  • 1. Data: 2006-06-21 08:23:46
    Temat: przyczyna nie dawania umów na czas nieokreślony
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Witam
    Proszę niech mi ktoś wyjaśni jakie są różnice DLA PRACODAWCY w zatrudnieniu
    kogoś na czas określony a na czas nieokreślony tzn. czemu pracodawca zwykle
    wybiera to pierwsze.
    Pozdrawiam. Marta

  • 2. Data: 2006-06-21 08:30:18
    Od: "Mar" <m...@o...eu>

    > Proszę niech mi ktoś wyjaśni jakie są różnice DLA PRACODAWCY w zatrudnieniu
    > kogoś na czas określony a na czas nieokreślony

    Mam wrazenie, że w pytaniu jest odpowiedź...

    Mar

  • 3. Data: 2006-06-21 08:30:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ferne Oleane wrote:

    > Proszę niech mi ktoś wyjaśni jakie są różnice DLA PRACODAWCY w
    > zatrudnieniu kogoś na czas określony a na czas nieokreślony tzn. czemu
    > pracodawca zwykle wybiera to pierwsze.

    Łatwość rozstania się.

  • 4. Data: 2006-06-21 08:58:13
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    I to wszystko - róznica w czasie trwania wypowiedzenia czy jeszcze coś?
    Marta

  • 5. Data: 2006-06-21 09:23:09
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Ferne Oleane porozsypywal nastepujace haczki:
    > I to wszystko - róznica w czasie trwania wypowiedzenia czy jeszcze coś?
    Jeszcze cos. Dokladnie to ze jesli w pewnym momencie stwierdzi ze ze
    pracownik sie nie nadaje to czeka do konca umowy i jej po prostu nie
    przedluza. A jesli chcialby zwolnic pracownika a nastepnie przyjac kogos
    na jego miejsce to musi najpierw zaproponowac powrot zwolnionemu
    pracownikowi (byla kiedys od tym dyskusja na pl.praca.dyskusje - nie
    pamietam szczegolow ale jest to zapisane w KP - notabene dla mnei to szok)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-06-21 10:14:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 cze o godzinie 11:23, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a):

    > A jesli chcialby zwolnic pracownika a nastepnie przyjac kogos na jego
    > miejsce to musi najpierw zaproponowac powrot zwolnionemu pracownikowi

    W tym kontekście w którym piszesz - mijasz się z prawdą i realiami.
    To o czym piszesz jest związane kiedy zwalniasz "starego pracownika" z
    powodu likwidacji STANOWISKA PRACY. I jeżeli po jakimś czasie okazałoby się
    że znowu "powstało" takie miejsce pracy w twojej firmie i zechcesz kogoś
    zatrudnić - masz obowiązek zaproponowania temu "staremu pracownikowi"
    angażu. Ale ten "stary pracownik" nie ma obowiązku by go akcetpować.
    Jeżeli natomiast nie zaproponujesz staremu pracownikowi angażu a zatrudnisz
    nowego na takim stanowisku - to stary może pozwać Cię do sądu pracy ;))

    > (byla kiedys od tym dyskusja na pl.praca.dyskusje - nie pamietam
    > szczegolow ale jest to zapisane w KP - notabene dla mnei to szok)

    Dlaczego szok?
    Przeczytaj to co napisałem wyżej.

    --
    Herbi
    21-06-2006 12:13:50

  • 7. Data: 2006-06-21 11:05:55
    Od: "remarque77" <r...@n...onet.eu>

    Użytkownik "Ferne Oleane" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > I to wszystko - róznica w czasie trwania wypowiedzenia czy jeszcze coś?

    Dodatkowo pracodawca nie musi uzasadniać powodów
    wypowiedzenia - umowa sama wygasa i nie musi wypłacać odprawy.

    pozdrawiam
    jarek

  • 8. Data: 2006-06-21 14:43:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Herbi* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > akcetpować. Jeżeli natomiast nie zaproponujesz staremu pracownikowi
    > angażu a zatrudnisz nowego na takim stanowisku - to stary może pozwać

    No i właśnie niebardzo widzę podstawę prawną takiego powództwa.
    Chyba że okolice art. 18(3a) kp ale nie wiem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 9. Data: 2006-06-21 16:34:41
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 21 Jun 2006 10:23:46 +0200, Ferne Oleane napisał(a):

> [...]
    > kogoś na czas określony a na czas nieokreślony tzn. czemu pracodawca zwykle

    krótki okres wypowiedzenia i brak odpraw.

    --
    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2006-06-21 19:34:32
    Od: stern <s...@0...pl>

    ...@...c napisał(a):

    > krótki okres wypowiedzenia i brak odpraw.

    i brak koniecznosci pisania w uzasadnieniu wypowiedzenia umowy o pracę z
    jakich przyczyn umowa została wypowiedziana.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911