  • Data: 2019-09-09 19:26:17
    Temat: Re: Usługa - brak zapłaty - przedawnienie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.09.2019 o 18:51, ąćęłńóśźż pisze:
    +
    > Kowalski oddaje auto do warsztatu zlecając drogą naprawę, i na drugi
    > dzień sprzedaje to auto Malinowskiej, Malinowska idzie po auto i żąda
    > wydania...
    > Oczywiście niuans (różnica) w posiadaniu.

    Nie. Niuans w zastawie na przedmiocie usługi :-)

    > Jeżeli strony umówiły się na przewłaszczenie przedmiotu umowy dopiero po
    > dokonaniu pełnej zapłaty, to altana nadal jest własnością wykonawcy
    > (kwestia przedawnień jeszcze, tu raczej pies pogrzebany).

    Nie. Bywało to wałkowane. Banki kiedyś tak robiły (przykładowo z
    samochdoami) aż im sądy "wyjaśniły", że wobec wydania przedmiotu ma to
    niewielkie znaczenie prawne.

    > Jak kupię Twój portfel od złodzieja, to portfel będzie mój?

    Po dwóch latach tak. Ale ten przykład jest o tyle zły, że altana została
    włączona do nieruchomości i jest jej częścią.