  • 1. Data: 2004-08-26 12:09:34
    Temat: Urlopy - jak to jest z nimi?
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Zostałem zatrudniony w marcu 2003 roku.
    Jestem po studiach i jest to moja pierwsza umowa o pracę.
    Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?
    Bo przez mianę ustawy o urlopach porobiło się coś dziwnego chyba.... nie
    bardzo rozumiem jak to teraz działa?

  • 2. Data: 2004-08-26 13:03:55
    Temat: Re: Urlopy - jak to jest z nimi?
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Zostałem zatrudniony w marcu 2003 roku.
    > Jestem po studiach i jest to moja pierwsza umowa o pracę.
    > Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?

    z KP: art. 153.

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w
    którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca
    pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu
    roku.

    art. 154.

    § 1. Wymiar urlopu wynosi:

    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,

    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

    Okres studiuów wlicza Ci się do podstwy wymiaru urlopu - czyli 8 lat.
    "Pracujesz" więc dopiero 8 lat i kilka miesięcy. Wymiar urlopu dla Ciebie
    to 20 dni, a że przepracujesz od marca do końca sierpnia 6 miesięcy, więc
    przysługuje Ci 10 dni urlopu, oczywiście pod warunkiem, że pracujesz na
    pełnym etacie i nie jestes stażystą :)

  • 3. Data: 2004-08-26 13:04:37
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?
    > Bo przez mianę ustawy o urlopach porobiło się coś dziwnego chyba.... nie

    przysługuje ci :

    20 dni jesli pracownik jest zatrudniony krócej niz 10lat

    26 dni jesli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10lat

    do tego okresu wlicza sie nauke w szkole.

    studia wyzsze = 8 lat

    okresy nauli nie podlegają sumowaniu.

    jesli praca i studia przebiegają w tym samym okresie wybiera się 1 z nich,
    które jest korzystniejsze dla pracownika.

    a wiec u ciebie 8lat studia + 1 rok pracy z paroma miesiącami....

    podst.prawna:
    Dz. U z 2003r nr 213 poz 2081

    L.

  • 4. Data: 2004-08-26 13:13:56
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > to 20 dni, a że przepracujesz od marca do końca sierpnia 6 miesięcy, więc
    > przysługuje Ci 10 dni urlopu, oczywiście pod warunkiem, że pracujesz na

    ale on napisał ze pracuje od 2003 roku czyli rok i 5 mc.

    tak czy siak przysługuja ci 20 dni.

    L.

  • 5. Data: 2004-08-26 13:24:23
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

  • 6. Data: 2004-08-26 13:35:04
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

> [...]
    nich,
    > które jest korzystniejsze dla pracownika.
    >
    > a wiec u ciebie 8lat studia + 1 rok pracy z paroma miesiącami....

    Czyli 20 dni z tamtego roku, jesli nie wykorzystal, plus 10 dni we
    wrzesniu z tego roku :)

  • 7. Data: 2004-08-26 13:38:39
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > Czyli 20 dni z tamtego roku, jesli nie wykorzystal, plus 10 dni we
    > wrzesniu z tego roku :)

    no jasne,
    dobrze ze to wyraźnie napisałaś, bo by nam umknęło :)

    L.

  • 8. Data: 2004-08-26 14:23:21
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?
    > Bo przez mianę ustawy o urlopach porobiło się coś dziwnego chyba.... nie

    bidulku.. nalezysz do grupu wybitnie okrzywdzonych przez system (jak moja
    dziewczyna).. masz 9 dni za pierwsze pol roku i 11 po drugim pol roku..
    potem nic (ciagle nic na teraz - razem 20).. od stycznia masz 20dni i od
    dnia pracy (beda juz 2 lata + 8 za studia) .. dostajesz dodatkoe 6dni..
    dobrze mowie ??

  • 9. Data: 2004-08-26 14:39:21
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Czyli 20 dni z tamtego roku, jesli nie wykorzystal, plus 10 dni we
    > wrzesniu z tego roku :)

    cos pomerdalas.. to pierwsza praca, nie ma z tamtego roku, jest po pol roku
    pracy i po kolejnym pol roku i tyle kolejny od poczatku roku kalendazowego
    Durne debilne i glupie ale tak bylo i na szczescie juz nie jest.. ale nasz
    grupowicz sie niestety lapie na to

  • 10. Data: 2004-08-26 18:41:48
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?
    > Bo przez mianę ustawy o urlopach porobiło się coś dziwnego chyba.... nie

    A jak to jest w takim przypadku:
    Zeminiłem w lipcu pracę (w sumie na umowie o pracę jestem od lutego,
    dalej studiuję dziennie). W grudniu będę miał do wykorzystania 10 dni
    urlopu? Ale czy ten urlop mogę wykorzystać odpiero w grudniu? Na razie
    mam jeszcze umowe na czas określony ale na początku listopada
    prawdopodobnie podpiszę umowę na czas nieokreślony. Czy wtedy będę mógł
    wykorzystać moje 10 dni?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica