  • 21. Data: 2007-10-01 07:48:44
    Temat: Kierunkowskaz, było: Ustępowanie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > PoRD pozostawia pewna dowolnosc w interpretacji
    > niektorych przepisow. Cos jak z wlaczaniem kierunkowskazu "zawczasu".
    > Policjant nie wystawi mandatu za zbyt krotki "zawczas".

    ...wkutek czego powszechna jest praktyka włączania "o, zaraz zakończę
    skręcanie lub zmianę pasa", czyli musztarda po obiedzie :>

    > Dla mnie przepis jest dosc prosty i intuicyjny. Kierowca ocenia sytuacje -
    > swieci sie zielone, jeszcze troszke sie pewnie bedzie palilo, za chwile czesc
    > samochodow zjedzie ze srodka skrzyzowania, moge wjechac. Kombinowanie -
    > zapalilo sie zolte, skrzyzowanie calkowicie zapchane, wchrzanie sie na srodek
    > i zobaczymy co bedzie - nie jest wskazane.

    Z powodu jak wyżej jest za to powszechne :)

    A tak wracając do wątku, to na zdrowy rozum zahaczamy o "prawo zjazdu ze
    skrzyżowania", o którym było niedawno. Jeśli *za* skrzyżowaniem (na drodze
    w lewo) jest miejsce, to wiadomo że skrzyżowania nia zablokuje "do
    wieczora" :]

    pzdr, Gotfryd