    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa lojalki
    Date: Fri, 1 Oct 2010 08:53:55 +0000 (UTC)

    gr wrote:

    > Mi się tak udało.
    > Zmieniłem firmę, mój poprzedni pracodawca odezwał się po pół roku, że
    > w związku z umową o zakazie, z której się nie wywiązałem, muszę mu
    > oddać.... Na to dostał pismo (ułozone przez prawnika), że w tym czasie
    > powinien mi wypłacić 6 raz kwotę x. i w związku z tym, że sie nie
    > wywiązał z umowy to ja też od niej odstępuję itd.

    Tym niemniej brak określenia odszkodowania nie powoduje nieważności
    umowy, a jedynie powoduje że trzeba stosować przepisy ogólne czyli te
    25%.

    Inną kwestią jest czy jeśli np. pracodawca się zobowiązał do wypłacania
    a tego nie robi. I czy w takiej sytuacji można umowę zerwać z powodu
    niewywiązania się strony.

    IMO przed sądem pozycja pracownika byłaby dość mocna, bo jednak "z
    czegoś muszę żyć" a niewypłacanie odszkodowania jest jakby nie było
    powaznym naruszeniem postanowień umowy.

    Swoją drogą, wysokiej klasy specjalista ma biedować za 25% pensji, bo
    co, iść jako szambonurek czy kierowca tira pracować?

    Ja bym nie podpisał.

    --
    Pozdro
    Massai