  • 1. Data: 2024-03-22 11:40:18
    Temat: RODO na wywiadówce w szkole
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W klasie w liceum jest problem, jeden z uczniów dręczy innych uczniów.
    Jakieś tam mniejsze większe konflikty, małe wymuszenia, typu "Daj 2 zł
    bo wpier....". Zastrasza innych uczniów, że jak puszczą parę z gęby to
    wpi...l. Zabiera długopoisy (kradzież długopisu), wymusza internet, aby
    punkt internetu zrobić wifi, bo mu się pakiet internetowy skończył.

    Matka/ojciec pyta syna czy córkę, czy w szkole jest OK. Syn/córka nie
    zgłasza uwag. Matka/ojciec spokojni, a że syn/córka jest ofiarą, to nie
    mają wiedzy.

    Na wywiadówce wychowawczyni mówi, że jest w klasie problem jest
    prowodyr(ka) i dzieją się takie rzeczy. Jeden z rodziców rzuca pytanie
    na sale: Ale kto?
    Nauczycielka mówi, że RODO, nie może powiedzieć.

    Po wywiadówce pyta nauczycielkę, czy to dotyczy jej dziecka. Nie jej
    córki/syna, ale RODO nie może powiedzieć nawet w 4 oczy kto. Muszę swoje
    dziecko zapytać, a gdy dziecko mówi, że nie ma problemów.

  • 2. Data: 2024-03-22 11:53:15
    Temat: Re: RODO na wywiadówce w szkole
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 11:40, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Matka/ojciec pyta syna czy córkę, czy w szkole jest OK. Syn/córka nie
    > zgłasza uwag. Matka/ojciec spokojni, a że syn/córka jest ofiarą, to nie
    > mają wiedzy.

    Koleżanka zainstalowała dzieciom w smartfonach pegasusa, albo raczej coś
    do pegasusa podobne. Można kupić w sklepach detektywistycznych.
    Tylko w telewizji mówią, że to przestanie działać, bo mają całkowicie
    zakazać telefonów w szkole.

    Zapytałam, czy cały czas słucha dziecka, to powiedziała, że rzadziej niż
    raz w miesiącu. Tyle danych się nagrywa, że nie ma kiedy tego słuchać.

  • 3. Data: 2024-03-22 13:02:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2024 11:40:18 +0100, Krzysztof 'kw1618' napisał(a):

> [...]
    > córki/syna, ale RODO nie może powiedzieć nawet w 4 oczy kto. Muszę swoje
    > dziecko zapytać, a gdy dziecko mówi, że nie ma problemów.

    To, że niektórym ludziom rzuca się na mózg w temacie RODO, to nie znaczy,
    że jest tak, jak mówi nauczycielka.

    Niech się douczy albo dopyta kogoś kompetentnego, jakie warunki łącznie
    muszą być spełnione, aby nastąpiła blokada informacji.
    Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ;)
    Niech nie słucha matołków nadinterpretujących przepisy.

    Nie piszę tu, że jest to wina nauczycielki - mogła zostać źle poinformowana
    a sama nie miała chęci/możliwości aby się zagłębiać w te durne skądinąd
    przepisy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2024-03-22 17:48:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2024 o 11:40, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > Nauczycielka mówi, że RODO, nie może powiedzieć.

    Nauczycielka nie wie, ty nie wiesz. Dla szkoły to najwygodniej
    powiedzieć że rodo.

    BTW - u nas było że chłopcy to, chłopcy tamto, chłopcy palą papierosy. W
    końcu jeden ojciec nie wytrzymał, mówi żeby przestać gadać tylko kto i
    niech starzy z chłopcami pogadają po swojemu. Drugi powiedział, że wie
    że jego popala, więc kto jeszcze. I padły same imiona żeńskie;) No ale
    wtedy nie było rodo i niebinarnych:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-03-22 23:36:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na sale: Ale kto?
    > Nauczycielka mówi, że RODO, nie może powiedzieć.

    Rodo rodem, ale skoro nie chce powiedzieć a problem jest to niech sama
    działa. To co opisała to kradzieze i wymuszenia. Niech wezwie rodziców
    gnojka, chyba że sama przed sobą też rodo. Przecież nikt jej nie każe
    jego/ich publicznie krzyżować.

    --
    Marcin