  • 1. Data: 2006-06-21 11:26:48
    Temat: Upublicznienie nagranej rozmowy
    Od: "Max" <m...@g...de>

    Czy moge umiescic nagranie rozmowy telefonicznej z prokuratorem w ktorej
    mnie obraza w interencie?Czy bylo by to jakies przestepstwo?

  • 2. Data: 2006-06-21 13:04:04
    Temat: Re: Upublicznienie nagranej rozmowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Max wrote:
    > Czy moge umiescic nagranie rozmowy telefonicznej z prokuratorem w ktorej
    > mnie obraza w interencie?

    Bez jego zgody? Nie.

    Publikacja wymaga zgody.

    > Czy bylo by to jakies przestepstwo?

    Tak. Prawa autorskie i okolice.

  • 3. Data: 2006-06-21 15:44:52
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bez jego zgody? Nie.
    >
    > Publikacja wymaga zgody.

    > Tak. Prawa autorskie i okolice.

    Oj, tym razem chyba nie trafiłeś :)
    Zastanówmy się jakie przepisy można brać pod uwagę.
    Wg mnie - prawo telekomunikacyjne, prawo autorskie i ogólne przepisy KC.

    Prawo telekomunikacyjne:
    Art. 159.2.

    Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu...

    Mamy więc nadawce i odbiorce komunikatu (rozmowy telefonicznej). Wg mnie
    z tego artykułu uderzyć się nie da.

    Idźmy dalej - prawo autorskie.

    Podmiotem prawa autorskiego jest utwór. Czy rozmowa telefoniczna jest
    utworem? Czy to co teraz piszę - jest utworem? Skoro opinia prawna
    utworem nie jest - to raczej pod to pojęcie nie będzie podpadała także
    rozmowa telefoniczna. Nie ma raczej twórczego, wyjątkowego charakteru.
    No chyba że pan prokurator był wyjątkowo wymyślny przy konstruowaniu
    inwektyw :)

    Kodeks Cywilny

    Tu jedynie widzę problem. Naruszenie dóbr osobistych, czci, dobrego
    imienia itp. Ewentualnie w powiązaniu z KK i przepisami dotyczącymi
    pomówienia i zniewagi - ale przyznaję, dawno do tej części KK nie
    zaglądałem. Powództwo cywilne wydaje mi się mimo wszystko dość wątpliwe.

    Oczywiście - teoria prawa teorią - a w praktyce to takie działanie może
    tylko narazić na nieprzyjemności. Postępowanie karne wszczęte na 99%,
    choćby i nie było paragrafu do skutecznego skazania.

    Ja bym wysłał skargę z nagraniem do prokuratora nadrzędnego.

    Pozdrawiam,
    DW

  • 4. Data: 2006-06-21 15:54:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 21 Jun 2006 15:04:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tak. Prawa autorskie i okolice.

    Sugerujesz że czyjaś rozmowa jest "utworem" chronionym przez PA ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2006-06-21 16:43:22
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "Max" <m...@g...de> napisal w wiadomosci
    > Czy moge umiescic nagranie rozmowy telefonicznej z prokuratorem w
    > ktorej mnie obraza w interencie?Czy bylo by to jakies przestepstwo?

    Art 19 Ustawy o policji zezwala na prowadzenie podsluchu po uzyskaniu
    stosownych zezwolen- nie to jest przedmiotem mojego wyjasnienia ale ust 18
    tego przepisu mówil ,ze nie stosuje sie calej procedury jezeli jedna ze
    stron/ nadawca lub odbiorca informacji/ wyrazi zgode na pismie.
    No i skonczylo sie to tak:
    ust. 18 niezgodny z Konstytucja - wyrok TK (Dz.U. z 2005 r. Nr 250, poz.
    2116);
    traci moc z dniem 22.12.2006 r.
    wiec nim opublikujesz taka rozmowe bez zgody drugiej strony zastanów sie.
    Nie mniej jednak w tej konkretnej sprawie mozesz zlozyc stosowne doniesienie
    i dolaczyc kopie nagrania.Dodam ze ta systuacja nie jest calkiem
    jednoznaczna i w tym konkretnym przypadku mam powazne watpliwosci jak
    postapic - a moze jakis dziennikarz bedzie ci mógl pomóc.
    akala

  • 6. Data: 2006-06-21 16:43:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Sugerujesz że czyjaś rozmowa jest "utworem" chronionym przez PA ;-)

    Hehe ;-> Czemu nie? ;)

    A tak poważniej: ochrona wizerunku i okolice. Tak samo, jak nie mogę
    czyjegoś zdjęcia opublikować bez zgody tej osoby.

  • 7. Data: 2006-06-21 18:26:37
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:ej9om3-vj7.ln1@ncc1701.lechistan.com
    >. Tak samo, jak nie mogę
    > czyjegoś zdjęcia opublikować bez zgody tej osoby.
    a co to ? zmieniłeś zdanie ?

    akala

  • 8. Data: 2006-06-21 21:08:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:
    > w wiadomości news:ej9om3-vj7.ln1@ncc1701.lechistan.com
    > a co to ? zmieniłeś zdanie ?

    Nie. Albo pomyliłeś osoby, albo jesteś jestnym z tych przygłupów, co to
    mają problemy ze zrozumieniem zdań bardziej złożonych, niż trójwyrazowe.

    Tak czy inaczej polecam archiwum.

  • 9. Data: 2006-06-22 04:18:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    akala napisał(a):

> [...]
    > jednoznaczna i w tym konkretnym przypadku mam powazne watpliwosci jak
    > postapic - a moze jakis dziennikarz bedzie ci mógl pomóc.

    a to obrażenie to na czym polegało, bo jakoś wszyscy wiedzą, a nigdzie
    nie jest napisane ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-06-22 16:13:00
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:13pom3-ckf.ln1@ncc1701.lechistan.com

    > Nie. Albo pomyliłeś osoby, albo jesteś jestnym z tych przygłupów, co
    > to mają problemy ze zrozumieniem zdań bardziej złożonych, niż
    > trójwyrazowe.
    >
    > Tak czy inaczej polecam archiwum.
    nie musisz polecać sprawdzałem nim napisałem, no chyba że, nie bardzo wiesz
    co kiedyś pisałęś, a ton twojej wypowiedzi zwalnia mnie od dalszej dyskusji
    z tobą

    akala