  • 1. Data: 2010-10-01 04:59:07
    Temat: Umowa lojalki
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Troche nietypowa sprawa i mam nadzieję że ud misie wytłumaczyć i
    uzyskać poradę.
    Pracuje w firmie, która na początku jak się zatrudniałem dała mi
    (zmusiła) do podpisania tzw. lojalki.
    Umowa była dość dziwnie napisana ponieważ zawierała wszystko co komus
    kto to pisał przyszło do głowy. znalzły sie tam nawet takie zapisy,
    które w ogóle nie są związane z moja pracą.
    Co ciekawe w związku z podpisaniem tej umowy nie wiążą się żadne
    korzyści finansowe, a z tego co słyszałem to powinno tak być.
    I teraz. Jakis czas temu firma zmieniła nazwę. Wiązało sie to z
    podpisaniem aneksu do umowy o pracę, lecz umowa lojalki nie została
    aneksowana. następnie znów nastąpiły zmiany i firma zminiła siedzibę,
    przeniosła sie do innego miasta a w miejscu pierwotnym pozostał
    oddział (wczesniej była główna siedziba).

    A pytanie jest takie, czy nieaneksowana pierwotna umowa lojalki nadal
    obowiązuje, czy wygasła? Są to przeciez dwie oddzielne umowy.

  • 2. Data: 2010-10-01 07:19:38
    Temat: Re: Umowa lojalki
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
[...]

    To powie prawnik po przejrzeniu tych wszystkich umów.
    Lojalka wiąże się z dwustronnym zobowiązaniem. Pracodawca musi w okresie jej
    obowiązywania płacić Ci chyba 25% wynagrodzenia, za to, że nie podejmujesz
    działań konkurencyjnych.
    Jak nie będzie płacił, to jestem zwolniony z umowy.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl www.agi.de
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 3. Data: 2010-10-01 07:48:47
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    andrzej pisze:

    > Jak nie będzie płacił, to jestem zwolniony z umowy.

    Jakiś argument, link, wykładnia? Bo na moje oko, to pieprzysz głupoty.

    (Nawet niewywiązanie się z umowy przez jedną ze stron nie zwalnia
    drugiej strony od wywiązania się, o ile nie ma zapisów tak stanowiących)

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-10-01 08:06:09
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 1 Paź, 09:48, SQLwiel <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > (Nawet niewywiązanie się z umowy przez jedną ze stron nie zwalnia
    > drugiej strony od wywiązania się, o ile nie ma zapisów tak stanowiących)

    Zależy o jaką lojalkę chodzi.
    Jeżeli o umowę o zakazie konkurencji do art. 101 KP

  • 5. Data: 2010-10-01 08:25:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 10:06, gr pisze:

    > Zależy o jaką lojalkę chodzi.
    > Jeżeli o umowę o zakazie konkurencji do art. 101 KP

    Przypuszczam, że Twój przedpiśca zna te artykuły.
    Nie stanowią one jednak podstawy do twierdzenia iż 'jestem zwolniony z
    umowy.' :(

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-10-01 08:36:24
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 1 Paź, 10:25, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Przypuszczam, że Twój przedpiśca zna te artykuły.
    > Nie stanowią one jednak podstawy do twierdzenia iż 'jestem zwolniony z
> [...]

    Mi się tak udało.
    Zmieniłem firmę, mój poprzedni pracodawca odezwał się po pół roku, że
    w związku z umową o zakazie, z której się nie wywiązałem, muszę mu
    oddać.... Na to dostał pismo (ułozone przez prawnika), że w tym czasie
    powinien mi wypłacić 6 raz kwotę x. i w związku z tym, że sie nie
    wywiązał z umowy to ja też od niej odstępuję itd.

  • 7. Data: 2010-10-01 08:48:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 10:36, gr pisze:

> [...]
    > powinien mi wypłacić 6 raz kwotę x. i w związku z tym, że sie nie
    > wywiązał z umowy to ja też od niej odstępuję itd.

    Cóż mogę napisać - pewnie żadnych szkód byłemu pracodawcy nie zrobiłeś
    to ... odpuścili. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-10-01 08:53:55
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    gr wrote:

> [...]
    > powinien mi wypłacić 6 raz kwotę x. i w związku z tym, że sie nie
    > wywiązał z umowy to ja też od niej odstępuję itd.

    Tym niemniej brak określenia odszkodowania nie powoduje nieważności
    umowy, a jedynie powoduje że trzeba stosować przepisy ogólne czyli te
    25%.

    Inną kwestią jest czy jeśli np. pracodawca się zobowiązał do wypłacania
    a tego nie robi. I czy w takiej sytuacji można umowę zerwać z powodu
    niewywiązania się strony.

    IMO przed sądem pozycja pracownika byłaby dość mocna, bo jednak "z
    czegoś muszę żyć" a niewypłacanie odszkodowania jest jakby nie było
    powaznym naruszeniem postanowień umowy.

    Swoją drogą, wysokiej klasy specjalista ma biedować za 25% pensji, bo
    co, iść jako szambonurek czy kierowca tira pracować?

    Ja bym nie podpisał.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-10-01 09:11:09
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał

    > (Nawet niewywiązanie się z umowy przez jedną ze stron nie zwalnia
    > drugiej strony od wywiązania się, o ile nie ma zapisów tak stanowiących)

    Znaczy się - lokator nie płaci, ale ja nadal muszę mu wynajmować
    mieszkanie?

    K.

  • 10. Data: 2010-10-01 09:13:35
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Inną kwestią jest czy jeśli np. pracodawca się zobowiązał do wypłacania
    > a tego nie robi. I czy w takiej sytuacji można umowę zerwać z powodu
    > niewywiązania się strony.

    Masz jakieś wątpliwości?

    K.