  • 51. Data: 2024-04-04 06:24:25
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie m.in. o to chodzi. Nie ma co spekulować co miał na myśli, a
    > stan faktyczny jest taki, że dla mnie nie jest to pas rozbiegowy a dużo
    > bardziej skrzyżowanie (doprowadzenie drogi podporządkowanej do głownej).

    Nie bardzo - to jest węzeł "bezkolizyjny" a nie zwykłe skrzyżowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2024-04-04 06:27:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2024 o 20:42, io pisze:

    > Pierwotnie (w dyskusji na *.samochody) chodziło o rozbiegówkę, ale czy
    > rozbiegówka jest w ogóle czymś innym skoro się przed nią 'ustąp' stawia?
    > Czy w ogóle musi się go stawiać? Bo teza była, że z powodu możliwości
    > zasypania pasów śniegiem, co nie wydaje się prawdziwe, mogą dwie drogi
    > zupełnie równorzędne stykać się z sobą

    Tylko wtedy jest o tyle słabo że ""autostrada" byłaby podoporządkowania
    wjazdowy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2024-04-04 07:30:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bardzo - to jest węzeł "bezkolizyjny" a nie zwykłe skrzyżowanie.

    To są Twoje pobożne życzenia/projekcje, a rzeczywistość wskazuje, że
    jednak nie.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2024-04-04 16:14:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.04.2024 o 17:23, Shrek pisze:

    > No ale jest.

    > Istnieje.

    Gdzie? Masz jakiś znak, który ją oznacza? Jasne kryterium, które ją
    odróżnia od innych pasów i dróg w ogóle?

    > No właśnie nie - nie po to stosuje się bezkolizyjne węzły żeby na wlocie
    > trzeba było się zatrzymywać jak coś główną jedzie, bo skad wiadomo że
    > nagle nie wjedzie na pas rozbiegowy.

    A skąd wiadomo na wielu pasach drogi głównej, że ktoś komuś nie wjedzie?

    > Poza tym że jest to wezeł w założeniu bezkolizyjny, więc nie - to niema
    > tak działać.

    > Jak ciągłą zasypieto i zęby i po to jest znak pionowy - żeby jakiś mądry
    > inaczej nie stwierdził że skoro główna jest po lewej to on ma
    > pierwszenstwo.

    Tłumaczę Ci po co są zęby, jak niby 'nie ma komu ustąpić',

  • 55. Data: 2024-04-04 16:20:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.04.2024 o 06:27, Shrek pisze:

    > Tylko wtedy jest o tyle słabo że ""autostrada" byłaby podoporządkowania
    > wjazdowy...

    Jak każdy pas bardziej na prawo od bardziej na lewo.

  • 56. Data: 2024-04-04 17:11:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.04.2024 o 17:25, Shrek pisze:

    > Zmienia to, że węzły nazywamy bezkolizyjnymi, gdyż nie następuje na nich
    > zwykłe przecinanie się kierunków ruchu a właśnie zmiany kierunków przez
    > zmiany pasów.

    Póki nie postawisz 'ustąp'. I to nic nie ma do 'rozbiegiwania się'.

    Tu zdaje się nie było 'ustąp' i dalej może nie ma.

    https://maps.app.goo.gl/tu4QvgnDFjNqd4gWA

  • 57. Data: 2024-04-04 17:58:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 16:14, io pisze:

    > Gdzie? Masz jakiś znak, który ją oznacza? Jasne kryterium, które ją
    > odróżnia od innych pasów i dróg w ogóle?

    W instrukcji projektowania węzłow.

    > A skąd wiadomo na wielu pasach drogi głównej, że ktoś komuś nie wjedzie?

    Że nie wjedzie to nie wiadomo, że nie ma wtedy pierwszeństwa wiadomo, bo
    zmienia pas.

    > Tłumaczę Ci po co są zęby, jak niby 'nie ma komu ustąpić',

    Normalnie - nie ma, bo musiałby przez ciągłą przejechać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2024-04-04 17:59:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To są Twoje pobożne życzenia/projekcje, a rzeczywistość wskazuje, że
    > jednak nie.

    Te pobożne życzenia są zawarte w "wytycznych do planowania węzłów". A że
    nie zawsze działają... czynnik ludzki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2024-04-04 18:17:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 16:20, io pisze:

    > Jak każdy pas bardziej na prawo od bardziej na lewo.

    I właśnie z tego powodu stawia się "kielnie" na wlocie, żeby nikt sobie
    nie wymyślił że wjeżdzając zasypaną na autostradę ma pierwszeństwo bo
    tamci są po lewej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-04-04 18:19:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 17:11, io pisze:

    > Póki nie postawisz 'ustąp'. I to nic nie ma do 'rozbiegiwania się'.

    Otóż ma. I jest to zawarte w domuencie "wytyczne do projektowania węzłów"

    > Tu zdaje się nie było 'ustąp' i dalej może nie ma.
    >
    > https://maps.app.goo.gl/tu4QvgnDFjNqd4gWA

    Było.

    https://www.google.pl/maps/@50.2986461,19.1187784,3a
    ,75y,114.33h,95.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV_Em8B3CObFp
    XaUqqgiuuQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!