  • 1. Data: 2003-05-21 10:43:00
    Temat: nieprzedłużenie umowy na czas określony kobiecie w ciązy
    Od: "ANDA" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanko czy kobiecie zatrudnionej na czas określony, która jest w ciąży
    pracodawca musi przedłużyć umowę do czasu porodu czy zgodnie z nowym
    kodeksem pracy już nie. A może mozna zawrzeć w umowie o prace jakiś
    tajemniczy paragraf, który powoduje, że pracodawca może nie przedłuzać
    takiej umowy? Czy taka "ochrona" jesli dalej ona jest obowiązuje od
    pierwszego dnia ciązy, czy może od np. 3 miesiąca?
    Pytam, bo żonie kolegi, która była w 2 miesiącu ciąży nie przedłużono umowy
    i teraz nie może dostać zasiłku macierzyńskiego. Co więcej sprawa działa się
    jeszcze we wrześniu zeszłego roku. Czy jeśli pracodawca nie miał racji, to
    da się teraz jeszcze sprawę odkręcić i dostać przynajmniej macierzyński z
    ZUS-u? jak się wziąć do tej sprawy - sąd pracy, PIP ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Anda

  • 2. Data: 2003-05-21 11:47:45
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ANDA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    się
    > jeszcze we wrześniu zeszłego roku. [...]

    Niestety w tym przypadku pracodawca postąpił zgodnie z prawem nie
    przedłużając umowy, gdyby owa "żona kolegi" była w 3 miesiącu to by sprawa
    wyglądała korzystniej.

    Pozdrowienia
    Serwiz