  • 11. Data: 2012-10-15 20:19:39
    Temat: Re: Udostepnianie w sieci nagran emitowanych w RTV
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-15 19:57, HARY pisze:

    > Naprawdę wierzysz, że tak będzie dobrze?

    Tak.

    > Czasem umieszczam coś na WWW. Własną, oryginalną pracę. Potem
    > przychodzi jakaś menda, puszcza robota, ściąga mi treść... i już mamy w
    > sieci kolejną witrynę. Z reklamami oczywiście, bo musi zarobić. Na
    > mojej pracy.

    A czy Tobie coś przez to ubyło?
    "Ukraść", to znaczy coś komuś zabrać bezprawnie. Zabrać - to znaczy, że
    on tego już nie ma.

    "Prawo autorskie" to nie jest żadne prawo własności (pisze to inżynier,
    sporadycznie projektujący to-i-owo). To wynalazek koncernów medialnych
    (fonograficznych, filmowych, wydawniczych).

    Artysta dostał kasę za płytę i tyle wystarczy. Może jeszcze dostać za
    koncerty, z biletów, jeśli będzie się starał.
    Dzieło opublikowane staje się własnością publiczną, jak sama etymologia
    wskazuje.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 12. Data: 2012-10-15 20:30:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
    > A czy Tobie coś przez to ubyło?

    Ale nie przybyło, a to miało na celu.

    Zrozumiesz jak spróbujesz coś sprzedać, kupi to 5 osób a reszta sobie
    skopiuje za darmo, bo pierwsza z brzegu osoba wrzuci to gdzieś na sieć.

  • 13. Data: 2012-10-15 20:39:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-15 20:30, witek pisze:

    > Ale nie przybyło, a to miało na celu.

    I dlatego trzeba was pogodzić. Twórca musi się pogodzić z tym że
    internetu nie da się ocenzurować, kontrolować, nadzorować (w każdym
    razie będzie to bezskuteczne, kosztowne i głupie)
    Musi też zdać sobie sprawę z możliwości jakie sieć daje. Daje
    nieograniczoną, nieosiągalną w inny sposób formę promocji, swojej
    twórczości,
    "Urzyszkodnik" :-) musi zdać sobie sprawę że autorów twórców należy
    wspierać wspomagać żeby chciało im się chcieć. (np. kilka zł miesięcznie
    do łącza internetowego.

    Brnięcie w to dalej przy obecnym prawodawstwie jest GŁUPIE,
    PRZESTARZAŁE, NIEPRZYSTAJĄCE DO RZECZYWISTOŚCI!!!

  • 14. Data: 2012-10-15 20:50:14
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    > Ale nie przybyło, a to miało na celu.

    No popatrz...
    Hoduję świnie. Narobiłem się przy tym w ch.j. Zapieprzaj przy świniach
    przez pół roku, to zrozumiesz mój wysiłek twórczy.

    Chcę je teraz drogo sprzedać, żeby zarobić na pogodną starość.
    Tymczasem jakiś bałwan też wyhodował stado świń i sprzedaje je taniej,
    niż ja, więc moich świń nikt nie chce kupować po wyznaczonej przeze mnie
    cenie.
    Co gorsza, inny bałwan przywozi tańsze świnie z Chin i sprzedaje je
    jeszcze taniej.
    Kategorycznie domagam się zakazu sprzedawania świń po cenach niższych,
    niż ja ustaliłem i wsadzenia do pierdla tamtych bałwanów !

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-10-15 20:58:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > do łącza internetowego.
    >
    > Brnięcie w to dalej przy obecnym prawodawstwie jest GŁUPIE,
    > PRZESTARZAŁE, NIEPRZYSTAJĄCE DO RZECZYWISTOŚCI!!!

    tyle, ze kilka złotych dla opracowań które robię to trochę mało.
    I nie wiadomo jak to dzielic (komuno wróć, wszystkim po równo)

    Zwykłym ludziom są one nieprzydatne, a ci którym są przydatne dołożą
    duuuuużoooo zer do tej jedynki z przodu, żeby je mieć.

  • 16. Data: 2012-10-15 21:01:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

> [...]
    > Kategorycznie domagam się zakazu sprzedawania świń po cenach niższych,
    > niż ja ustaliłem i wsadzenia do pierdla tamtych bałwanów !

    A co ma twój opis do faktu, że twoją pierwszą świnię którą sprzedałeś
    ktoś jednym kliknieciem skopiował bez wysiłku. I więcej niż jednej już
    nie sprzedasz, chcociaż chętnych było sporo.

    Zacznij te świnie faktycznie hodować, to zrozumiesz.

    I tu nie chodzi, że konkurencja może to zrobić lepiej czy taniej. To
    ciągle będzie ich praca i mają do tego prawo. Chodzi o to, żeby ktoś nie
    korzystał z mojej pracy.

  • 17. Data: 2012-10-15 21:06:55
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-15 20:39, z pisze:

    > "Urzyszkodnik" :-) musi zdać sobie sprawę że autorów twórców należy
    > wspierać wspomagać żeby chciało im się chcieć. (np. kilka zł miesięcznie
    > do łącza internetowego.

    Patrz sąsiedni post o świniach -
    to ja żądam kilku gr do każdej główki sałaty, żeby dofinansować moje świnie.

    > Brnięcie w to dalej przy obecnym prawodawstwie jest GŁUPIE,
    > PRZESTARZAŁE, NIEPRZYSTAJĄCE DO RZECZYWISTOŚCI!!!

    Bo obecne "prawo" jest do niczego. Dokładnie takie, jak piszesz wyżej
    kapitalikami.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 18. Data: 2012-10-15 21:08:38
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-15 21:01, witek pisze:

    > I tu nie chodzi, że konkurencja może to zrobić lepiej czy taniej. To
    > ciągle będzie ich praca i mają do tego prawo. Chodzi o to, żeby ktoś nie
    > korzystał z mojej pracy.

    A jak płacisz tym, z których pracy korzystasz robiąc i umiejąc robić to,
    co robisz?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 19. Data: 2012-10-15 21:13:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

    > A jak płacisz tym, z których pracy korzystasz robiąc i umiejąc robić to,
    > co robisz?

    Ano płacę.
    Albo płacę im za godziny, które dla mnie poświęcają.
    Albo płacę im określoną sumę, którą uzgodniliśmy za wiedzę, którą
    chciałbym aby się ze mną podzielili
    albo płacę za dostęp do danych, które ktoś juz ma, a mi są potrzebne i
    wyjdzie mi taniej, jeśli je po prostu kupię niż sam będę próbował zebrać.

  • 20. Data: 2012-10-15 21:13:48
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-15 20:58, witek pisze:

    > tyle, ze kilka złotych dla opracowań które robię to trochę mało.
    > I nie wiadomo jak to dzielic (komuno wróć, wszystkim po równo)

    A teraz jak jest? Hurtowo do kosza (zaiksy itd.)

    > Zwykłym ludziom są one nieprzydatne, a ci którym są przydatne dołożą
    > duuuuużoooo zer do tej jedynki z przodu, żeby je mieć.

    To przemyśl strategię, Jak już musi to być forma elektroniczna możliwa
    do skopiowania to może zabezpieczenia sprzętowe. Napisałeś że to niszowe
    jest. Mamy XXI wiek. Trzeba iść z duchem czasu. Nagranie studyjne za
    darmo a prawdziwa kasa z koncertów... XIX-wieczne zasady się już nie
    utrzymają.