmy na kacapskiej
    > przeglądarce która w dupie prawa autorskie;)

    Wyszukiwarce.