eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUsługa - brak zapłaty - przedawnienie › Re: Usługa - brak zapłaty - przedawnienie
  • Data: 2019-09-09 16:58:08
    Temat: Re: Usługa - brak zapłaty - przedawnienie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09.09.2019 o 12:27, Pierwiosnek pisze:
    > Cześć,
    > sytuacja jest następująca: osoba X kupiła od osoby Y ogródek działkowy z
    > małą altanką. Po niedługim czasie do osoby X zgłosił się przedsiębiorca
    > twierdząc, że zbudował wspomnianą altankę i nie otrzymał za nią zapłaty.
    > Osoba Y nie poczuwa się do zapłaty, osoba X kupując działkę nie została
    > poinformowana, że są jakieś nieuregulowane płatności. Przedsiębiorca
    > grozi, że w przypadku nieuregulowania płatności ma prawo do demontażu
    > altanki i zabrania jej (jak rozumiem w częściach).
    > Usługa (wybudowanie altanki) została zrealizowana w 2012 r., czyli ponad
    > 6 lat temu. Osoba Y nie jest skłonna do polubownego załatwienia sprawy.
    > Czy dobrze przypuszczam, że roszczenie jest przedawnione?
    > Czy przedsiębiorca ma do prawo do zabrania swojego "dzieła" w przypadku
    > nieuregulowania zapłaty za nie?
    > Z góry dzięki za opinie.

    Wykonawca nie ma zadnego roszczenia, do obecnego własciela altany. Jak
    zacznie cokolwiek rozmontowywać, to wezwać Policję i go zamknąć za
    niszczenie mienia. Wykonawca może sobie dochodzić roszczeń od
    poprzedniego właściciela. Nawet, jeśli zawarli między sobą jnakąś umowę,
    na mocy której altana stanowiła zastaw, to tylko dokąd była własnością
    dłużnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1