    From: "Piotr Kocoń" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa 18 lipca 2002 (cd), czyli ...
    Date: Wed, 21 May 2003 23:54:04 +0200

    W art. 2 pkt. 2 zawarta jest definicja informacji handlowej. W powiązaniu z
    art.10 pkt. 1 oraz art. 24 pkt.1 ("Kto przesyła za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze
    grzywny") otrzymujemy jednoznaczną odpowiedź, że przedmiotem ustawy jest
    INFORMACJA HANDLOWA, a rodzaj świadczonych usług nie ma w tym wypadku
    żadnego znaczenia (zatem wspomniany przez Ciebie Nowak podlega pod art. 24
    pkt.1 tejże ustawy). Warto zauważyć, że art.8 informuje, o końieczności
    przedłożenia przez usługodawcę (np. wp.pl) "regulaminu", i w nim usługodawca
    zastrzega sobie prawo wysyłania na skrzynkę e-mail informacji handlowej, o
    której mowa w art.9.

    > Otóż ustawa z 18 lipca 2002 dotyczy świadczenia usług drogą elektroniczną
    > tylko takich. dalej w art 2 pkt 4 mamy definicję, że

    > świadczenie usługi drogą elektroniczną to WYKONANIE usługi przez wysłanie
    > odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne
    > żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, [....]

    mylisz pojęcia - świadczenie usług...w art 2 pkt 4 dotyczy usługodawcy (np.
    wp.pl) i usługobiorcy (czyli np. Ciebie).Art 8 pkt. 1,2,3 określa obowiązki
    ("Usługodawca:...nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed
    zawarciem umowy..) i warunki świadczenia usługi. Wspomniany Nowak nie zawarł
    z Tobą umowy świadczenia usługi (więc i nie miał możliwości zastrzeżenia
    sobie możliwości wysyłania do Ciebie informacji handlowej). Nowak nie jest w
    tym wypadku Usługodawcą. Wysyła więc do Ciebie bezprawnie infromacje
    handlową.

    pytanie...
    wysyłam odpowiedź na twoj prywatny e-mali - jak to zaszeregujesz? (przyznam,
    że nie czytałem regulaminu grupy dyskusyjnej;)
    pozdrawiam:
    Piotr