  • 11. Data: 2007-09-28 17:09:30
    Temat: Re: Ustępowanie pierwszeństwa na skrzyżowaniu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Przy skręcie w lewo i konieczności przepuszczenia pojazdów z
    > naprzeciwka mimo wszystko można wjechać na skrzyżowanie

    pod warunkiem, że jesteś z niego wstanie zjechać przy twoim zielonym
    świetle.
    Jak nie jesteś to nie wjeżdzasz.

    , ponieważ:
    > 1. dopiero po wjechaniu mamy wystarczającą widoczność, aby ocenić ruch
    > pojazdów z naprzeciwka

    ciekawe. mozesz podać przykład takiego skrzyżowania?

    > 2. Nawet jeśli pojazdy widać zza skrzyżowania, to często dojazd do
    > skrętu zajmowałby tyle czasu, że wykonanie takiego skrętu byłoby
    > niemożliwe (po dojechaniu okazałoby się, że samochody znów jadą).

    tak samo.
    gdzie jest takie skrzyżowanie, że nie pozwala przejechać go na zielonym
    świetla.
    Jesli masz na myśli zapchane skrzyżowanie, to na skrzyżowanie nie
    wjeżdża się jak nie można z niego zjechać.

    > Nie, IMHO sąd nie podzieliłby tak dosłownego rozumienia tego przepisu.

    podziełiby podzieliłby

  • 12. Data: 2007-09-28 18:50:23
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > To nie wjeżdżaj jak nie możesz z niego zjechać.

    Genialne!! Oczywiście ty miszczu wiesz jak długo jeszcze będzie wyświetlany
    sygnał zielony. "Normalny" kierowca ma z tym problemy ;))))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2007-09-28 18:52:16
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Nalezy zatrzymac sie przed skrzyzowaniem, o ile "na skrzyżowaniu lub za
    > nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy".

    Napisz jaśniej. Ma stać całą dobę i blokować ruch. No bo w dużym mieście
    samochody z przeciwka jadą tak długo aż samochody " w poprzek" nie zaczną
    jechać. A więc zakaz skrętu w lewo;))))))))

  • 14. Data: 2007-09-28 19:02:12
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 20:52:16 Nostradamus <l...@p...fm> napisał(a):

    > Napisz jaśniej. Ma stać całą dobę i blokować ruch. No bo w dużym mieście
    > samochody z przeciwka jadą tak długo aż samochody " w poprzek" nie
    > zaczną jechać. A więc zakaz skrętu w lewo;))))))))

    Jesli tego bedzie wymagac sytuacja - stac cala dobe. Blokowac bedzie tylko
    czesc ruchu - jeden pas. Stojac na srodku skrzyzowania moze zablokowac
    nawet 12 pasow i torowisko. PoRD pozostawia pewna dowolnosc w
    interpretacji niektorych przepisow. Cos jak z wlaczaniem kierunkowskazu
    "zawczasu". Policjant nie wystawi mandatu za zbyt krotki "zawczas".

    Dla mnie przepis jest dosc prosty i intuicyjny. Kierowca ocenia sytuacje -
    swieci sie zielone, jeszcze troszke sie pewnie bedzie palilo, za chwile
    czesc samochodow zjedzie ze srodka skrzyzowania, moge wjechac.
    Kombinowanie - zapalilo sie zolte, skrzyzowanie calkowicie zapchane,
    wchrzanie sie na srodek i zobaczymy co bedzie - nie jest wskazane.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 15. Data: 2007-09-28 19:34:45
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-09-2007 o 21:02:12 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Jesli tego bedzie wymagac sytuacja - stac cala dobe.

    Jeszcze cos takiego mi przyszlo do glowy:
    Art. 2.
    29) zatrzymanie pojazdu - (...) każde unieruchomienie pojazdu wynikające z
    tych warunków lub przepisów [ruchu drogowego];

    Art. 49.1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    1) (...) na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od (...)
    skrzyżowania;

    Zastanawiam sie co zgubilem... zatrzymanie sie na czerwonym swietle jest
    unieruchomieniem wynikajacym z przepisow ruchu drogowego. To gdzie ja mam
    stanac na tym skrzyzowaniu? 10 metrow od niego? Gdzie jest brakujacy
    artykul?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-09-29 01:27:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:
> [...]
    >
    > Genialne!! Oczywiście ty miszczu wiesz jak długo jeszcze będzie
    > wyświetlany sygnał zielony. "Normalny" kierowca ma z tym problemy ;))))

    Wystarczy mi, że wiem, że jak wjadę to zjadę, a nie stanę na środku.
    Co ty biedaku zrobisz na skrzyżowaniu jak światła wyłączą.
    Staniesz i będziesz czekał aż je włączą, bo bez tego nie wiesz czy
    zdążysz zjechac na zielonym.

  • 17. Data: 2007-09-29 01:28:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:
> [...]
    > samochody z przeciwka jadą tak długo aż samochody " w poprzek" nie
    > zaczną jechać. A więc zakaz skrętu w lewo;))))))))
    Skoro nie ma możliwości skrętu w lewo to nic na to nie poradzisz. Znajdż
    sobie inne skrzyżowanie.

  • 18. Data: 2007-09-29 13:47:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Wystarczy mi, że wiem, że jak wjadę to zjadę,

    Wytłumaczę jako chłopakowi ze wsi: w Poznaniu i pewnie w każdym innym
    większym mieście takiej "wiedzy" nie masz nigdy. Samochody z przeciwka jadą
    wciąż.

  • 19. Data: 2007-09-29 13:49:27
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Skoro nie ma możliwości skrętu w lewo to nic na to nie poradzisz.

    Możliwość jest. Tyle, że czekać musisz na środku bo jak będziesz stał przed
    to nigdy nie zdążysz. Ale pewności nie masz nigdy. Wybierz się kiedy do
    miasta i pooglądaj sobie jak to wygląda.

  • 20. Data: 2007-10-01 06:55:21
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    witek wrote:

    > tak samo.
    U mnie jest takie skrzyżowanie w samym centrum miasta.
    Dojazd od linii zatrzymania do środka jakieś 15-20 m
    W godzinach szczytu (czyli praktycznie cały dzień) wygląda to tak: na
    zielonym za pasy wjeżdżają dwa pojazdy i .... właściwie to czekają na
    czerwone bo inaczej nie da się skręcić.

    Poza tym czy można z góry założyć że przy zmianie świateł trwającej
    kilka minut nie da się zjechać na zielonym? (Pomijam moje skrzyżowanie
    bo je znam).

    --
    Pozdrawiam AdamS