  • 11. Data: 2004-08-26 22:36:24
    Temat: Re: Urlopy - jak to jest z nimi?
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cgkrlv$rrk$1@news.onet.pl...

> [...]
    nie

    > bidulku.. nalezysz do grupu wybitnie okrzywdzonych przez system (jak
    moja
    > dziewczyna).. masz 9 dni za pierwsze pol roku i 11 po drugim pol roku..
    > potem nic (ciagle nic na teraz - razem 20).. od stycznia masz 20dni i od
    > dnia pracy (beda juz 2 lata + 8 za studia) .. dostajesz dodatkoe 6dni..
    > dobrze mowie ??
    >
    > Masz rację, to dlatego, że do wymiaru jego urlopu stosuje sie niestety
    jeszcze stare przepisy. Jeśli zaczął pracę 1 marca 2003, to od 1 stycznia
    2004 nie nabył prawa do nowego urlopu. Według starych przepisów prawo do
    pierwszego urlopu nabył 31 sierpnia 2003 r. (9 dni). 29 lutego 2004 nabył
    prawo do pozostałej części urlopu prysługującego mu po przepracowaniu roku
    (czyli 11). A prawo do kolejnego urlopu nabędzie 1 stycznia 2005 roku i
    wymiar będzie 20 dni, a dopiero od marca 26 :)

  • 12. Data: 2004-08-26 22:50:44
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>
    napisał w wiadomości news:cglas6$ae1$1@inews.gazeta.pl...
    Marcin napisał(a):

> [...]
    > Ile dokładnie przysługuje mi dni urlopu na dzień dzisiejszy?
    > Bo przez mianę ustawy o urlopach porobiło się coś dziwnego chyba.... nie

    A jak to jest w takim przypadku:
    Zeminiłem w lipcu pracę (w sumie na umowie o pracę jestem od lutego,
    dalej studiuję dziennie). W grudniu będę miał do wykorzystania 10 dni
    urlopu? Ale czy ten urlop mogę wykorzystać odpiero w grudniu? Na razie
    mam jeszcze umowe na czas określony ale na początku listopada
    prawdopodobnie podpiszę umowę na czas nieokreślony. Czy wtedy będę mógł
    wykorzystać moje 10 dni?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

    Właściwie to prawo do urlopu uzyskujesz juz po miesiącu pracy w wymiarze
    1/12 całości.
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 13. Data: 2004-08-27 05:18:51
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Wielkie dzięki :)
    Bałem się, że coś nie tak z tymi urlopami jest...
    Czyli po prostu od nowego roku będę miał znowu do wykorzystania 20 dni
    urlopu.... Dziwne to prawo, bardzo dziwne:)

    No, a dodatkowe pytanie mam, czy mam te 4 dni w roku do wykorzystania kiedy
    chcę i to bez wcześniejszego uzgadniania z pracodawcą? To się odlicza od
    puli urloppowej oczywiście?

    Marcin.

    Użytkownik "Elżbieta Tekieli" <e...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cglom0$t0k$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 14. Data: 2004-08-27 06:22:42
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:cglom0$t0k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jest to tak zwany urlop na żądanie i zgodnie z art. 167(2) KP zgłaszasz
    swoje żądanie najpóźniej w dniu rozpoczęcia urlopu, więc teoretycznie
    możesz tego nie uzgadniać z pracodawcą :)

  • 15. Data: 2004-08-27 06:33:11
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    tak.. ale tylko Ci ktorzy rozpoczeli pierwsza prace juz w 2004 a nie w 2003,
    wiec ten przepis w tym przypadku nie obowiazuje

  • 16. Data: 2004-08-27 06:35:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    dobra ok doczytalem, jesli pracuje od lutego 2004 to rzeczywiscie urlop co
    miesiac.. sorrki