  • 1. Data: 2003-05-21 13:53:05
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "JELO" <m...@h...pl>

    W jakim czasie musze dostarczyc do zakladu zwolnienie?
    I jakie sa konsekwencje jak sie spoznie??

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-21 15:14:22
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    Użytkownik "JELO" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    > W jakim czasie musze dostarczyc do zakladu zwolnienie?
    > I jakie sa konsekwencje jak sie spoznie??
    >
    > pozdrawiam

    z tego co się pamiętam to 3 dni. później pracodawca może potraktować cię
    jako osobę która nie stawiła się do pracy i udzielić nagany a nawet zwolnić
    z pracy

    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 3. Data: 2003-05-21 15:42:02
    Od: "JELO" <m...@h...pl>

    Ty mowisz o zawiadomieniu o zwolnieniu a ja o dostarczeniu

  • 4. Data: 2003-05-21 16:09:18
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    > Ty mowisz o zawiadomieniu o zwolnieniu a ja o dostarczeniu

    ups. przepraszam za nie uwagę.

    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 5. Data: 2003-05-21 17:07:28
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Użytkownik "JELO" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    > W jakim czasie musze dostarczyc do zakladu zwolnienie?
    > I jakie sa konsekwencje jak sie spoznie??

    Dostarczyc druk ZUS ZLA musisz w ciagu 7 dni liczac od dnia nastepnego po
    dniu wystawienia. Za niedostarczenie w w/w terminie grozi sankacja pod
    postacia obnizenia wyplacanego zasilku chorobowego o 25%. Przepis ten ma
    znaczenie tylko w odniesieniu do zasilku, a nie do wynagrodzenia - czyli nie
    stosuje sie go w trakcie pierwszych 32 dni zwolnienia w roku (czas za ktory
    pobiera sie wynagrodzenie od pracodawcy, a nie zasilek z ZUS).
    Druk mozna wyslac do zakladu pracy listem poleconym, decyduje wtedy data
    stempla pocztowego.

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 6. Data: 2003-05-21 17:53:50
    Od: "Iza" <i...@p...fm>

    Jeśli dostarczysz po 8 dniu to wypłacą Ci niższy zasiłek chorobowy:) 70%,
    normalnie dostałbyś 80%
    Pozad. Iza

  • 7. Data: 2003-05-21 18:43:55
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad" <R...@i...com.pl_> napisał w wiadomości

> [...]
    > pobiera sie wynagrodzenie od pracodawcy, a nie zasilek z ZUS).
    > Druk mozna wyslac do zakladu pracy listem poleconym, decyduje wtedy data

    zgadza sie ale obnizenie liczy sie chyba tylko za dni spoznienia (o ile
    dobrze pamietam)

  • 8. Data: 2003-05-21 19:53:43
    Od: "JELO" <m...@h...pl>

    a moge prosic o jakas podstawe prawna?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-05-21 19:58:26
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Liczy sie od poczatku okresu objetego zwolnieniem do dnia dostarczenia.

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 10. Data: 2003-05-21 20:14:15
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    1. Wynagrodzenie za czas choroby przysługuje za 33 dni w roku
    kalendarzowym - art.92 par.1 pkt 1 kp.
    2. Zasiłek chorobowy pomniejsza się o 25% począwszy od 8 dnia orzeczonej
    niezdolności do pracy (art.62 ust.3 ustawy z 25 czerwca 1999r. o
    świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa (Dz.U. Nr 60 poz. 636, ze zmianami)).

    Andrzej K.