  • 1. Data: 2003-05-21 13:42:34
    Temat: Ustawa 18 lipca 2002 (cd), czyli ...
    Od: "dK" <n...@w...pl>

    czy Pan Jan Nowak szewc może wysłać do pana Jana Kowalskiego informacje o
    swoich usługach naprawy obuwia?

    Witam,

    Oto garść moich watpliwości, czy wysłanie takiego maila przez p. Nowaka
    byłoby naruszeniem Ustawy.
    Otóż ustawa z 18 lipca 2002 dotyczy świadczenia usług drogą elektroniczną i
    tylko takich. dalej w art 2 pkt 4 mamy definicję, że

    świadczenie usługi drogą elektroniczną to WYKONANIE usługi przez wysłanie i
    odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne
    żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, [....]

    przyklejenia podeszwy w bucie z pewnością nie da się wykonać za pomocą
    systemów teleinformatycznych, a więc szewc nie podlega tej ustwawie zarówno
    z punktu widzenia jej tytułu jak tez i dalszej jej konstrukcji. Zatem czy p.
    Nowak popełnia wykroczenie?

    Artykuł 10 o zakazie wysyłki niezamówionej informacji, który tak często jest
    cytowany w oderwaniu od reszty ustawy, umiejscowiony jest w rozdziale 2 -
    Obowiązki usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną , a więc
    zgodnie z definicją nie sa to obowiązki p. Nowaka i ten artykuł zupełnie nie
    odnosi się do reklamującego się w ten sposób szewca.

    A więc jeśli p. Nowak zawinił to pod jaki artykuł podlega?

    dK

  • 2. Data: 2003-05-21 13:59:34
    Temat: Re: Ustawa 18 lipca 2002 (cd), czyli ...
    Od: "InternetAddress" <a...@w...pl>

    właśnie .ja mam pytanie z innej beczki - czy reklama w skrzynce pocztowej
    ( poczty polskiej ) jest prawna ? powiem szczerze ,ze czasami szlag mnie
    trafia
    jak wyciagam te smieci ,ze swojej skrzynki .... grrrrrrr

    zdrówko

  • 3. Data: 2003-05-21 14:36:44
    Od: "pj" <a...@i...pl>

    no właśnie, czytając tą ustawę mam te same wątpliwości: wysłanie oferty
    przeze mnie nie jest przecież jeszcze żadnym wyświadczeniem nikomu usługi,
    chyba że jestem spamerem i na tym zarabiam

  • 4. Data: 2003-05-21 14:59:47
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "InternetAddress" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trafia
    > jak wyciagam te smieci ,ze swojej skrzynki .... grrrrrrr

    Jeżeli tę makulaturę wrzuca do skrzynek pracownik Poczty Polskiej,
    to jest to jak najbardziej zgodne z prawem - nawet w cenniku PP
    jest taka pozycja jak "Druki bezadresowe".
    Na pocieszenie - możesz w swoim urzędzie pocztowym
    złożyć wniosek o niewrzucanie do Twojej skrzynki takich druków.
    Podobno jest nawet specjalny formularz na to (tak mi mówił
    mój doręczyciel).

    Natomiast jeżeli ktoś spoza Poczty wkłada te śmieci,
    to jest to bezprawne (przynajmniej jeżeli chodzi o skrzynki
    w blokach, które są własnością PP, a nie skrzynki np. na furtkach
    prywatnych posesji - tutaj to nie wiem, jak jest).

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 5. Data: 2003-05-21 21:54:04
    Od: "Piotr Kocoń" <k...@p...onet.pl>

    W art. 2 pkt. 2 zawarta jest definicja informacji handlowej. W powiązaniu z
    art.10 pkt. 1 oraz art. 24 pkt.1 ("Kto przesyła za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze
    grzywny") otrzymujemy jednoznaczną odpowiedź, że przedmiotem ustawy jest
    INFORMACJA HANDLOWA, a rodzaj świadczonych usług nie ma w tym wypadku
    żadnego znaczenia (zatem wspomniany przez Ciebie Nowak podlega pod art. 24
    pkt.1 tejże ustawy). Warto zauważyć, że art.8 informuje, o końieczności
    przedłożenia przez usługodawcę (np. wp.pl) "regulaminu", i w nim usługodawca
    zastrzega sobie prawo wysyłania na skrzynkę e-mail informacji handlowej, o
    której mowa w art.9.

> [...]

    > odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne
    > żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, [....]

    mylisz pojęcia - świadczenie usług...w art 2 pkt 4 dotyczy usługodawcy (np.
    wp.pl) i usługobiorcy (czyli np. Ciebie).Art 8 pkt. 1,2,3 określa obowiązki
    ("Usługodawca:...nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed
    zawarciem umowy..) i warunki świadczenia usługi. Wspomniany Nowak nie zawarł
    z Tobą umowy świadczenia usługi (więc i nie miał możliwości zastrzeżenia
    sobie możliwości wysyłania do Ciebie informacji handlowej). Nowak nie jest w
    tym wypadku Usługodawcą. Wysyła więc do Ciebie bezprawnie infromacje
    handlową.

    pytanie...
    wysyłam odpowiedź na twoj prywatny e-mali - jak to zaszeregujesz? (przyznam,
    że nie czytałem regulaminu grupy dyskusyjnej;)
    pozdrawiam:
    Piotr