  • 1. Data: 2003-05-21 11:56:20
    Temat: Urząd - wolna sobota
    Od: "Ireneusz Kapusta" <k...@s...com>

    Mam problem.
    Jestem pracownikiem urzędu miasta. Pracuję w wg. 40 godzinnego, tygodniowego
    rozkładu czasu pracy od poniedziałku do piątku.
    Wg regulaminu pracy, sobota jest dniem wolnym od pracy.
    Ze względu na charakter pracy (promocja/informatyka) zdarza się jednak dość
    często (ostatnio zbyt często - niemal co tydzień), że muszę pracować również
    w dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta). Uniemożliwia mi to
    jakiekolwiek rozsądne wykorzystanie dnia wolnego i jego zaplanowanie.
    Mam w związku z tym pytania:
    - jakie świadczenia ze strony pracodawcy należą mi się za przepracowaną
    sobotę (np. 4h)?
    - Jakie za niedzielę?
    - Jakie za dni świąteczne (takie jak za niedzielę?) ?
    Jeśli by to było możliwe, poproszę o podanie jakichś rosądnych źródeł na
    które bym mógł się powołać próbując wyegzekwować należne mi prawa (sam
    kodeks odpada - bo nasi radcy wszystko intepretują tak aby było na korzyść
    pracodawcy. Odczuliśmy to np. przy sprawie 2 maja). Przykładem na takie
    stosowanie prawa może być np. dziwny zwyczaj rozliczania nadgodzin
    (niezależnie kiedy przepracowanych) 1h/1h. Znajduje to nawet
    odzwierciedlenie w regulaminie pracy, gdzie zasadę taką zapisano.
    Na moje stwierdzenie, że jest to niezgodne z prawem pracy otrzymałem
    odpowiedź, że każdą pracę po godzinach traktuje sie jako dyżur!!
    Czy np. przygotowywanie materiału z imprezy kulturalnej na polecenie
    kierownika (zdjęcia itd.) można uznać za dyżur?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Irek