  • 1. Data: 2006-06-21 08:47:28
    Temat: Filmowanie egzaminowanych - Zgodne z prawem
    Od: Borys <b...@i...pl>

    Witam !

    Na jednej z uczelni, w jednym z miast polski...
    Jest profesor. W ramach egzaminu koncowego wprowadza test. Pomijam sprawe
    testu wielokrotnego wyboru z ujemnymi punktami bo to juz na inny temat :)
    Zdajacy zbieraja sie w sali razem z profesorem i rozpoczyna sie egzamin.
    Profesor wyjmuje kamere i statyw i rozpoczyna filmowanie egzaminu. Oprocz
    biernego filmowania ze statywu w/w pan urzadza rajdy z kamera po sali
    robiac rozne ujecia lacznie z filmowaniem twarzy i kartki w trakcie
    zakreslania odpowiedzi.
    O ile dobrze mi wiadomo zdjecia nie sa nigdzie publikowane a sluza w jakis
    (znany tylko profesorowi) sposob do oceny testu.
    Nie ukrywam ze bardzo mnie stresuje filmowanie. Nie mowiac juz o sytuacji
    kiedy rozwiazuje bardzo trudny test.

    Czy mozna cos wg. was zrobic? Czy profesor ma prawo do takiego
    postepowania?

    Pozdrawiam

    Borys_x

  • 2. Data: 2006-06-21 08:53:47
    Temat: Re: Filmowanie egzaminowanych - Zgodne z prawem
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Borys napisał(a):

    > Czy mozna cos wg. was zrobic? Czy profesor ma prawo do takiego
    > postepowania?

    Do kamery jako takiej warto sie przyzwyczaic ale tylko takiej ktora
    wylapywalaby sciagajacych oszustow. A rajdy to troche bez sensu - w
    koncu test ma sprawdzic wiedze a nie umiejetnosc jej uzywania w
    warunkach stresu... chociaz. :)

    --
    Jednostką bałaganu jest ZUS. W prakyce nie występują tak wielkie
    wartości więc używamy przedrostków nano, piko i femto. Wzorzec zusa jest

  • 3. Data: 2006-06-21 10:29:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 21 Jun 2006 10:47:28 +0200, Borys napisał(a):

    > Czy mozna cos wg. was zrobic?

    Wyjść z egzaminu.

    > Czy profesor ma prawo do takiego postepowania?

    Tak.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-06-21 10:44:24
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    Borys wrote:

    > Pomijam sprawe
    > testu wielokrotnego wyboru z ujemnymi punktami bo to juz na inny temat :)

    pamiętam, lekcja WOS , tylko mi się zachciało nie ściągać bo pytania pozornie proste.
    Było ich 25, jednak źle było 7 więc wymik punktowy 11 i ocena jeden :-) Oczywiście ta
    ocena nie wpłynęła w jakikolwiek sposób na ocenę końcową :-)

  • 5. Data: 2006-06-21 14:26:36
    Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl>

    > Tak.

    Calosc to moze filmowac, ale zeby podchodzic lub robic zblizenia?? To tak
    jak bym chodzil ulica, podbiegal do kazdego i robil mu zdjecie, mowiac, ze
    to tylko na moj uzytek.

    --
    Pozdrawiam Norbert :-)

  • 6. Data: 2006-06-21 14:27:19
    Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl>

    > Na jednej z uczelni, w jednym z miast polski...

    Ktora, jakie miasto?

    --
    Pozdrawiam Norbert :-)

  • 7. Data: 2006-06-21 15:53:43
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 6/21/2006 4:26 PM, Norbert wrote :

    > Calosc to moze filmowac, ale zeby podchodzic lub robic zblizenia?? To
    > tak jak bym chodzil ulica, podbiegal do kazdego i robil mu zdjecie,
    > mowiac, ze to tylko na moj uzytek.

    Tak jak opisujesz wolno jest robić.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 8. Data: 2006-06-21 15:54:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Norbert napisał(a):

    > Calosc to moze filmowac, ale zeby podchodzic lub robic zblizenia?? To
    > tak jak bym chodzil ulica, podbiegal do kazdego i robil mu zdjecie,
    > mowiac, ze to tylko na moj uzytek.

    no i ?
    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 9. Data: 2006-06-21 16:36:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Borys napisał(a) w wiadomości: <9...@4...net>...

    >Na jednej z uczelni, w jednym z miast polski...

    Ja słyszałem o przykładzie odwrotnym, studentom zależało...
    Ponad 10 lat temu, Politechnika Warszawska. Profesor na jednym
    z ostatnich wykładów robił zbiorowe zdjecie studentów. Zwykle
    frekwencja była poniżej 50% (trochę nudził). Pod koniec semestru
    zbliżała się do 100% bo nie było wiadomo na którym zrobi zdjęcie.
    Obecność i odnalezienie się na zdjęciu (przynosił na dopytkę)
    pomagała otrzymać stopień wyżej na egzaminie ustnym (po egzaminie
    pisemnym). Dla niektórych było to istotne bo oznaczało 3 zamiast 2...

    Arek

  • 10. Data: 2006-06-21 17:54:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Borys" <b...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy mozna cos wg. was zrobic? Czy profesor ma prawo do takiego
    > postepowania?

    Nie ma przepisu zabraniajacego takiego postepowania. Natomiast mozecie
    zwrócic sie do Dziekana, ze swoim zachowaniem dekoncentruje Was. Nie
    wiem, czy cos to pomoze. O ile kamera ustawiona na statywie, to moim
    zdaniem jest nie do przyczepienia sie, to juz bieganie po sali moze
    utrudniac pisanie egzaminu.