  • 1. Data: 2006-06-21 10:18:21
    Temat: kanar i wglad do dokumentów
    Od: "Cabra" <d...@g...com>

    Witam,

    mam do Was takie pytanie: czy istnieje jakas podstawa prawna która
    mowi o tym ze musze dac kanarowi dokument ? czy przypadkiem taka osoba
    nie musi miec certyfikatu swiadczacego o mozliwosci wgladu w dane
    niejawne ? Oczywiscie nie mowie tu o dokumencie uprawniajacym mnie do
    ulgi, tylko dowodzi osobistym w przypadku gdyby chcial mi wypisac
    mandat.

    Pozdrawiam,
    Cabra

  • 2. Data: 2006-06-21 10:20:34
    Temat: Re: kanar i wglad do dokumentów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Cabra wrote:

> [...]
    > niejawne ? Oczywiscie nie mowie tu o dokumencie uprawniajacym mnie do
    > ulgi, tylko dowodzi osobistym w przypadku gdyby chcial mi wypisac

    Nie ma przepisów, że musisz dać dokument. Są przepisy, że musisz
    *okazać* dokument.

  • 3. Data: 2006-06-21 10:32:00
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Nie ma przepisów, że musisz dać dokument. Są przepisy, że musisz
    > *okazać* dokument.

    A jakie to sa przepisy, ktore mowia, ze MUSZE OKAZAC
    dowod osobisty facetowi z legitymacja wydrukowana
    na drukarce atramentowej i lazacym po tramwaju?

    Neko

  • 4. Data: 2006-06-21 10:46:24
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu jureq porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nie ma przepisów, że musisz dać dokument. Są przepisy, że musisz
    > *okazać* dokument.
    Sa przepisy ze *mozesz* pokazac dokument kanarowi. I sa przepisy ze
    musisz pokazac dokument np *policjantowi*.
    Do autora watku - jesli nie chcesz, nie musisz pokazywac kanarowi
    dokumentow. Musisz sie jednak liczyc z tym ze kanar wezwie policje aby
    Cie wylegitymowala.
    IHMO kombinowanie z brakiem uprawnien kanara do legitymowania, gdy sie
    jedzie bez biletu, to zwykle gowniarstwo
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-06-21 10:54:58
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A jakie to sa przepisy, ktore mowia, ze MUSZE OKAZAC
    > dowod osobisty facetowi z legitymacja wydrukowana
    > na drukarce atramentowej i lazacym po tramwaju?

    Jezeli masz uzasadnione watpliwosci co do autentycznosci legitymacji
    kanarka, masz prawo wezwac policje ;>

  • 6. Data: 2006-06-21 10:57:46
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał

    > Jezeli masz uzasadnione watpliwosci co do autentycznosci legitymacji
    > kanarka, masz prawo wezwac policje ;>

    Pewnie, ze moge. A ja dalej nie wiem, jaki przepis
    reguluje kwestie legitymowania pasazerow
    przez faceta machajacego jakas smieszna legitymacja.

    Neko

  • 7. Data: 2006-06-21 11:04:04
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał

    > Sa przepisy ze *mozesz* pokazac dokument kanarowi. I sa przepisy ze musisz
    > pokazac dokument np *policjantowi*.

    Raz sa przepisy, ze "musze", innym razem sa, ze "moge".
    A w ogole gdzie sa te przepisy? Na Marsie? Czy mozna prosic
    o solidna wykladnie?

    > Do autora watku - jesli nie chcesz, nie musisz pokazywac kanarowi
    > dokumentow. Musisz sie jednak liczyc z tym ze kanar wezwie policje aby Cie
    > wylegitymowala.

    Przepisy poprosze. Kazdy obywatel ma prawo wezwac policje.
    Pytanie, czy kanar moze obezwladnic pasazera, az do czasu
    przybycia policji (ktora czestokroc przyjezdza po pol godzinie
    - wiem, bo dzownie na policje kilkanascie razy w roku).
    Oczywiscie, ze kanar NIE MOZE obezwladnic grzecznego
    pasazera!!! Moge zastosowac przymus w momencie,
    kiedy drugi czlowiek stwarza zagrozenie.

    Reasumujac: autobus sie zatrzymuje, pasazer grzecznie
    wysiada. Jak kanar probuje go zatrzymac, wtedy
    nalezy uznac to za atak i zastosowac obrone
    konieczna (czyli zlamac reke kanarowi. ;)

    > IHMO kombinowanie z brakiem uprawnien kanara do legitymowania, gdy sie
    > jedzie bez biletu, to zwykle gowniarstwo

    To nie jest gowniarstwo. Sa przepisy i dobrze by bylo,
    aby wszyscy sie do nich dostosowywali.

    Neko

  • 8. Data: 2006-06-21 11:08:00
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowod osobisty facetowi z legitymacja wydrukowana
    > na drukarce atramentowej i lazacym po tramwaju?

    Tym bardziej, że znam przypadek, że to nie był żaden "kanar", tylko jak się
    okazało ,/po zdecydowaniej interwencji pasażera i następnie kierowcy, który
    tym razem "kanara" zawiózł pod budynek komedy policji/ zwykły oszyst.
    Problem wcale nie jest śmieszny czy drugorzędny. Niedawno był poruszany
    problem kuriera ,który spisywał Nr pesel, a coraz więcej róznych
    "instytucji" rości sobie prawo do spisywania, kontrolowania itp. danych
    osobowych, a co na to instytucja powołana do ochrony tych danych ?

    akala

  • 9. Data: 2006-06-21 11:09:52
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e7b8od$rfe$1@inews.gazeta.pl
    > Patrze, patrze a tu jureq porozsypywal nastepujace haczki:
    > Sa przepisy ze *mozesz* pokazac dokument kanarowi. I sa przepisy ze
    > musisz pokazac dokument np *policjantowi*.

    co do policji to sprawa jasna ale zamiast pisać są przepisy podaj ten
    przepis

    akala

  • 10. Data: 2006-06-21 11:17:10
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>