    From: "andrzej" <k...@a...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa lojalki
    Date: Fri, 1 Oct 2010 09:19:38 +0200

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f66c366d-1daa-42be-80a9-062700ccf5ab@x42g2000yq
    x.googlegroups.com...
    Troche nietypowa sprawa i mam nadzieję że ud misie wytłumaczyć i
    uzyskać poradę.
    Pracuje w firmie, która na początku jak się zatrudniałem dała mi
    (zmusiła) do podpisania tzw. lojalki.
    Umowa była dość dziwnie napisana ponieważ zawierała wszystko co komus
    kto to pisał przyszło do głowy. znalzły sie tam nawet takie zapisy,
    które w ogóle nie są związane z moja pracą.
    Co ciekawe w związku z podpisaniem tej umowy nie wiążą się żadne
    korzyści finansowe, a z tego co słyszałem to powinno tak być.
    I teraz. Jakis czas temu firma zmieniła nazwę. Wiązało sie to z
    podpisaniem aneksu do umowy o pracę, lecz umowa lojalki nie została
    aneksowana. następnie znów nastąpiły zmiany i firma zminiła siedzibę,
    przeniosła sie do innego miasta a w miejscu pierwotnym pozostał
    oddział (wczesniej była główna siedziba).

    A pytanie jest takie, czy nieaneksowana pierwotna umowa lojalki nadal
    obowiązuje, czy wygasła? Są to przeciez dwie oddzielne umowy.

    To powie prawnik po przejrzeniu tych wszystkich umów.
    Lojalka wiąże się z dwustronnym zobowiązaniem. Pracodawca musi w okresie jej
    obowiązywania płacić Ci chyba 25% wynagrodzenia, za to, że nie podejmujesz
    działań konkurencyjnych.
    Jak nie będzie płacił, to jestem zwolniony z umowy.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl www.agi.de
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży