  • 1. Data: 2004-08-26 09:51:22
    Temat: Czyj samochod?
    Od: "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl>

    Witam!

    W czasie trwania malzenstwa kupilismy samochod, ale zapisany w dowodzie jest
    na zone. Czy zona moze go dowolnie sprzedawac?
    Czy podczas rozwodu moge zadac polowy samochodu?
    Jak to jest prawnie rozwiazane?

    Pozdrawiam KOMTUR

  • 2. Data: 2004-08-26 11:47:39
    Temat: Re: Czyj samochod?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > W czasie trwania malzenstwa kupilismy samochod, ale zapisany w dowodzie jest
    > na zone. Czy zona moze go dowolnie sprzedawac?
    > Czy podczas rozwodu moge zadac polowy samochodu?

    Praktycznie moze go sprzedac bez twojej zgody. Teoretycznie mozesz zadac
    polowy samochodu, a praktycznie polowy jego wartosci ;-)

  • 3. Data: 2004-08-26 11:53:28
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    Użytkownik "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > na zone. Czy zona moze go dowolnie sprzedawac?
    > Czy podczas rozwodu moge zadac polowy samochodu?

    Moze go sprzedac. Mimo ze auto zostalo kupione podczas wspolnoty
    malzenskiej, to o prawie wlascnosci zadecyduje sad. Mielismy ostatnio taka
    sprawe - w dow. rej. byl tylko maz i po zasiegnieciu opinii radcy prawnego
    okazalo sie ze maz moze sprzedac auto, choc zona przychodzila do wydzialu i
    zastrzegla sobie, aby nie sprzedawac auta bez jej wiedzy(wynika to takze z
    orzecznictwa, ale w tej chwili nie przypomne sobie konkretnie, gdzie to
    mozna znalezc - byc moze LEX).

    --
    Paweł K.
    r...@w...pl

  • 4. Data: 2004-08-26 17:01:56
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Paweł K. napisał(a):

> [...]
    > orzecznictwa, ale w tej chwili nie przypomne sobie konkretnie, gdzie to

    Ja obastawiam w takiej sytuacji przestępstwo z art. 284 paragraf 1 kk

    Na przykład:
    2002.04.03 postanow. SN V KKN 275/00
    Realizacja, stanowiącego o przywłaszczeniu składnika małżeńskiej wspólnoty
    majątkowej, zamiaru powiększenia swego majątku kosztem małżonka, może polegać
    również na "wyjęciu" z majątku wspólnego jednego tylko składnika po to, by
    składnik ten nie stał się w przyszłości przedmiotem podziału majątku wspólnego -
    z pokrzywdzeniem małżonka i z jednoczesną korzyścią dla osoby, która samowolnie
    rzecz sprzedała.
    --
    JOHNSON :)